رحیم‌پور ازغدی: بالاخره شهیدم می‌کنند

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» یک گروه تروریست برای کشتن سخنران دیپلمه آمده بودند

حسن رحیم پور ازغدی که رسانه های حکومتی از او به عنوان “چهره جدید نظریه پردازی انقلاب اسلامی” نام می برند، ابراز اطمینان کرد که بالاخره توسط دشمنان جمهوری اسلامی شهید می شود. او گفت که در یک سال و نیم اخیر سه بار خبر ترورش را به او داده اند و افزود که شهادت خود را “یک اتفاق خجسته” می داند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که سخنرانی هایش در محافل مختلف با عناوینی مانند “استاد” و “استاد دانشگاه” به طور مستمر از شبکه های متعدد صدا و سیما پخش می شود، در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت که “اتاق فرمان” برای ترور وی در کردستان عراق تشکیل شده و این مجموعه با مشارکت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل، فعالیت می کند.

رحیم پور ازغدی که با فرمان آیت الله خامنه ای عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است همچنین گفت که “پیمانکار” این ترور، احتمالا “برخی گروه ها مانند منافقین” (سازمان مجاهدین خلق ایران) هستند.

این استاد خودخوانده دانشگاه در این خصوص توضیح داد: “بنده قصد انتشار این خبر را نداشتم، چراکه این به نفع بنده است؛ البته به نظر می‌رسد که درباره ترور من سوءتفاهم شده چرا که من جزء نخبگان نیستم اما در عین حال خوشحالم سرویس‌های اطلاعاتی غرب و خط تولید تروریسم از سوی بنده حقیر احساس خطر کرده است.”

 او با بیان اینکه “آنها بیکار هستند که سراغ امثال من آمده‌اند” افزود: “کمترین بشارت این خبر این است که دشمن در عرصه فرهنگی به شدت آسیب‌پذیر است.”

رحیم پور ازغدی گفت: “بنده از تابستان57 و پیش از انقلاب تا سال‌های جنگ و پیش از هر عملیات حدود 10 وصیت‌نامه نوشته‌ام لذا اگر خون ما در راه انقلاب ریخته شود باعث افتخار است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه “معتقدم که این اتفاق {شهادت} دیر یا زود برای من خواهد افتاد” تصریح کرد: “بنده هیچ مرگ دیگری غیر از شهادت را دوست ندارم.”

وی در ادامه خطاب به “تروریست‌هایی که قصد ترور” وی را داشتند توصیه کرد که “چند ماه و حداقل چند سال این ترور را به تأخیر بیندازند” تا او بتواند “پروژه‌های علمی خود را تکمیل کند.”

رحیم پور ازغدی در عین حال گفت که “ما برای شهادت آماده‌ایم.”

 

متهم کردن کردستان عراق

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه خود با خبرگزاری امنیتی – نظامی فارس، اشاره ای به اینکه کدام نهاد و سازمانی این اطلاعات و اخبار را در اختیار او گذاشته اند، نکرد.

در همین حال سایت مشرق نزدیک به منابع اطلاعاتی و امنیتی گزارش داد که “اعضای یک تیم تروریستی” که با هدف ترور رحیم پور ازغدی به کشور وارد شده بودند “در تور امنیتی سربازان گمنام امام زمان گرفتار و بازداشت شدند.”

منظور از سربازان گمنام امام زبان در رسانه ها و ادبیات رسمی جمهوری اسلامی، ماموران وزارت اطلاعات است.

به گزارش مشرق، این تیم تروریستی از “مرزهای غربی” وارد کشور شده بود.

رجانیوز نیز با انتشار تحلیلی در این خصوص، اقلیم کردستان عراق را “مرکز صدور تروریسم به ایران” معرفی کرد.

این سایت نزدیک به محافل امنیتی و اطلاعاتی در این خصوص نوشت: “اظهارات روز پنج‌شنبه استاد حسن رحیم‌پور ازغدی مبنی بر تلاش یک گروهک تروریستی برای ترور وی و برنامه‌ریزی برای این اقدام از محل اقلیم کردستان عراق، در کنار شواهد موجود از ریشه‌های ترور دانشمندان هسته‌ایکشورمان، این واقعیت را نشان می‌دهد که اقلیم همجوار به مرکز صدور ترورویسم به ایران تبدیل شده است.”

رجانیوز همچنین با اشاره به ترور برخی دست اندرکاران برنامه هسته ای جمهوری اسلامی در ماه های اخیر افزود: “با کشف شبکه تروریستی اخیر که ترور شهیدان شهریاری و احمدی روشن را برعهده داشته‌اند، مشخص شده است که تیم ترور پس از جذب از سوی شبکه‌های تروریستی ابتدا مدتی را در اقلیم کردستان عراق و پادگان مخصوص این اقلیم، آموزش‌های نظامی را دیده‌اند و سپس از طریق یککشور همسایه برای تکمیل دوره‌های آموزش عملیات تروریستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.”

این سایت بخشی از مصاحبه هفته گذشته حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات درباره آنچه “موفقیت سربازان گمنام امام زمان در ضربه زدن به شبکه تروریستی رژیم صهیونیستی” نوشته را باز نشر کرد که در آن به‌طور تلویحی به نقش اقلیم کردستان عراق در وارد شدن تروریست ها به ایران اشاره شده بود: “رژیم اشغالگر قدس از خاک یک اقلیم مجاور خاک ما حداکثر بهره‌برداری را نموده است، حتی در آنجا پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند. ستاد عملیاتی مشترک آمریکا، انگلستان و رژیم اشغالگر قدس در همانجا مستقر است ‌وعلیه کشور ما سناریوهایی را طراحی و اجرا می‌کند.”

رجانیوز در این خصوص افزود که “اعضای بازداشت شده شبکه تروریستی دانشمندان هسته‌ای ایران، بخش عمده‌ای از مراحل جذب و آموزش نظامی را در یک پادگان در چند کیلومتری شهر اربیل عراق گذرانده‌اند که از این پادگان بعضاً با عنوان “اشرف کردستان” مشابه کمپ اشرف منافقین در استان دیاله یاد می‌کنند.”
برخی مسئولان نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی و رسانه های حکومتی، اقلیم کردستان در شمال عراق را به پناه دادن به گروه ها و نیروهای تروریستی در داخل این اقلیم متهم می کنند اما مسئولان اقلیم کردستان و طیف حاکم به ریاست مسعود بارزانیهمواره این اتهام را رد کرده اند.

با وجود این رجانیوز با تکرار این اتهامات نوشت که”شواهد و مستندات موجود در ماجرای ترورهای اخیر و همچنین سابقه میدان دادن‌های قبلی به گروهک پژاک برای شرارت در مرزهای غربی ایران و آموزش دادن به آن‌ها در همین پادگان، عملاً کردستان عراق را به منطقه آموزشی و عملیاتی مورد نظر رژیم صهیونیستی در همجواری جمهوری اسلامی تبدیل کرده است.”

این سایت نزدیک به دولت افزود که “مشخص نیست چرا مقام‌های سیاسیکشورمان در قبال این فرآیند آموزش و صدور تروریسم به ایران واکنش درخوری نشان نمی‌دهند و از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی موجود برای متوقف کردن این سوء همجواری استفاده نمی‌کنند.”

 

سخنان جنجالی

حسن رحیم پور ازغدی از سال 1381 با حکم آیت الله علی خامنه ای، به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده است. وی یکی از سخنرانان اصلی برنامه های نهادهایی مانند بسیج، سپاه و صدا و سیما به خصوص در دانشگاه ها است و سخنرانی هایش از شبکه های مختلف پخش می شود.

رسانه ها و شخصیت های جناح حاکم در حالی به رحیم پور ازغدی لقب هایی مانند استاد و دکتر می دهند و از وی به عنوان استاد دانشگاه نام می برند که به گفته ناصر نقویان، یکی از روحانیون مشهور،او حتی دیپلم هم ندارد.

حسن رحیم پور ازغدی به بیان سخنان جنجالی در سخنرانی های خود شهرت دارد از جمله اینکه او یک بار به زنانی که نمی خواهند به دلیل حفظ اندام خود باردار شوند، گفته بود: “مرده شور هیکلتان را ببرد.”

” هم اکنون برخی خانم ها می گویند بچه دار نمی شویم برای اینکه هیکلمون به هم می خوره. ای مرده شور ببره هیکلت رو. مگه هیکلت رو می خوای ببری آخرت ؟ تو این هیکل رو می خوای چه کار ؟ غیر از اینه که می خوای ببری تو قبر یا اینکه می خوای هیکلت رو ببری تو خیابون نشون بدی. استفاده هیکلت برای شوهرته و البته شوهرت برای توئه و برای بچه آوردن.”

همچنین رسانه های مصری هم گزارش دادند که در جریان سفر سال گذشته یک هیئت این کشور به ایران پس از سقوط حکومت حسنی مبارک، رحیم پور ازغدی طی سخنانی خطاب به این هیئت، مصری ها را به “فروش انقلاب خود به آمریکا با دلار” متهم کرد و گفت: “آیا شما با 40 میلیارد دلار انقلاب خود را می فروشید؟ اگر دیگری به شما 41 میلیارد دلار بپردازد با فروش انقلاب خود به قیمت بالاتر موافقت می کنید؟”

بر اساس این گزارش ها، تنش در سخنرانی ازغدی پس از آن افزایش یافت که وی درباره انور سادات، رئیس جمهور پیشین مصر، سخن گفت و او را “دیکتاتور و خائن” و خالد اسلامبولی (قاتل سادات) را “قهرمان و شهید” توصیف کرد که در این لحظه اعضای هیئت مصری تهدید به رها کردن سفر و بازگشت به کشورشان کردند که باعث شد ازغدی سخنانش را متوقف کند.