بازداشت حسین رفیعی در خیابان

نویسنده

صبح امروز دکتر حسین رفیعی، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی توسط وزارت اطلاعات در خیابان بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد.

درخشنده تیموریان، همسر آقای رفیعی، در خصوص نحوه و حکم بازداشت همسرش به خبرنگار کلمه می گوید: “ایشان را ساعت یازده صبح در حالی که از خانه دوستشان می آمدند در خیابان بازداشت می کنند. وزارت اطلاعات با حکم او را بازداشت می کند. ماشین ایشان را به پارکینگ بیهقی می برند و خودشان را به زندان اوین منتقل می کنند.”

وی در خصوص آخرین اطلاعی که از دکتر رفیعی دارد توضیح می دهد: “بعد از ظهر که رفتم وسایلشان را بگیرم ایشان در دادسرای اوین بودند و قاضی هنوز داشت پرونده را می خواند و گفتند که معلوم نیست بعد از مطالعه پرونده او را آزاد می کنند یا نگه می دارند. تا اینکه ساعت سه بعدازظهر با من تماس گرفتند و گفتند که دارند او را به بازداشتگاه اوین می برند البته خودش هم نمی دانست کدام بند منتقلش می کنند.”

رفیعی چندی پیش از سوی قاضی صلواتی به شش سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت های حزبی و رسانه ای محکوم شد. حکمی که هنوز از سوی دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار نگرفته است.

این استاد دانشگاه در بازداشت دسته جمعی نیروهای ملی-مذهبی در سال ۷۹ به سه سال حبس محکوم شده بود که طبق قانون این حکم مشمول مرور زمان شده و قابل اجرا نیست.

همسر دکتر رفیعی در این زمینه خاطرنشان می کند: “هنوز معلوم نیست بازداشت ایشان مربوط به حکم سال ۷۹ است و یا مربوط به شش سال حکمی که قاضی صلواتی داده است. البته حکم سال ۷۹ مشمول مرور زمان شده است و حکم اخیر شش سال هم هنوز در دادگاه تجدید نظر است و رای دادگاه تجدیدنظر صادر نشده است! حالا وکیلشان قرار است پیگیری کنند و ببینیم چرا ایشان را بازداشت کرده اند.”

کلمه