بازداشت اعضای کانون صنفی معلمان

نویسنده
شیرین کریمی

» یک روز پس از روز جهانی معلم:

دبیر کل و 12 تن از اعضای کانون صنفی معلمان، یک روز پس از روز جهانی معلم بازداشت شدند. بر اساس گزارش ها اعضای کانون صنفی معلمان  دیروز در منزل آقای باغانی، دبیر کل این تشکل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

بر اساس گزارش سایت کانون صنفی معلمان، آقایان باغانی، بهشتی، رضایی، بهلولی، نیک نژاد، جوادی، جوادپور، قریشیان، دهقان، نوری و خانم بادپر روز گذشته بازداشت شده اند.

اصغر ذاتی، عضو این کانون و سخنگوی سابق آن در این مورد گفته است که “حوالی بعد ظهر، دو ماشین ون که هیچ گونه آرمی نداشتند با توقف در مقابل منزل دبیر کل کانون صنفی معلمان، تمام افراد حاضر در این جلسه را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی منتقل کردند”.

به گفته او اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران به صورت همیشگی و متوالی جلسات خود را روزهای سه شنبه بعد ظهر برگزار می کنند و هیچ برنامه خاصی جهت تجمع نداشته اند.

کانون صنفی معلمان، روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای خواستار آزادی بی قید و شرط همکاران دربند خود از جمله رسول بداقی، هاشم خواستار، فرزاد کمانگر، عبداله مومنی، جعفرابراهیمی، محمد داوری و… شده بود.

مختومه شدن تمامی پرونده هایی که از سال 78 تاکنون در شعب مختلف دادگاه ها و دادسراها برعلیه فعالان صنفی تشکیل شده و اعاده تمامی حقوق تضییع شده آنان، رفع محدودیت از فعالیت همه نهادهای مدنی دانشجویان، حقوق زنان، کارگران، حقوقدان، روزنامه نگاران و…به ویژه کانون های صنفی معلمان سراسر کشور از خواسته های مطرح شده معلمان در این بیانیه بوده است.

بر اساس گزارش خبرنگار “روز” 27 شهریور سال گذشته نیز، پس از برگزاری جلسه شورای هماهنگی فرهنگیان سراسر کشور، تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان تهران و نیز اعضای کانون های صنفی معلمان سراسر کشور، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

در حالیکه هنوز علت بازداشت اعضای کانون صنفی معلمان مشخص نیست، روزنامه کیهان در شماره امروز خود در مطلبی توهین آمیزاز این تشکل صنفی به عنوان گروهک نام برده و مدعی شده است: برخی از اعضای گروهک یاد شده (کانون صنفی معلمان) همزمان با چند حزب افراطی مدعی اصلاحات و گروهک های چپ نمای مقیم خارج ارتباط ارگانیک دارند و از مسائل صنفی فرهنگیان صرفاً به عنوان طعمه فریب و جذب نیرو استفاده می کنند. این در حالی است که مسائل صنفی و معیشتی فرهنگیان در دولت همسو با افراطیون، کاملاً در حاشیه قرار داشت و با شکل گیری دولت عدالتخواه، مسائل صنفی مذکور با اهتمام و جدیت به مراتب بیشتری پیگیری شده است.