کتک کاری دولتی ها و مجلسیان

نویسنده
نازنین کامدار

» پول هدفمندسازی در خدمت انتخابات

اصرار دولت در اجرای زود هنگام فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها که به گفته علی مطهری “با شائبه تاثیر بر انتخابات” همراه است، سرانجام منجر به کتک کاری و زد و خورد فیزیکی بین مجلسی ها و نماینده دولت منجر شد.

بنا به گزارش رسانه های داخلی، روز گذشته در جلسه علنی مجلس، لحن توهین آمیز بهروز مرادی، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها که نمایندگان را به “ارائه آمارکوچه بازاری” متهم کرده بود، خشم حسن حسینی، نماینده فریمان را برانگیخت و منجر به درگیری فیزیکی بین این دو شد تا حدی که علی لاریجانی بهروز مرادی را از صحن پارلمان اخراج کرد.

 سایت جهان نیوز، در این باره در گزارشی چنین نوشته است: “بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در جلسه علنی دیروز برای ارائه توضیحاتی در خصوص طرح دوفوریتی استفساریه ماده ۱۲ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حاضر شده بود.
پس از آنکه مرادی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت، در صندلی خود مستقر شد ولی ناگهان با ‌سید‌حسین حسینی نماینده فریمان درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد. به گفته برخی نمایندگان که از نزدیک شاهد این ماجرا بودند، ‌مرادی ضمن انتقاد از آمارهای ارائه شده درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها به نماینده فریمان می‌گوید: “این آمار کوچه بازاری چیست که ارائه می‌دهید؟” که این گفته مرادی موجب برآشفتن حسینی نماینده فریمان شده و موجب درگیری این دو می‌شود. نماینده فریمان دست خود را به قصد سیلی زدن به ‌‌صورت مرادی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بلند می‌کند اما دست وی ‌به گردن مرادی می‌خورد و موجب جراحت سطحی ‌گردن وی می‌شود. پس از این اقدام حسینی نماینده فریمان، ‌بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم یک سیلی به صورت حسینی می‌زند.پس از درگیری فیزیکی و لفظی مرادی و حسینی، تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف ‌این دو نفر جمع می‌شوند و آنها را از هم جدا می‌کنند.این درگیری‌ها ادامه پیدا می‌کند و بهروز مرادی در صحن علنی مجلس فحش رکیک می دهد. سپس علی لاریجانی رئیس مجلس، مرادی را به رعایت ادب در صحن علنی توصیه می‌کند و در ادامه خواستار اخراج مرادی از صحن علنی مجلس می‌شود و می‌گوید: «آقای مرادی را از صحن مجلس بیرون کنید»…‌تعدادی از نمایندگان هم فریاد «اخراج کنید» سر دادند”.

پس از این رویداد، برخی از نمایندگان مجلس در حمایت از نماینده دولت  علیه حسن حسینی موضع گیری و او را مسبب و آغازگر درگیری معرفی کردند.

در همین زمینه حسین حسنی، از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به فارس گفته است: “گویا شروع کننده درگیری فیزیکی نماینده فریمان بوده است”.

او با “وخیم” اعلام کردن وضعیت جسمی رئیس سازمان هدفمندسازی افزوده است: “آقای مرادی بعد از درگیری فیزیکی با نماینده فریمان، دچار یک خراش در گردن خود می‌شود و به علت جراحی قلب و تعویض دریچه قلب بعد از این درگیری فشار خون وی بالا می‌رود و در معرض خطر قلبی قرار می‌گیرد. رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها به علت خراش ناشی از ضربه، دچار خونریزی می‌شود و خونریزی این خراش به علت مصرف داروی وارفارین (داروی قلبی برای رقیق کننده خون) بند نمی‌آمد. بعد از این اتفاقات، آقای مرادی فشار خون بالایی داشت و این موضوع از عوارض بیماری‌های قلبی است، فشار خون آقای مرادی بالای ۱۸ بود و بعد از اقدامات اولیه، خراش روی گردن آقای مرادی را پانسمان کردیم”.

این نماینده مجلس افزوده است: “تعدادی از نمایندگان سپس آقای مرادی را به سمت هیات مدیره مجلس هدایت کردند و در آنجا از او عذرخواهی کردند و سپس سیدحسین حسینی نماینده فریمان نیز که با وساطت حسینیان در دفتر هیات رئیسه حاضر شده بود، از آقای مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها عذرخواهی کرد”.

جانبداری این نماینده مجلس از نماینده دولت در حالیست که محسن کوهکن، سخنگوی هیات رئیسه روایت دیگری از درگیری و آشتی کنان دیروز ارائه کرده است.

کوهکن به مهر می گوید: “امروز مسئولی از دولت گزارشی را در رابطه با یک طرح ارائه کرد که پس از پایان صحبت‌های نماینده دولت، نماینده‌ای از مجلس به این صحبت‌ها اعلام اعتراض کرده و نسبت به آن عکس‌العمل نشان داد. پس از عکس‌العمل نماینده مجلس به آمار ارائه شده، نماینده دولت نیز به عکس‌العمل نماینده مجلس واکنش نشان داد البته اگر کسی حرفی بزند که طرف مقابل را عصبانی کند، او هم به همان میزان مقصر است. نماینده دولت خطاب به نماینده مجلس گفته بود که آمار شما «کوچه بازاری» است که این جمله باعث عکس‌العمل نماینده مجلس شده بود. تا جایی که بحث بین دو نفر بود، رئیس جلسه درخواست کرد که آنها آرام باشند اما نماینده دولت کلمه‌ای توهین‌آمیز به مجلس گفت و لذا رئیس جلسه هم خواست که وی را برای خروج از جلسه هدایت کنند‌ در عین حال نمایندگانی از مجلس موضوع را دنبال کردند و نهایتا نمایندگان دولت و مجلس را آشتی داده و آنها با هم رو بوسی کردند”.

او در باره واکنش لاریجانی هم گفته است: “از اختیارات رئیس جلسه است که بر هم زنندگان نظم مجلس چه نماینده مجلس باشد و چه نماینده دولت، از جلسه علنی اخراج کند”.

مجلس هشتم، در روزهای پایانی خود با افزایش نزاع های داخلی و رقابت های درون گروهی برای ادامه حضور در عرصه قدرت همراه شده است. اختلافات دولت و مجلس هم در این مقطع بیش از پیش به صحن علنی کشیده می شود.

درگیری روز گذشته مجلس که بر سر اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها رخ داد، در هفته های گذشته سپاه پاسداران را نیز نگران کرده است. رقبای احمدی نژاد در جریان اصولگرا و  فرماندهان سپاه بر این باورند که دولت به بهانه اجرای زودهنگام این طرح، قصد دارد به پخش پول با هدف جلب رای مبادرت کند.