تعیین مجازات برای پزشکان و بیمارستان‌ها

نویسنده

محمد حاجی‌آقاجانی٬ معاون درمان وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از تعیین مجازات برای پزشکان و بیمارستان‌هایی خبر داد که تعرفه‌های غیرواقعی و خارج از هزینه‌ بیمارستان از بیماران دریافت می‌کنند. طبق اظهارات برای متخلفان٬ جریمه نقدی و محرومیت از طبابت در نظر گرفته شده است.

حاجی‌آقاجانی گفت: «رداخت هر گونه وجهی در مطب بابت حق العلاج بیمارستان و همچنین خارج از حسابداری بیمارستان ممنوع بوده تخلف است و باید در قبال هزینه‌ها رسید ممهور به مهر بیمارستان به بیمار ارایه شود. در مجموع از فردا نباید پولی خارج از تعرفه از بیمار اخذ شود».

بنا به گفته‌ معاون درمان وزیر بهداشت این قانون شامل بیمارستان‌های دولتی٬ خصوصی٬ خیریه٬ عمومی٬ غیردولتی و موسسه پزشکی می‌شود.

وی اظهار داشت: «شورای عالی نظام پزشکی نیز مصوب کرده که مجازات‌های تخلفات تعرفه‌ای از بند «د» قانون این سازمان اعمال شود که شامل سه ماه محرومیت از طبابت است. یعنی در صورت اثبات اولین تخلف تعرفه‌ای پزشک در دادگاه، سه ماه محرومیت از طبابت را توسط دادگاه نظام پزشکی به دنبال خواهد داشت. تکرار تخلف نیز شامل بندهای بعدی قانون می‌شود که شامل محرومیت‌های طولانی‌تر و نهایتا محرومیت دائم از طبابت است. البته این جرایم جدا از جرایم نقدی است که توسط سازمان تعزیرات حکومتی اعمال خواهد شد».