رئیس مجلس، شاه دوماد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یکی از نکات برجسته حکومت بعد از سردار فیروزآبادی که الحق برجسته ترین نکته یا نقطه یا دایره یا هر چیز دیگر حکومت است، این بی طرفی رهبری در اعم مسائل به جز مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و فقهی و اصولی و تاریخی و …. است. مثلا همین که ایشان اجازه می دهند، و واقعا چه دلنشین است این اجازه که نمایندگانی که مردم انتخاب نکردند، خودشان هم رئیس انتخاب نکنند، و یکدستی نظام به هم نخورد. حبذا بر این سیاست، مرحبا بر این کیاست، آورین.

در همین راستا، دیروز اولین روز مجلس نهم آغاز شد و رایزنی ها برای انتخاب رئیس مجلس شروع شد. از طرفی آقای خامنه ای تمایل دارد که بابای عروس اش رئیس مجلس بشود که کانون خانواده گرم تر شود و برای گرمای کانون خانواده چه کسی نزدیک تر از حداد عادل. از طرفی هم اصولگرایان که همه طرفدار رهبری بودند، و قبل از انتخابات به لاریجانی نزدیک بودند، بعد از انتخابات همه به حدادعادل نزدیک شدند، در عوض یک فراکسیون جدید رهروان ولایت تشکیل شده که لاریجانی را برای ریاست انتخاب کردند. آقا هم که در پایان مجلس هفتم ریاست حدادعادل را مورد قدردانی قرار داده بود، در پیامش برای پایان مجلس هشتم، یک اسم هم از علی لاریجانی نبرده. نمایندگان مجلس هم همگی پشت در آزمایشگاه نشسته اند بلکه از روی قاروره آقا تشخیص بدهند، تا یار که را خواهد و میلش به که باشد. و از همین جا، دقیقا همین جا، بیخودی جای دیگری نروید، معلوم می شود که این نمایندگان مجلس تا چه حد نمایندگان ملت هستند.

به همین دلیل مرور کوتاهی می کنیم بر درگیری های میان جناح های مختلف مجالس اول تا نهم که روند دموکراتیزاسیون کشور را از آن بخوبی دریابیم:

مجلس اول، مخالفان حکومت، طرفداران حکومت(علیه حکومت حرف می زدند.)

مجلس دوم، طرفداران دولت، مخالفان دولت( علیه دولت حرف می زدند.)

مجلس سوم، جناح راست دولت، جناح چپ دولت( انتقاد سازنده می کردند.)

مجلس چهارم، جبهه چپ جناح راست، جبهه راست جناح راست( هیسسسس)

مجلس پنجم، جبهه طرفدار رهبر، جبهه طرفدار رئیس جمهور(بازجویی می کردند.)

مجلس ششم، اصلاح طلبان حکومتی، اصولگرایان حکومتی( همدیگر را زندانی می کردند.)

مجلس هفتم، اصولگرایان طرفدار نظام، اصولگرایان طرفدار رهبر( پرونده سازی علیه هم)

مجلس هشتم، اصولگرایان حامی دولت رهبر، اصولگرایان حامی رهبر( کودتای علیه هم)

مجلس نهم، جناح چپ بیت رهبر، جناح راست رهبر( جنگ خیابانی از سال دیگر)

و اگر این روند ادامه می یافت…..

مجلس دهم، جناح طرفدار خشتک رهبر، جناح طرفدار پاچه رهبر( ترور همدیگر)

مجلس یازدهم، جناح لوزالمعده رهبر، جناح روده بزرگ رهبر( جنگ سوم جهانی)

در روز افتتاح که با حضور وسیع رسانه های گروهی برگزار نشد، هاشمی و احمدی نژاد همزمان به مجلس رفتند و در زمان سخنرانی احمدی نژاد ناطق نوری از جلسه بیرون رفت. در همین دیدار پیام رهبر به مجلس قرائت شد. در این پیام آمده است “ همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند.” وی گفت: اگر “ فصل الخطاب” در دسترس نبود با پسرش مجتبی تماس بگیرید.

 

چهار معاون تغییر کردند

محمود احمدی نژاد چهار معاون خود را تغییر داد، وی ح. م. معاونت عمرانی خود را که قبلا کار اطلاعاتی می کرد به عنوان معاون خدماتی، و ف. غ. را که قبلا معاونت خدماتی را اداره می کرد و پزشک زنان و زایمان است به عنوان معاونت پارلمانی، و نون گاف را که قبلا معاون پارلمانی بود و متخصص جنگ های نامنظم به شمار می آمد، به عنوان مشاور ویژه در امور معارف مخصوص منصوب کرد، و لام عین مشاور ویژه در امور معارف مخصوص را که قبلا قاضی بوده به سمت معاونت عمرانی ریاست جمهور تعیین کرد. مسوول دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد، رئیس جمهور به طور دائمی در حال تغییر دادن کارکنان دفتر است و تلاش می کند هوای تازه ای در قوه مجریه بدمد. در همین حال بوی تغییرات در محل مصاحبه با مسوول دفتر ریاست جمهوری پیچید.

 

انتخابات مصر چی شد بالاخره؟

آقا ما که نفهمیدیم این انتخابات مصر بالاخره درست است؟ غلط است؟ تقلب شده؟ باید انقلاب بشود؟ یک کودتای کوچک کافی است؟ یا ما بالاخره چکار کنیم؟ از یک طرف فعلا اعلام شده که محمد مرسی از اخوان المسلمین 25 درصد، شفیق که متهم به هواداری از رژیم سابق است 24 درصد و صباحی ……. 22 درصد رای آوردند و انتخابات به احتمال قوی به مرحله دوم می رود تا بیست روز دیگر نتیجه انتخابات مشخص شود. فعلا جمهوری اسلامی مواضع زیر را در رسانه ها و توسط مسوولان مختلف اخذ کرده است:

 

سپاه در سوریه

بالاخره معلوم شد این مهندسان ایرانی که در سوریه دستگیر می شدند برای چه کاری به آنجا رفته بودند. جانشین فرماندهی سپاه قدس گفت: “ اگر در سوریه حضور نداشتیم، کشتار چند برابر می شد.” وی توضیح نداد که منظورش کشتار سربازان طرفدار بشار اسد است، یا کشتار مخالفان.

 

اورانیوم 27 درصد به به به، بیا و ببر…..

یکی بگوید مرد حسابی تو که می خواهی بمب اتمی بسازی و اعلام می کنی شرعا اشکال دارد و رهبری فرموده در اسلام بمب اتمی نداریم، انگار امام حسین موشک شهاب سه داشت. البته من هنوز معتقد نیستم که می خواهند بمب اتم بسازند، ولی فرض کن بخواهند بسازند، چرا بازرس آژانس را می برند به مرکزی که در آن اورانیوم 27 درصد غنی شده است؟ یا برش دار ببر یک جای دیگر، یا بازرس راه نده، یا نگو به من اعتماد کنید. آژانس انرژی اتمی هم اعلام کرده که “جمهوری اسلامی باید سریع تکلیف اتمی خود را روشن کند.” فریدون عباسی هم گفته “دلیلی ندارد آژانس از پارچین بازدید کند” راست می گوید، آنها که از فردو اورانیوم 27 درصد را پیدا کردند، برای چی می خواهند بیایند پارچین؟ اگر می خواهند بترسند همان فردو کافی است، اگر هم اورانیوم 27 درصد غنی شده را می بینند و اعتماد می کنند که ایران اورانیوم 5 درصد به بالا غنی نمی کند که خیلی پپه تشریف دارند. البته یک جواب قانع کننده و دندان شکن سفت و سخت از سوی علاء الدین بروجردی که در جریان اختلاس خودش را حسابی غنی کرده، داده شده وی  گفته است: “اورانیوم غنی شده 27 درصد به دلیل اشتباه محاسباتی بوده و امری طبیعی است.” معلوم نیست این غربی های بی شعور چرا متوجه طبیعی بودن این مسائل در ایران نمی شوند. مثل موشک های شهاب سه خودمان است، به جای 5 درصد غنی شدن، به طور طبیعی 27 درصد غنی شده، مثل اینکه شما بخواهید موشک را بزنید به کشتی آمریکایی بخورد به بندرعباس خودمان. طبیعی است. بالاخره پیش می آید. به همین دلیل است که ما می خواهیم از انرژی هسته ای استفاده کنیم. از بس دقت مان بالاست، می خواهیم پنج درصد غنی کنیم، یک دفعه 27 درصد غنی می کنیم. می خواهیم موشک زمین به زمین پرتاب کنیم یک دفعه بمب اتم می زنیم به دمشق، می خواهیم تاسیسات اسرائیل را هدف بگیریم، می زنیم به تاسیسات حزب الله لبنان. فکر کنید کشوری به دقت ژاپن در اثر اشتباه یک دفعه نیروگاهش مشکل پیدا می کند، این همه تلفات می دهد. ازهمه اینها گذشته آیت الله نوری همدانی اعلام کرده که “ خامنه ای نه تنها فرمانده کل قوای ایران بلکه فرمانده کل قوای جهان است.” آدم این درد را به کجا ببرد. طرف نشسته توی قم فکر می کند جهان از همین چهارمردان قم شروع می شود و به غیاث آباد قم ختم می شود. فکر کنید اگر آقای خامنه ای فرمانده کل قوای همه جهان شود، هر روز یک بمب اتمی در یک جایی منفجر می شود، تمام راههای جهان را ارتشی ها می سازند، همه روسای بانکها ارتشی می شوند. چه حالی می کنند نظامیان جهان. روزی سه بار صبح، ظهر، شب، خبر کودتاست که می شنویم.

 

توافق بغداد

ایران اعلام کرد ما در بغداد به کلیه اهداف مان رسیدیم و آنها همه نظرات ما را پذیرفتند. یک روز بعد وزارت خارجه گفت البته توافق بغداد موفقیت آمیز نبود. دو روز بعد جلیلی گفت: “آمریکا گفت ما حاضر نیستیم حق غنی سازی شما را بپذیریم.” من که نفهمیدم، اگر آمریکایی ها نظرات ما را نپذیرفتند، ما هم نظرات آنها را نپذیرفتیم، پس چطور هر دو طرف در مذاکره پیروز شدیم؟

 

ذات خشن اسلام

من که هنوز موفق به درک این موجودات یا معدوماتی که این نوشته ها را با اسم مستعار می نویسند نشده ام، البته در اپوزیسیون آدم های روانی زیاد دیدم، موجودات بی سواد و بی مطالعه ای که فارسی را به زحمت حرف می زنند، ولی یک دفعه یک مقاله در می آورند درباره ذات خشن اسلام، فرقی هم نمی کند، اگر یک آخوند دو نبش هم بگوید که فلان دستور اسلامی نیست قبول نمی کنند، ولی اگر حسن عباسی بی سواد که موفق به گذراندن فوق دیپلم فنی اش هم نشد، به عنوان سخنگوی اسلام بگوید قبول می کنند. درست همزمان با نامه چهار اسلام شناس در رد حکم فقهی مهدور الدم بودن مرتد به دلیل صب نبی یا ائمه، یک سایت مجهول الهویه که احتمالا از همین سایت های سایبری سپاه است و توسط جماعت هفت هزار تومانی اداره می شود، به نام سایت “گمنامیان” نوشت: “آقای جرس! شما تا صبح ماله بکش! اما مردم جنایات سی ساله اسلام را دیده اند و قدر سکولاریسم را می دانند.” البته مشکل دو تاست، یکی این که حکومت شدیدا تلاش می کند با تسخیر سایت های افسارگسیخته ای مثل بالاترین که مسوولانش آن را به امان نیروهای گمنام خدا و شیطان رها کرده اند و برخلاف شعور آنها این سایت به لینک های تروریست های جمهوری اسلامی و تروریست های دشمن جمهوری اسلامی تبدیل شود و مردم معمولی را از این سایت ها گریزان کند و به طور واقعی میزان مخاطبان بالاترین شدیدا افت کند ، و از طرف دیگر به شکل عجیبی پروژه اسلام فوبیا آماده می شود برای روز حمله نظامی به ایران. یک نفر هم نیست که بگوید که تمام کشته های از صدر اسلام تا همین امروز صبح یک صدم کشته های رسمی کلیسای مسیحی، یا به اندازه کشته های کمونیست ها در حکومت استالین، یا کشته های اروپا و آمریکای متمدن در قرن هفدهم تا بیستم نیست، در تمام آسیا یک نسل کشی بزرگ رخ داده آن هم نسل کشی ارامنه توسط ترک های سکولار بوده و اصلا ربطی به تضاد دینی ندارد. البته شما هم یک عمر حرف بزنید، طرف که خوابش نبرده، خودش را به خواب زده، مگر بیدار می شود؟

 

مژژژژژژژژده مژده!

برادر وحیدی وزیر دفاع بهره برداری از پروژه الکترو اپتیکی و لیزری را آغاز کرد. در این حادثه هیچ انفجاری رخ نداد، فرماندهان سپاه کشته نشدند، هیچ موشکی در نرفت و حادثه غیر مترقبه ای رخ نداد. این اولین بار است که در پنج سال گذشته سپاه چیزی را افتتاح می کند و در جریان افتتاح آن کسی از نیروهای سپاه کشته نمی شود.