محکومیت یک روزنامه نگار دیگر

نویسنده

» گزارش آ ب ث از دستگیری مهسا امرآبادی

قوه قضاییه جمهوری اسلامی مهسا امرآبادی، روزنامه نگار مخالف را به یک سال زندان محکوم کرده است. اتهام او نوشتن مقالات و انتشار مصاحبه های “زیان آور” برای حکومت جمهوری اسلامی ذکر شده.

به نوشته سایت کلمه، گزارشگر “اعتماد ملی”، روزنامه ای که سال گذشته توقیف شد و به یکی از رقبای انتخاباتی احمدی نژاد تعلق دارد، به جرم “تبلیغ علیه نظام” به یک سال زندان تعزیری محکوم گردید.

امرآبادی سال گذشته به همراه همسرش مسعود باستانی که وی نیز روزنامه نگار است دستگیر شدند. همسر او کمی پس از موج اعتراضات مردمی به دنبال نتیجه مناقشه آمیز انتخابات به شش سال زندان محکوم گردید.

صدها هزار نفر از مردم ایران کمی پس از پی بردن به نتیجه انتخابات به خیابان ها آمدند و اعتراض خود را به شکلی وسیع نشان دادند.

در سرکوب این جنبش ها که ماه ها به طول انجامید، در حدود ۲۰ نفر، طبق آمار رسمی دولت، و ۷۰ نفر به گفته معترضان، کشته شدند.

در حدود صد نفر از هزاران بازداشتی محاکمه و به حبس های سنگین محکوم شدند. جرم برخی از آنان، توطئه از طریق بیگانگان و تلاش برای سرنگونی حکومت دین سالار عنوان گردید.

حکومت جمهوری اسلامی چندین بار رسانه های بین المللی را به ترغیب معترضان متهم کرده. آخرین سری اعتراضات در ۲۷ دسامبر در روز عاشورا روی داد که طی آن حداقل ۸ نفر جان خود را از دست دادند.

طبق داده های سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد روزنامه نگار را در زندان های خود جای داده است.

 

منبع: آ ب ث، ۲۴ اکتبر