ماجراهای حاج منصور، الله کرم و محسن رضایی

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» باز هم جنجال در هیات های عزاداری

حسین الله کرم که سه ماه پیش دست محسن رضایی را گرفته و او را وارد مجلس مناجات حاج منصور ارضی کرده بود، این بار مانع ورود او به مراسم دعای عرفه مداح رهبر جمهوری اسلامی شد.

آنگونه که سایت های نزدیک به اصولگرایان خبر داده اند، این اتفاق، سه شنبه گذشته زمانی که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد داشت برای شرکت در مراسم روز عرفه با مداحی منصور ارضی به حسینیه صنف لباس‌فروشان تهران برود، رخ داد.

سه ماه پیش و هنگامی که رضایی قصد داشت در مراسم ویژه شب اول ماه رمضان در مسجد ارک تهران به مداحی منصور ارضی شرکت کند، تعدادی از نیروهای لباس شخصی با حمله به او مانع از ورود فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق به این مسجد شدند.

در آن هنگام، حسین الله کرم که از رهبران جریان موسوم به حزب الله است، به سمت رضایی رفت و ضمن استقبال از او، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به داخل حیاط مسجد ارک آورد.

جهان نیوز به نقل از یکی از حاضران در محل در این مورد نوشته بود: “وقتی آقا محسن وارد حیاط مسجد شد به همراه محافظانش در دو قدمی بنده نزدیک درب حیاط  ایستاد و با دعوت توسط حاج حسین الله کرم  روی زمین نشست. حسین الله کرم چند دقیقه ای در کنار محسن رضایی به صورت نیم خیز نشست و با او گفتگو کرد.”

اما نیروهای موسوم به انصار حزب الله که شرکت کنندگان ثابت و اصلی تمام مراسم منصور ارضی هستند، با آگاهی از حضور محسن رضایی در اطراف او جمع شدند و با سر دادن شعار “مرگ بر منافق” به او حمله کردند.

این عده که به عملکرد محسن رضایی در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری معترض بودند، خواستار اخراج وی از مسجد ارک شدند.به دنبال این مسئله محسن رضایی از مسجد ارک خارج شد اما نیروهای حزب الله، با حمله به ماشین او و تیم حفاظتی همراه وی، خساراتی وارد آوردند.

 

“الاغ میان، الاغ میرن”

اتفاقات جنجالی شب اول ماه رمضان در مسجد ارک تهران که انعکاس گسترده ای در رسانه های داخل ایران از جمله صدا و سیما داشت، واکنش منصور ارضی را در پی آورد.

مداحی که از او به عنوان یکی از نزدیک ترین افراد به آیت الله خامنه ای نام می برند، یک شب بعد در سخنرانی خود در مسجد ارک، افرادی را که به رضایی حمله کرده بودند “کره خر و الاغ” نامید و به شدت به آنها حمله کرد.

ارضی با بیان اینکه “این را بدانید شیاطین و دار و دسته جنیان در این ماه دست بسته اند ولی شیاطین انسی وجود دارند” گفته بود: “من خیلی متاسفم برای بعضی ها، دور از جون شما الاغ میان الاغ میرن. اینجا در بازه و چون در این محیط کسی قرار گرفت نمی شه حرفی زد و حرف مشکله. اگر می تونید برید سر کارش، سر مسئولیتش میخواهی کاری کنی برو اونجا.”

وی افزوده بود: “دیشب کسانی که با اون بنده خدا (محسن رضایی) اون کار رو کردند و فحش دادند و اهانت کردند، گفتم به حسین سازور بیاد بخونه تا من برم جلو در ببینم که کدوم کره خری بوده. اینجا دستگاه خداست هر کی بیاد مهمونه، اونم تو مسجد ارک که تمام چشم ها و حرکات دنبال میشه. کسانی که آلوده شدن در ماه رمضان هم به گناهشون ادامه می دن، کسانی که این کارو کردند از ما نیستند.”

این سخنان منصور ارضی با واکنش تند تعدادی از هواداران احمدی نژاد روبرو شد، تا جایی که این مداح  را که به ضدیت با اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبز مشهور است به “فتنه گری” متهم کردند.

طرفداران حکومت معتقدند رضایی به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات دهم، عملکردی “منافقانه” داشته و پس از آن نیز در جریان آنچه آنها “فتنه 88” می خوانند، دست داشته است.

رضایی همراه با میرحسین موسوی و مهدی کروبی به نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری اعتراض کرد و به مردم وعده داد تا بازپس گیری حق آنها از اعتراض خود دست بر نمی دارد اما پس از آنکه آیت الله خامنه ای خواستار پایان دادن به اعتراضات شد و شورای نگهبان نیز نتایج انتخابات را مورد تایید قرار داد، از شکایت خود صرف نظر کرد.

 

رضایی در صف بانوان

حالا اما سایت های خبری نزدیک به اصولگرایان گزارش می دهند که بر خلاف شب اول ماه رمضان، حسین الله کرم این بار به جای استقبال از رضایی و حمایت از او، مانع ورود دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به حسینیه صنف لباس فروش های تهران شده است.

رضایی روز سه شنبه با حضور در مراسم دعای عرفه در حوالی چهارراه مخبرالدوله خیابان سعدی، سعی داشت تا با ورود به این حسینیه در مراسمی که حاج منصور ارضی مداح آن بود شرکت کند.

اما “وی زمانی به مراسم می رسد که حسینیه مملو از جمعیت مردم بوده و حتی بسیاری از آنان نیز برای گوش سپردن به دعای عرفه امام حسین علیه السلام در خیابان‌های اطراف نشسته بودند. هنگامی که وی قصد ورود به حسینیه از راه ورودی خواهران را داشت با مخالفت تلویحی حسین الله‌کرم مواجه می‌شود.”

سایت ابصار نیوز در ادامه این گزارش افزوده: “حسین الله کرم با ورود دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به داخل حسینیه مخالفت کرده و به اطرافیان خود که در آنجا حضور داشتند گفته است: به او بگویید نمی‌تواند داخل برود، در خیابان جا هست همان جا بنشیند.”

محسن رضایی پس از این مجبور ‌شد در خیابان سعدی و در مقابل در ورودی بانوان بنشیند.این در حالی است که منصور ارضی در همان مراسم در مورد اختلاف در هیات های مذهبی هشدار داده است.

او گفته: “یک ماه و نیم پیش من اعلام کردم که سران فتنه نقشه کشیده‌اند که هیاتی‌ها را بر هم بزنند و نفاق و دشمنی را در بین هیاتی‌ها بوجود بیاورند، چون این هیاتی‌ها بودند که در مقابل فتنه‌گران ایستادند و آنها را در هم کوبیدند، لذا نقشه کشیدند از کانال هیات وارد شوند و متاسفانه در این میان یک عده هم گول خوردند.”

این سایت همچنین خبر داده که رضایی در ماه های اخیر چندین بار  قصد حضور در مسجد ارک را داشته که “هر بار با تماس مسئولان هیات، آنان وی را از مخالفت امت حزب الله با حضورش در مسجد ارک خبردار کردند، علیرغم این وی چندین بار در طول ماه مبارک رمضان در مسجد ارک حاضر شد.”