ابتدا گروه های ضد انقلاب، اکنون موساد

نویسنده

» گزارش آ ب ث از ادعای نفوذ ایران به اطلاعات اسرائیل

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز گذشته اظهار داشت کشورش در حدود ۱۰ نفر را که با سازمان اطلاعات اسراییل [موساد] ارتباط داشتند دستگیر کرده و آنها را به دست داشتن در ترور علیمحمدی، دانشمند فیزیک هسته ای، متهم کرده است.

این روحانی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که عوامل اطلاعاتی ایران موفق شده اند “به شبکه موساد نفوذ و ضربه مهلکی را به آنان وارد کنند” و به کشورهای همسایه نیز نسبت به همکاری شان با اسراییل هشدار داد.

او همچنین گفت: “بیش از ۱۰ نفر دستگیر شده اند […] ما توانستیم رابط های آنها را شناسایی و بین آنها نفوذ کنیم. ما توانستیم به دستگاه اطلاعاتی صهیونیست ها وارد شویم و ضربه مهلکی به آنها بزنیم.” او ۳ بار با اصرار به این نکته اشاره کرد، ولی مشخص نکرد که تعداد دقیق بازداشت شدگان چند نفر است.

مصلحی همچنین از بیان جزئیات بیشتر در مورد بازداشت شدگان خودداری کرد و حتی به مجید جمالی فش که در تلویزیون جمهوری اسلامی اعتراف نمود در ارتش اسراییل آموزش دیده نیز اشاره ای نکرد.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شبکه جمهوری اسلامی، فش “مهره اصلی” در ترور علیمحمدی بوده و اعتراف کرده که “بمب ها را در چندین نوبت در پایگاهی در نزدیکی تل آویو آزمایش کرده”.

اخبار مربوط به بازداشت و دستگیری این شبکه جاسوسی که آن را به موساد متصل کرده اند، روز دوشنبه از طرف خود وزیر اطلاعات طی بیانیه ای به مطبوعات اعلام شده بود.

او در این بیانیه گفته بود: “در یک سری عملیات، سربازان امام زمان توانستند یک شبکه جاسوسی تروریستی را در ارتباط با رژیم اشغالگر قدس شناسایی و منهدم کنند.”

او افزود: “آنها پس از ردیابی سازمان های مربوط به رژیم صهیونیستی موفق به انجام این کار شدند.” ولی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی مشخص نکرد که این دستگیری ها چه زمانی و کجا انجام شده و دستگیرشدگان چه ملیتی داشته اند.

در این بیانیه، کشورهای غربی و کشورهای همسایه ایران نیز به همکاری در توطئه ای علیه جمهوری اسلامی متهم شدند.

او در این بیانیه آورده است: “این یک ضربه مهلک به ساختار اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی بود. و نشان می دهد که موساد برای انجام این حمله از اطلاعات کشورهای اروپایی و چندین کشور همسایه جمهوری اسلامی استفاده کرده است.”

در این رابطه، مصلحی به کشورهای همسایه ایران در مورد هرگونه همکاری با اسراییل در چارچوب فعالیت های تروریستی و تهدید خاورمیانه هشدار داد.

او مصرانه می گوید: “کشورهای همسایه ای که با رژیم صهیونیستی همکاری کنند باید هوشیار باشند که هر آنچه برای رژیم صهیونیستی تأمین می کنید، درواقع علیه جمهوری اسلامی و علیه منطقه است.”

مخاطب این هشدار کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، قطر و دیگر همسایه های ایران اند که با اسراییل ارتباط دارند.

علیمحمدی که به عنوان یکی از کارشناسان بزرگ در زمینه انرژی هسته ای ایران به شمار می رفت، روز ۱۲ ژانویه ۲۰۱۰ درحالی که در مقابل درب منزلش در شمال تهران بود، در انفجار موتورسیکلتی که ظاهراً در آن بمب کنترلی کار گذاشته شده بود، به قتل رسید.

دولتمردان جمهوری اسلامی در ابتدا “گروه های ضدانقلاب” را به دست داشتن در این حمله تروریستی متهم کردند.

روز ۲۹ نوامبر طی دو انفجار به وسیله بمب هایی که روی اتومبیل کار گذاشته شده بود، مجید شهریاری، یک دانشمند هسته ای دیگر نیز کشته شد، درحالی که فریدون عباسی، همکار او، به شدت زخمی گردید.

جمهوری اسلامی این بار عوامل اطلاعاتی خارجی، به ویژه سازمان آمریکایی سیا، موساد اسراییل و نهادهای اطلاعاتی بریتانیا را متهم کرد.

جمهوری اسلامی با کشورهایی که آن را به داشتن جاه طلبی های نظامی هسته ای متهم می کنند، روابط دشمنانه ای دارد.

 

منبع: آ ب ث، ۱۱ ژانویه