دعوت از توریست های اسرائیلی

نویسنده

sazmangardeshgari485.jpg

سعید محمودیان

“مقامات ارشد سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران به چند تن از توریست های اسرائیلی پیشنهاد سفر به ایران را داده اند.

به گزارش خبرگزاری “اسرائیل تودی”، این دعوت رسمی در حاشیه ی کنفرانس بین المللی گردشگری در برلین آلمان صورت گرفت.

کنفرانس بین المللی گردشگری هفته ی گذشته در برلین آلمان برگزار شده و در آن مقامات بلند پایه ی سازمان ها و وزارتخانه های گردشگری و جهانگردی کشور ها شرکت داشتند.

از ایران نیز هیاتی به سرپرستی “اسفندیار رحیم مشائی” رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رئیس جمهور حضور داشتند.

یکی از مجریان تلوزیون ملی اسرائیل نیز که در این همایش حضور داشت در برنامه ی تلوزیونی خود اعلام کرد: “مقامات گردشگری ایران نسبت به سفر اسرائیلی ها به ایران ابراز علاقه کرده اند”.

این فرد که مجری برنامه ی “زندگی خوب” در مجموعه برنامه های مربوط به “فرهنگ گردشگری در اسرائیل” است می گوید: “مقامات ارشد گردشگری ایران به گرمی با وی رفتار کرده و گفته اند آنها بسیار علاقه مند به سفر گردشگران اسرائیلی به ایران هستند”.

وی که “شارون لامبر” نام دارد می افزاید: “رفتار بسیار گرم مسوولان ایرانی و ابراز علاقه آنها برای سفر گردشگران اسرائیلی به ایران مرا شگفت زده کرده است”.

وی در ادامه می گوید: “امیدوارم با استفاده از اطلاعاتی که دوستان جدید ایرانی ام در اختیارم گذاشته اند اسرائیلی ها را برای روزی که با سفر به ایران نقاط دیدنی آن را ببینند آماده کنم”.

ابراز علاقه ی مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای سفر اسرائیلی ها به ایران چند روز قبل از آن صورت گرفت که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران طی سخنانی در حرم آیت الله خمینی گفت: “شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شده است”.

احمدی نژاد پیش از این نیز اظهارات مشابه ای داشت و طی چند سخنرانی به انکار هولوکاست پرداخته بود.

“اسفندیار رحیم مشائی”، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران از جمله اعضای بسیار نزدیک به احمدی نژاد در دولت است. دوستی وی با احمدی نژاد تا حدی است که به گفته ی برخی از اعضای دولت: “هیچ کسی نمی تواند رحیم مشائی را از جایش تکان دهد”.

رحیم مشائی پیش از این نیز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه ی “صباح” ترکیه در پاسخ به سوال خانم خبرنگاربرای مبنی بر برداشتن حجابش در حین مصاحبه، گفته بود مانعی در برداشتن حجاب نمی بیند.

همچنین رحیم مشائی در زمان حضور در ترکیه برای شرکت در جشنواره ای فرهنگی و هنری به تماشای یک رقاص زن پرداخت. این مساله باعث واکنش بسیاری از محافظه کاران و مراکز مذهبی در ایران شد. اما رحیم مشائی از اساس منکر حضور خود در مجلس رقص – که فیلم آن هنوز بر روی اینترنت موچود است – شد.

حدود یک سال قبل تصاویری تبلیغاتی از یک شبکه ی تلویزیون ترکیه در مورد آزادی تفریح درمنطقه ی توریستی “آنتالیا” پخش شد. در این تصاویر هنگامی که تصاویری از زنان عریان در کنار دریا نشان داده می شد، گوینده گفت: “آنتالیا آنقدر زیبا و آزاد است که حتی زنان ایرانی هم برای تفریح به آنجا می روند”. این مساله باعث قطع پروازهای هواپیمایی ایران به آنتالیا شد. اما رحیم مشائی تلاش بسیاری برای لغو این ممنوعیت کرد.