چهار وزارتخانه کافی است

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

جناب آقای احمدی نژاد

اینجانب نهایت تاسف خود را از عدم پذیرش استعفای وزیر شبه محترم اطلاعات به آن برادر عزیز اعلام کرده و با توجه به اینکه حدس می زنم آیت الله خامنه ای قصد دارد بتدریج قدرت را از دست آن برادر عزیز بگیرد، و همچنین در راستای ادغام چهار وزارتخانه در یکدیگر که قرار شد به دو وزارتخانه کاهش یابد، طرح های زیر را برای اصلاح دولت و جلوگیری از اقدامات مخرب رهبری پیشنهاد می نمایم.

اول، ادغام وزارتخانه های “آموزش و پرورش”، “علوم، تحقیقات و فناوری” ،”بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” و “دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح” با نام جدید “وزارت آموزش و درمان و نیروهای مسلح”: به این دلیل که اولا با فرار مغزها و اخراج دانشجویان و استادان، تدریجا سطح علمی دانشگاهها به اندازه مدارس معمولی و دبیرستانها پائین می آید، ولی با این حال چون احتمال دارد همان شاگردان عادی هم بخواهند شلوغ کنند، نیروهای مسلح می توانند به عنوان بخشی از وزارتخانه هر وقت دوست داشتند به خوابگاهها و مدارس و دانشگاهها حمله کنند و پس از ضرب و شتم، افراد زنده را برای درمان به بیمارستانهای همین وزارتخانه منتقل کنند. از این طریق هم در بودجه و امکانات صرفه جویی شده و هم به جای چهار وزیر، یک وزیر انتخاب می شود که همین آقای دانشجو که هنوز سکته کامل نکرده می تواند وزیر این چهار وزارتخانه شود.

دوم، ادغام وزارتخانه های “اقتصاد و امور دارایی”، “بازرگانی”، “تعاون”، “جهادکشاورزی”،  ”رفاه و تامین اجتماعی”، “صنایع و معادن” و “کار و امور اجتماعی” به وزارت “ واردات و یارانه ها و امور خیریه”: به این دلیل که با توجه به سیاستهای کنونی، کشاورزی کشور که در حال نابودی است، صنایع هم که یا اعتصاب است، یا خوابیده یا از طریق واردات به عمر خود ادامه می دهد، بخش تعاونی هم که سالها قبل از بین رفته بود، رفاه هم که از طریق پرداخت یارانه هدفمند ایجاد می شود، اگر همه این وزارتخانه ها در هم ادغام شوند، فقط تعداد کمی بیکار می شوند که وزارت کار می تواند آمار آنها را برای اینکه اعلام نشود، تهیه کند. از این طریق کل بخش های اقتصادی کشور، بشکلی ساده در می آید، دولت نفت را می فروشد، و با درآمد آن همه چیز خریداری می کند و از طریق آقای محصولی میان مردم توزیع می شود. با توجه به آشنایی آقای صادق محصولی نه با این امور، بلکه با خود حضرتعالی، ایشان می تواند وزیر “واردات، یارانه ها و امور خیریه” شده و اقتصاد کشور را از پیچیدگی بیهوده ای که در این صد سال به آن دچار شده دربیاورد. حتی می توان وزارت محصولی ایجاد کرد. فکر کنید بد نیست ها. همین الان به ذهنم رسید. همان طور که دو وزارت در مقابل چهارتا هم همین الان به ذهن آن برادر تیزذهن رسید.

سوم، ادغام وزارتخانه های “راه و ترابری”، “مسکن و شهرسازی”، “امور خارجه” در یک وزارتخانه به نام “راه و مسکن و خارجه”: به این دلیل که بیشترین مقدار مسکن و راه در کشورهای دیگر مثل لبنان و آفریقا و کومور و جاهای مشابه ساخته شده و فعلا هم با این انقلاب هایی که در دنیا در حال رخ دادن است، دولت تا بیاید تصمیم بگیرد که با فلان کشور رابطه برقرار کند، و فرستاده ایران به آنجا برود، انقلابی در آنجا می شود و فرستاده ایران باید دوباره برگردد و ببیند که آیا این یکی انقلاب هم اسلامی هست، یا نه؟ پس بهتر است فعلا هر گونه فعالیت خارجی متوقف شده و درش گل گرفته شود. گل گرفتن در هم که جزو وظایف وزارت مسکن است. برای این وزارتخانه هم می توان از سردار وحیدی به عنوان وزیر استفاده کرد، چون در هر حال وزیر که نمی تواند از ایران خارج شود، پس چه فرقی می کند وزیری مثل برادر وحیدی که ممنوع الورود به جهان است، وزیر باشد، یا برادر مشائی که در شهر هم نمی تواند راه برود.

چهارم، ادغام وزارتخانه های “نفت”، “نیرو”، “ارتباطات و فناوری اطلاعات”، “فرهنگ و ارشاد اسلامی” و “دادگستری” در وزارت “نفت و ارشاد اسلامی”: به این دلیل که اولا همه منابع نیرو مثل گاز و انرژی هسته ای که فعلا مالیده است، پس بهتر است وزارت نیرو را یک جوری قایم کنید، وزارت ارتباطات هم که کلا فیلتر است و کاری به کار شما ندارد، وزارت فرهنگ و ارشاد هم که فعلا بر دو گروه نظارت می کند، یا تولید کنندگان فرهنگی مخالف دولت هستند، که باید توسط دادگستری کنترل شوند، یا تولید کنندگان شعر و ادبیات ولایی هستند که برای رهبر شعر می گویند که باید پول نفت به آنها پرداخته شود. پس بهتر است بطور کلی وزارت “نفت و ارشاد اسلامی” وظیفه فرهنگسازی برای کشور اسلامی از طریق درآمد نفت را انجام دهد.

 

پنجم، ادغام وزارتخانه های “اطلاعات” و “کشور” البته کار خوبی است، ولی خیلی هم لازم نیست، چون اولی که زیر نظر بیت رهبری است، دومی هم زیر نظر بیت خواهد رفت. پس بهتر است این دو وزارتخانه را بی خیال شوید.

نتیجه گیری کلی: با طرح فوق کابینه دهم به چهار وزارتخانه “ آموزش و درمان و نیروهای مسلح”، “ واردات و یارانه ها و امور خیریه”، “ راه و مسکن و خارجه” و “ نفت و ارشاد اسلامی” نیاز خواهد داشت که وزرای آن را آقایان دانشجو، محصولی، وحیدی و مشائی می توانند انجام دهند. این کار فواید زیادی دارد، از جمله:

1) مجلس نمی تواند وزرای شما را برکنار کند، چون چهار تا وزیر بیشتر وجود ندارد.

2) سفرهای استانی را می توانید با یک تاکسی یا حداکثر یک هلی کوپتر بروید.

3) رهبری نمی تواند در کار شما دخالت کند، چون به جای اینکه 20 وزارتخانه داشته باشید که هر کدام 6 معاون دارند، چهار وزارتخانه دارید که هر کدام 25 معاون دارند، می توانید معاونین را هم با اسم مستعار منصوب کنید.

4) دولت به اندازه عقل و هوشتان کوچک می شود و دیگر نگرانی ندارید.