راز بقای ضرغامی و جنتی

مسیح علی نژاد
مسیح علی نژاد

آقای خامنه ای!  ابقای ضرغامی و جنتی یعنی ابقای اعتراض یک ملت به یک رهبر.

ابتدا ریاست ضرغامی بر صدا و سیما با حکمی توسط رهبری جمهوری اسلامی به مدت چهار سال دیگر تمدید شد و سپس  جنتی با حکمی دیگر بر کرسی شورای نگهبان برای یک دوره دیگر باقی ماند. دو چهره ای که در سال گذشته شاید بیشتر از احمدی نژاد صدای اعتراض یک ملت معترض را بلند کرده اند تا دنیا بداند ایران فقط دغدغه انرژی هسته ای و انکار هولوکاست ندارد. ایران پرست از ایرانیانی که دغدغه هایی غیر از این هم دارند.  چرا که اگر نبود مدیریت جنجالی جنتی در شورای نگهبان و ریاست مبتنی بر جنگ های زرگری ضرغامی در رسانه ملی، بی شک، احمدی نژادی هم در راس کار نبود تا حاصل انتخابش برجای گذاشتن هزاران زخمی و زندانی و جان باخته،  تنها در یک سال گذشته باشد.

حضرت آقا!

 به نظر می رسد آیت اللهی که در تریبون نماز جمعه ایستاد و  بی رودربایستی از روح قانون، سنگ حمایت از یک نامزد ریاست جمهوری را بر سینه زد بیشتر از آیت اللهی که در حصر و انزوا به سیاست های طرفدارانه شما و باقی منتصبان تان اعتراض کرد،  مفید واقع شد.  مفید از آن رو که همین آیت الله با همان قانون شکنی صریح و آشکارش سنگ بنای شکستن صبوری یک ملت را گذاشت و از یک ملت ساکت یک جنبش معترض ساخت. یعنی اگر نبود حمایت های آلوده به خرافه گرایی او که اصولگرایان را آسمانی و امام زمانی می خواند، شاید ملت هم دیگر طاقت اش طاق نمی شد تا جوانان اش را برای مبارزه با کهن اندیشانی که به جای قانون ورزی، کینه ورزی می کنند، به میدان بفرستند.

آقای خامنه ای!

در تمام این سالها جنتی  برای مخاطبان یک تریبون رسمی،  در بزنگاه هر انتخاباتی همانند رییس یک ستاد انتخاباتی بود و شما نیز در مقام رهبری که باید بر این منصوب خود به دلیل نایستادن در مدار قانون خرده می گرفتید، به عکس، مدال ابقا بر سینه اش چسباندید. غافل از اینکه هیچ کسی به اندازه جنتی راه نقد و حمله مستقیم به خود شما را برای یک ملت ترس خورده هموار نکرد. 

نام جنتی نیز همانند نام شما در تاریخ می ماند. شاید بیشتر به این دلیل که  ملت ایران  یک آرزوی تاریخی داشت و آن این بود که  علما بروند و  مراقب قوانین باشند. همان که در قانون اساسی مشروطیت بود و رضا شاه باطلش کرد و دیگر اجرا نشد تا انقلاب اسلامی. اما جنتی با عملکردش در شورای نگهبان به بخش هایی از ملت نشان داد انگار رضا شاه درست فکر می کرد که می گفت روحانیون اهل رعایت قانون نیستند. جنتی باید ناظر اول قانون می بود اما خود شده است بزرگ ترین قانون شکن و همین کافیست تا نام او در تاریخ در پس نام آقایی بماند که قانون شکنان را ابقا می کند و هیچ نمی داند که این ابقا به بقای عمر اعتراض نیز خواهد افزود.

حضرت آقا!

درست است که جنتی آرزوی قدیمی ایرانی ها را باطل کرد اما آرزوی دیگر یک نسل نو را به ثمر نشاند آنگاه که  بی قانونی های مکررش منجر شد تا هاله مقدسی که دورشماست با دست های جنتی قیچی شود و راه نقد بی هراس به شما در خیابان های شهر هموار شود.  خیلی ها این روزها می گویند جنتی  به دنیا ثابت کرد حتی شاپور بختیار هم راست می گفت که  روحانیون به آزادی و رای مردم باور ندارند. می بینید چه ثمری داشت نطق های قرای یک روحانی سیاست آلوده؟ هی برای دفاع از وجاهت و جایگاه روحانیت سینه دری کردید اما دیدید چه رندانه کسی از جنس خود روحانیت این جنت خودساخته تان  را شکست و حتی روحانیون منتقد را به حاشه راند تا چهره ای کریه از سیاستی که دین را ابزار خشونت ورزی اش قرار می دهد در دنیا به نمایش گذاشته شود؟  راز ابقای این دوآقا یکی بر صدا و سیما و دیگری بر شورای نگهبان را هیچ کسی بهتر از خودتان نمی داند اما ملت هم که کر و کور نیست می بیند که ابقای اولی چندان هم مهم نیست چرا که دیگر کسی کاری به کار آنچه صدا و سیما منتشر می کند ندارد و باور دارد که در عصر آگاهی رسانی، هرگز واقعیت نمی تواند تا همیشه پشت چهره های دروغین  یک رسانه غیر ملی پنهان بماند. اما ابقای دومی به معنای ابقای نظارت استصوابی است و دست چین کردن دوباره نامزدهایی که باید به مجلس و دولت راه یابند.  ابقایش کردید تا به دنیا بگویید روحانیون فقط زبان زور می دانند؟ به گمانم پیروز شدید و دنیا هم دیگر در مورد روحانیون سیاست آلوده این روزهای ایران که چشم و گوش بر این همه اعتراض ملت بسته اند  غیر از این نخواهد اندیشید. حالا دیگر روحانی ایرانی در دنیا، هرگز به معنای گفتگوی تمدن ها و لباس زیبا پوشیدن و حرف های حقوق بشر دوستانه  زدن نیست، مدال افتخارش هم برای شما که  تبلیغ کردید؛ روحانی ایرانی یعنی جنتی و جنایت هایی که در پس قبای دینی ایشان و دیگرخویشان و هم اندیشان، در زندان و خیابان رخ می دهد. ابقای او ابقای یک اعتراض است که شاید تا یک سال پیش جرات ظهور و بروز در جامعه نیافت اما هیچ کسی بهتر از جنتی نمی تواند یک بار دیگر دروازه اعتراض به یک آقا را با جنایت های در راهش بگشاید. هم مبارک شما آقا و هم مبارک یک ملت معترض!