دموکراسی ایران الگوی تمام دنیاست

نویسنده

» ادعای احمدی نژاد از قول "روسای جمهور جهان":

درحالی که با گذشت بیش از سه هفته ازبرگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعتراض های مردم و گروه های سیاسی نسبت به تخلفات انتخاباتی همچنان ادامه دارد، محمود احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی و رادیویی خود را نماد تغییرات در ایران معرفی کرد.

رییس دولت نهم در یک برنامه زنده تلویزیونی که سه شنبه شب از شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد با اعلام این که “انتخابات 22 خرداد سالم ترین انتخابات بود” سعی کرد تا از انتقادها به وزارت کشور در باره تقلب گسترده در انتخابات دفاع کند و اظهار داشت: “وزارت کشور تنها نقش پشتیبانی کننده دارد و اینها قانون انتخابات کشور ماست که هیأت‌های اجرایی، اعضای صندوق‌ها و ناظران از معتمدان مردم و از خود مردم هستند و انتخابات متعلق به مردم است.”

محمود احمدی نژاد در این برنامه زنده تلویزیونی که بیشتر به نظر می رسید برای دفاع از نحوه برگزاری انتخابات پخش می شود همچنین گفت: “این انتخابات سالم ترین و زیباترین انتخابات بود چون در بازشماری آراء نیز هیچ خدشه ای به انتخابات وارد نشد. کسانی که مدعی بودند حتی یک سند دال بر مخدوش بودن انتخابات ارائه نکردند و همه ملت این را فهمیدند.”

این اظهارات رییس دولت نهم در حالی سه شنبه شب پخش می شد که مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو کاندیدای معترض به نتایج انتخابات، شب گذشته اش در پایان دیداری که سید محمد خاتمی نیز در آن حضور داشت مجددا نسبت به تخلفات انتخاباتی اعتراض کرده و دولت احمدی نژاد را غیرقانونی و بدون مشروعیت اعلام کرده بودند.

محمود احمدی نژاد که تاکنون تنها از سوی سی از کشور از میان بیش از دویست کشور دنیا پیام تبریک برای پیروزی در انتخابات دریافت کرده در برنامه تلویزیونی دیشب خود گفت “بسیاری از همکاران و رؤسای جمهور کشورهای جهان در تماس تلفنی برای تبریک به من دو نکته را یادآور شدند؛ اول اینکه ترازی از دموکراسی که ملت ایران به نمایش گذاشت بی نظیر و الگویی برای همه دنیاست و دیگر این که تأکید می‌کردند انتخابات ملت ایران منشأ تحولات بزرگ در منطقه و جهان خواهد شد.”

این اظهار نظر آقای احمدی نژاد در حالی مطرح شد که بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا تاکنون نتایج انتخابات را به دلیل اخبار مربوط به تخلفات انتخاباتی به رسمیت نشناخته اند.

 

من خودم نماد تغییرم

محمود احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی همچنین سعی کرد تا چهره ای منعطف از خود به نمایش بگذارد و خواسته های معترضان به نتایج انتخابات و هواداران کاندیداهای اصلاح طلب را مورد اشاره قرار دهد.

احمدی نژاد در این باره گفت: “می‌گویند 13 میلیون نفر از مردم ایران تغییر می‌خواهند اما من می‌گویم 40 میلیون نفر از مردم ایران تغییر می‌خواهند و بنده خودم نماد تغییر اساسی در ساختارها و رفتارها هستم.”

محمود احمدی نژاد که پیش و پس از برگزاری انتخابات مورد حمایت های آیت الله خامنه ای و تعدادی از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی قرار گرفته است همچین در این برنامه تلویزیونی با اعلام برخی از تغییرات در دولت آینده سعی کرد تا موضوع تشکیک در انتخابات را منتفی اعلام کند.

او در باره دولت آینده خود تاکید کرد: “ساختار دولت باید متناسب با نیاز امروز تغییر کند و من عملکردها، برنامه‌ها و نیازها را بررسی کرده ام، باید در دولت تغییراتی ایجاد کرد و این تغییرات قابل توجه خواهد بود. ‌ما نیاز به تجدید آرایش تیم دولت داریم و باید خودمان را برای دوره جدید آماده کنیم.”

رییس دولت همچنین در این برنامه تلاش کرد تا به انتقادهای بدنه اصولگرایان در مجلس در باره تغییرات وزرا در کابینه نیز واکنش نشان داده و رضایت آنها را جلب کند. او درباره تغییرات در کابینه ی احتمالی آینده اش اظهار داشت: “بعضی از همکاران من خوب کار کردند و توانایی و آمادگی ادامه کار در دوره جدید را دارند، برخی هم هستند که خوب کار کردند اما برای دوره جدید که کار و تلاش، وسعت و عمق بیشتری دارد، توانایی ندارند. بعضی‌ها هم در حد انتظار مردم کار نکردند و طبیعی است که باید آرایش جدیدی ایجاد کنیم.”

 

پخش زنده تلویزیونی و قطع برق

پخش نطق زنده تلویزیونی محمود احمدی نژاد در شب سه شنبه اما با دلهره هایی از سوی نزدیکان او و حاشیه هایی نیز همراه بود.

بسیاری از هواداران کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات با اعلام دقیق ساعت پخش این برنامه تلویزیونی در فراخوان های اینترنتی از همه معترضان درخواست کرده بودند که درساعت پخش این برنامه با استفاده از وسایل پرمصرف برقی، برق شهرهای کشور را قطع کرده و اعتراض خود را به حضور محمود احمدی نژاد نشان دهند.

در همین ارتباط گزارش هایی از نقاط مختلف تهران و همچنین شهرهای مختلف کشور در سایت ها و وبلاگ های فارسی منتشر شد که نشان گر قطع برق در کشور بخصوص در استان های خوزستان، اصفهان، فارس، گیلان، هرمزگان و برخی از نقاط تهران بود.

بنا برگزارش های غیر رسمی وزارت نیرو برای مقابله با این حرکت اعتراضی هواداران معترض به نتیجه انتخابات سعی کرد تا با خاموش کردن چراغ های روشنایی بزرگراه ها و معابر عمومی با این حرکت اعتراضی مقابله کند اما با این حال بسیاری از نقاط کشور دچار کمبود و قطعی برق شد.