گزارش

نویسنده
مرضیه حسینی

در حاشیه دیدار گلزار و هلالی در ماه محرم

به هم رسیدن دو خط موازی

هر دو در رشته کاری خود سوپر استار هستند. البته سوپراستارهایی پرحاشیه. یکی در بین جوانان مذهبی و دیگری در بین جمعیت جوان شهری و به ویژه دختران.

هر دو در زندگی شخصی و کاری خود حاشیه های زیادی دارند. تا جایی که در چند سال اخیر در بسیاری موارد حاشیه های شخصی زندگیشان بر زندگی کاریشان سایه انداخته است.

اما مسیر کاری این دو به نوعی است که احتمال اشتراک و برخوردشان بسیار بعید وعجیب به نظر می رسید. اما اینجا ایران است. جایی که دو خط موازی هم می توانند به هم برسند و این مطلب گواهی روشن است در رسیدن این دو خط موازی به هم.

 

شروع ماجرا

ماجرا از آنجا شروع شد که گلزار در روز پنجم ماه محرم در هیئتی که عبدالرضا هلالی مداح جنجالی در آن مداحی می کند حضور یافت و عکس های دیدار آنها با یکدیگر در حالیکه هر دو شانه های یکدیگر را می بوسیدند منتشر شد. عکس ها به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و تعدادی از روزنامه های صبح تهران نیز آنها را منتشر کردند.

در همین زمینه، نکته جالب فعالیت گلزار در عرصه موسیقی است یعنی جایی که هلالی این نوع فعالیت را نوعی تکفیر می داند و بوسیدن شانه نوعی از علاقه توام با احترام متقابل است که در معنی مذهبی برای اظهار ارادت کامل صورت می گیرد.

 

تاثیر گذاری الگوها

بسیاری از سایت های نزدیک به حکومت با پوشش خبری این دیدار و انتشار عکس ها از تاثیر مطلوب الگوها بر روی جوانان صحبت کردند و این حرکت در در الگو سازی برای جوانان موثر ارزیابی کردند.

دکتر دارستانی از صاحبنظرانی که این سایتها با آنها به گفتگو نشسته اند در این باره می گوید:« دشمن با پخش فیلم های متعدد ابتدا دل جوانان ما را شیفته و سپس الگوپذیری جوانان ما را از اسلام به غرب هدایت میکند تا آنجائیکه مغز تسلیم محض افکار غرب شده و اینگونه بی حجابی و مفاسد دیگر رواج پیدا می کند.»

 

 

یکی دیگر از این سایت ها در همین ارتباط نوشته است :

«نکته قابل توجه اینجاست که شخصیت های هنری، سینمایی و ورزشی نیز با وجود رسانه ها بسیار برجسته می شوند و بسیاری از جوانان چه از لحاظ پوششی و چه از لحاظ رفتار و منش آنها را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند.این روزها اما ایام محرم است و فرهنگ عاشورا می تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان ایرانی باشد.نسل جوانی که به واسطه تلاش های دنیای غرب می رود تا از ارزشها فاصله بگیرد و با چنگ زدن به ریسمان امام حسین (ع) و توسل به وقایع عبرت آمیز کربلا می تواند به آرمان های اخلاقی- اسلامی بازگردد.

در این میان اما، حضور سینمایی ها، ورزشکاران و هنرمندان که به نوعی الگوی جوانان محسوب می شوند در هیات های عزای حسینی، می تواند هم باعث جذب جوانان به این مراسم شود و هم می تواند تاثیر مثبتی در روحیه جوانان برای کنجکاوی کردن در واقعه کربلا داشته باشد.

همین چند روز پیش بود که عکسی از محمد رضا گلزار، بازیگر مطرح سینمای ایران در هیات عزاداری با حضور عبدالرضا هلالی منتشر شد.عکسی که بارقه هایی از امید را برای گسترش فرهنگ عاشورا بین نسل جوان به وجود آورد و نشان از توجه بازیگران و شخصیت های مشهوربه واقعه کربلا و حضور آنها در جمع های مردمی و دوشادوش جوانان داشت.

تاثیری که می تواند منجر به حفظ ارزشهای اخلاقی- اسلامی شود و از سوی دیگر نشان دهنده این امر باشد که شخصیت های مورد توجه جوانان از توده های مردم باورها و ارزشهای آنها جدا نیستند و ایمان و اعتقاد مخصوص تمام ایرانیان است.امری که این روزها غربی ها سعی دارند خلاف آن را به جوان ایرانی القا کنند.»

 

حاشیه های هلالی

یک فیلم کوتاه 10 ثانیه ای در برخی سایت های اینترنتی پخش شد که هلالی را در حال قلیان کشیدن نشان می داد.در حرکت دوربین، معلوم می شود که زنی نیز همراه هلالی در اتاق است. زنی که چهره او به خوبی قابل رویت نبود و یک دست لباس شب با آستین رکابی به تن داشت.این فیلم به سرعت تکثیر شد و علاوه بر توزیع به صورت CD، به حافظه موبایل ها نیز راه یافت.

هلالی در این مورد می گوید: کسانی که این بی تقوایی را کردند، هزینه تکثیر و توزیع این CD «دروغین» را از کجا آورده اند و چگونه در یک روز 5 هزار حلقه از این CDها را در میدان های تهران به رایگان پخش کردند؟!

 

بعد از سی دی

صحبت های هلالی درباره جنجال قلیان کشی معروف

بعد از انتشار سی دی گفتند :مداح نباید اشتباه کند ! نعوذبالله مگر مداح معصوم است و خداست که گل بی عیب باشد و از هر اشتباهی بری؟ در ثانی عامل انتشار آن سی دی که بنده نبودم من اگر می دانستم که فیلمی که خواهر زنم از من و همسرم می گیرد قرار است توسط غریبه ها دیده شود (همان موقع ) در آشپزخانه منزل مادر خانمم) واکنش نشان می دادم و تصویر مورد اشاره را پاک می کردم اصلا فکرش را نمی کردم که چنین اتفاقی بیفتد این بی ایمانی ها سابقه نداشته و مد نشده بود که چنین چیزهای شخصی و خانوادگی انتشار پیدا کند آن هم با این وسعت و از طریق تلفن همراه. اتفاقی که افتاد گناه نابخشودنی نبود. اشتباهی ناخواسته بود.می شد بخشید.می شد به هلالی فرصت داد تا جبران کند.اما انگار خیلی ها انتظار چنین روزی را می کشیدند.گویی منتظر بودند تا من زمین بخورم کسی دستم را نگرفت که بلند شوم. برعکس هر کسی رد می شد یک لگد هم می زد و دق و دلی اش را خالی می کرد. خواست خدا بود که آن سی دی بیرون بیاید ! من این را به چشم یک آزمایش نگاه می کنم. باید عیارم را می سنجیدم باید می دیدم که تو روزهای سخت چقدر توکل دارم…لابد برای خیلی ها سنگین بود اینکه می دیدند ده هزار نفر پای منبر یک جوان 20  21 ساله جمع می شوند.»

 

اختلافات درون گروهی

از چندی پیش بین طیف عبدالرضا هلالی و گروه ا…کرم، اختلافاتی وجود داشته است. ماجرا از آنجا آغاز شد که نشریه «موج اندیشه» متعلق به جریان ا…کرم، در یادداشتی هلالی را متهم به تجمل گرایی (از جمله سکونت در منزلی واقع در خیابان پاسداران تهران، سوار شدن بر خودرو “پرادو” و گرفتن پاکت های چند صد هزار تومانی برای مداحی) متهم کرد.

هلالی بلافاصله به این یادداشت واکنش نشان داد و گفت: اگر کسی را یافتید که از بابت مداحی پولی به من داده باشد، حق با شماست.

با این پاسخ و پس از آنکه «موج اندیشه» نتوانست نوشته های خود را اثبات کند، در شماره بعد، از هلالی عذرخواهی کرد. اما ماجرا هنگامی بالا گرفت که هلالی در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) که توسط جریان ا…کرم بر پا شده بود، قصد روضه خوانی داشت که با ممانعت برگزارکنندگان مواجه شد و حتی کار به زد و خورد نیز کشیده شد.

پس از آن، هلالی، از ضاربان شکایت کرد و بدین ترتیب، پای قوه قضاییه به ماجرا باز شد. در چنین شرایطی، آن طور که سایت مبارزین خبر داده است، حاج منصور ارضی قصد داشته است پادر میانی کند و طرفین را آشتی دهد که به ناگاه، موضوع فیلم 10 ثانیه ای پیش آمد و ماجرا را پیچیده تر کرد.

 

 

طرفداران هلالی در رسانه های مجازی

ماجرای پرداد و سوار شدن و قلیان کشیدن(!)هلالی از جمله موارد حاشیه ساز هلالی بود. ماجراهایی که حتی طرفداران او با وجود تلاش و کوشش برای توجیه آن نتوانسته اند پاسخ مناسبی برای آن ارائه کنند.

به بخشی از یادداشت های طرفداران هلالی در فضای مجازی توجه کنید که تلاش دارد به صورت موردی از حاشیه های این مداح بکاهد.

·    پرادو سواری :«کی می تونه با حقوق کارمند ساده پرادو بخره. اگر چه از مداحی پول بگیره (صله با پول فرق داره اگه شک داری کلیک کن رو کلمه صله )کی میاد چنان پولی به حاج رضا بده که پرادو هفتاد میلیونی بگیره من که شاخ در آوردم. اصلا پرادو سوار شدن جرمه؟

·    یکی از دوستان می گفت:“پرادو نداره پژو که داره پس عین من و تو با موتور یا اتوبوس واحد به مقصد می رن”

·    من نمی دونم حاج رضا از کدوم این دوتا استفاده می کنه یا شایدم تاکسی ولی اینو می دونم که ماشین نداره بار ها گفته ما هم دیدیم تا حالا هیئت هم با ماشین نیومده یکی از دوستان ایشان، ایشان را به هیئت می آورند.»

·    تریاک کشی یا قلیان:«حاج عبدالرضا هلالی از تبار عرب هستند و در خانواده عرب ها رسم بر قلیان کشیدن هست.در ضمن د ر مداحی ایشان فشار زیادی حنجره شان متحمل می شود و برای تسکین درد همه مداحان نه تنها حاج عبدالرضا از سیگار یا قلیان استفاده می کنند.کی می گه با قلیان می شه تریاک کشید. چه دروغایی میگنها.کسی می گفت با قلیون تریاک می کشن با نام قل قلی اگه اسمش اینه که چرا قلیانو با این اسم صدا نمی کنند.پس شما نیز به این دروغ ها توجه نکنید.»

·    خانم بازی:«کسی که این حرفو می زنه اون خانم قانونی شرعی و دائم حاج عبدالرضاست و کسی فیلم می گیره خواهر خانوم حاج رضاست و از روی شیطنت این کارو کرده و چون خانم حاج رضا اینو درک کرده بود که حاج رضا یه شخص مشهوریه از خواهر خانومش خواسته بود این کار نکنه که بالاخره توسط تعمیر کار موبایل خواهر خانم ایشان این فیلم پخش شد. »

·    حقیقت زندگی زناشویی رضا هلالی :«حاج عبدالرضا هلالی یک زن بیشتر نداره و سابقه طلاق نیز همچنین ندارد وهیچ زن صیغه ای وجود ندارد.»

 

درباره هلالی از زبان خودش

عبدالرضا هلالی هستم متولد 12/6/1360.اصلیتم خرمشهری است. بندرعباس به دنیا آمده و در تهران بزرگ شده ام. بچه مجیدیه ام. دانشجوی انصرافی حقوق قضایی بودم دیپلمم نیز نقشه کشی ساختمان است.یک خواهر و دو برادر دارم و فرزند سوم خانواده. یکی از برادرانم خارج از کشور است. متاهلم دو دختر دارم. دختر بزرگم فاطمه با ۶سال سن و دختر کوچکم نازنین رقیه که یک سال دارد.

هلالی درباره حاشیه های بوجود آمده درباره خودش معتقد است :

«وقتی رشد می کنی و به هر دلیلی محبوب می شوی ناگهان در کانون تو جهات قرار می گیری و خیلی ها به سمتت می آیند به خصوص اگر برای یک جوان این اتفاق بیفتد احتمال آسیب پذیری اش بیشتر است زیرا جوانی همواره توان با واژه خامی می آید»

«بدترین ضربه خودم از مسائل حاشیه ای بود. وقتی هجمه ی حواشی آغاز می شود فکر و تمرکزم از موضوع اصلی (مداحی)باز می ماند آنها مرا به خاطر خودشان به این سو و آن سو می کشاندند. الان می گویم رفیق من کسی است که رفیق امام حسین باشد. همیشه حرفم همین بوده ولی بیشتر از گذشته مراقب افرادی که تظاهر می کنند هستم.»

 

شروع کار

سال 72 بود شهید صابری و چند نفر از دیگر کسانی که بعدها به جمع شهدای تفحص پیوستند راه انداز هیئتی بودند در محله هلالی که در آن هیئت او قرآن می خواند. بعد به پیشنهاد شهید صابری به مداحی و روضه خوانی روی آورد.

بین سالهای 74 75 بود محفل بسیجیان و رهروان شهدا راه افتاد و هلالی خواندن در این هیئت را شروع کرد. سال 80 برگزاری مراسم جنبه عمومیت پیدا کرد و جوانان مذهبی از گوشه و کنار شهر به خاطر سبک و نوع خاص خواندن هلالی که ترکیبی از آواها و موسیقی های مختلف را وارد مداحی کرده بود،جذب این هیئت شدند.

بسیاری از ماشین های مدل بالا در ایام ماه محرم صدای مداحی هلالی را با سبک و سیاق خاص خودش با صدای بلند پخش می کردند.

به تدریج هلالی در مقابل استاد خود منصور ارضی که حامیانش در بین بچه های جنوب شهری است، قرار گرفت و توانست در بین بچه های شمال شهر برای خود طرفدارانی پیدا کند. جوانانی که در ایام ماه محرم بالا و پایین رفتن در خیابان های ایران زمین و گلستان و سعادت اباد را به طور موقت کنار می گذاشتند،شال مشکی بر گردن می انداختند و با رنگ قرمز پشت ماشین های گرانقیمتشان جملات مذهبی می نوشتند و صدای هلالی را با ولوم بالا گوش می کردند.

به تدریج سوپر استاری در بین بچه های شمال شهر شکل می گرفت و محوبیت او به حد زیادی افزایش پیدا کرد.

مکان اولیه هیئت دیگر جوابگوی جمعیتی که می آمد نبود. به همین خاطرهیئت به مسجد جامع ابوذر که فضای بزرگتری داشت،منتقل شد.

 

حقیر هلالی

قرائن نشان می دهد که خوب می نویسد. پای نوشته هایش را با عنوان «حقیر هلالی » امضا می کند. سعی می کند پاسخ منتقدان خود را علاوه بر منبر به صورت مکتوب هم بدهد. با مطبوعات و رسانه ها میانه خوبی دارد و از هیچ فرصتی برای مصاحبه و گفتگو نمی گذرد و ظاهرا ارتباط خوبی با هنرمندان و چهره های مشهور دارد و سعی می کند به نوعی ارتباط خود را به طرفدارانش حفظ کند :

«شاید تنها مداحی باشم که شماره همراهش را همه دارند البته به تلفن های ناآشنا پاسخ نمی دهم اما پیام های کوتاه را می خوانم.»

 

پوشش هلالی

هلالی در نوع پوشش و لباس نیز با دیگرهم صنفان خود متفواوت است. خوش می گوید :

 «جوان امروزی دوست دارد خوب بپوشد بهترین عطر را بزند تمیز و پاک و آراسته و به روز باشد اما منطقی. کجای این خواسته ها بد است؟یا با معارف دینی ما در تضاد؟ ایرادی ندارد اگر مداح این نسل هم بخواهد خوب لباس بپوشد مگر لباس مارک دار پوشیدن گناه است مهم این است که ظاهرتان مغایر با خط قرمزهایی که شرع مشخص کرده نباشد.»

 

محروم شدن هلالی از صدا و سیما

هلالی مدت هاست که از حضور در صدا و سیما منع شده و صدا و سیما به هیچ هنوان تصویر و مداحی های او را پخش نمی کند. خودش می گوید :“حذف من از صدا و سیما طبیعی بود زیرا نفس این دو رسانه پیوند عمیقی با احتیاط دارد و با توجه به جوی که علیه من هدایت می شد منتظر وقوع چنین پیشامدی بودم” «….ببینید بعضی ها چقدر دارن بد می کنند که تو برنامه 20.30 تصویر یه مداحی رو شطرنجی می کنن مگه تصویر یه قاتل رو دارین برا مردم پخش می کنین ؟….»

 

سبک خاص هلالی

هلالی معتقد است سبکی که انتخاب کرده متناسب با سطح فهم مخاطبانش است. بیشتر افرادی که به جلسات او می آیند بین 15 تا 30 سال دارند. او معتقد است این افراد با کسی که 40 سال هیئتی بوده فرق دارند.

هلالی می گوید :«برای آن آدم 40 ساله اگر شعر های خاص را هم بخوانید او لذت می برد و به سادگی متوجه مفاهیم مستتر در آنها می شود. در حالی که اگر با کلمات ثقیل (با سبک و سیاق قدیم ) به استقبال جونان بروید دیگر شاهد حضور آنان با این شوق در هیئت ها نخواهید بود پس اینکه جوری می خوانم تا برای همه قابل فهم باشد به دلیل آن است که اگر بخواهید بچه ای را به سمت دانشگاه امام حسین رهنمون شوید نخست باید بابا نان داد را یادش بدهید.»

«می گفتند : اینکه هلالی پشت سر هم اسم حسین را تکرار می کند درست نیست اما الان همه همین کار را انجام می دهند و کسی هم معترض نیست !»

هلالی از همان آغاز کار، مورد انتقاد بسیاری از جریان های مذهبی قرار گرفت زیرا او سبک های جدیدی را در مداحی به کار می برد که خوشایند سنت گرایان نبود. منتقدان هلالی، او را متهم می کردند که مداحی را با سبک و سیاق موسیقی پاپ در آمیخته و آلوده کرده است.

با این حال، مدافعان او که عمدتاً از جوانان با تیپ های امروزی هستند، سبک او را عاملی برای تنوع بخشی به مجالس مدیحه سرایی و روضه خوانی می دانند و به شدت از او حمایت می کنند، چنانچه پس از ماجراهای اخیر، در اولین برنامه ای که هلالی به مناسبت میلاد امام حسین علیه السلام در حسینیه قهرودی ها بر روی صحنه آمد، حدود 2 هزار نفر که 95 درصد آنها جوانان زیر 30 سال بودند، شرکت داشتند و شدیداً نسبت به هلالی ابراز احساسات می کردند.

یکی از ذاکران پرحاشیه تهران در سخنانی، با اشاره به ایراداتی که به نوع سبک های او گرفته می شود، گفته: «این بحث ها و ایرادات از زمان حاج اکبر ناظم هم بوده و عده ای خودی، ایشان را برای خواندن نوحه ها و سبک های جدید مسخره می کردند!»

«حاج اکبر ناظم» از مداحان مطرح و مشهور تهران قدیم و حسینیه قنات آباد بوده که نغمه های بیادماندنی و شورآفرین عزاداری او سالهاست رونق مجالس عزاداری است.

عبدالرضا هلالی پیش از آغاز دهه محرم در هیات هفتگی خود مدعی شد بحث نوع سبک نوحه ها، بحث جدیدی نیست و از زمان گذشته وجود داشته و برای بزرگانی چون حاج اکبر ناظم هم از این حرف ها ساخته بودند.

وی تاکید می کند این نوع سبک های جدید 10 سال پیش شروع شد و حالا ثمره اش را می بینیم که چقدر جوانان با این نوع شورها و سینه زنی ها جذب مجلس (هیات های مذهبی) شدند. در حالی که آن زمان ما را مسخره می کردند و می گفتند چرا با «سین سین» شور می گیرید.

 

رسیدن دو خط موازی به هم

در روز پنجم ماه محرم هلالی و گلزار در هیئت هلالی با یکدیگر دیدار می کنند. پیش از این از دیدار گلزار با مشایی و حل مشکلات حاشیه ایش شنیده بودیم. به دنبال این دیدار گلزار دوباره به بدنه سینمای ایران بازگشت و فیلم شیش و بش نیز در سینما اکران شد.

 

همه حاشیه‌‎های آقای سوپر استار

با وجود اینکه ستاره‌ها همواره زیر ذره‌بین افکار عمومی و در معرض حاشیه‌ها قرار دارند؛ اما داستان محمدرضا گلزار و حاشیه‌ها، داستانی عادی نیست و تاکنون حواشی بسیار زیادی درباره او در رسانه های مجازی منتشر شده است.

چندی پیش سایت «فردا» از دستگیری و بازداشت گلزار به خاطر یک مشکل اخلاقی خبر داده بود.

گلزار با خروج از گروه موسیقی آریان و ورود به عرصه سینما، اولین حاشیه‌ها را برای خود رقم زد که در این میان می‌توان به ماجرای نامزدی و ازدواج احتمالی محمدرضا گلزار با هدیه تهرانی اشاره کرد.

در همین حال، انتشار بلوتوث‌های منتسب به وی نیز به حاشیه‌ای عادی برای گلزار تبدیل شده بود؛ از این رو، وی در پی انتشار بلوتوثی از وی که امین حیایی هم در آن حاضر بوده و این دو بازیگر را در وضیعتی غیرعادی نشان می‌داد، به پلیس امنیت شکایت کرد.

در مورد یکی دیگر از حاشیه‌های محمدرضا گلزار می‌توان به ماجرای دستگیری وی در دوبی اشاره کرد.

ایران‌دخت در این رابطه می‌نویسد: «گلزار و گروه دارکوب در استادیوم تنیس دبی کنسرتی اجرا کردند و اعضای این گروه به تهران بازگشتند اما خبری از گلزار نبود. شایعه شد که گلزار را در دوبی در حالتی ویژه و با سرعت بیش از حد مجاز در یکی از بزرگراه‌های دبی متوقف کرده‌اند و او زندانی شده است. آن زمان خبر آمد که برای آزادی گلزار دست به دامان علی کریمی شده‌اند که در الاهلی امارات بازی می‌کرد و به مرد محبوب سیاستمداران اماراتی تبدیل شده بود.»

بنابراین گزارش، کریمی موفق شد تا با روابط خود گلزار را از حبس نجات دهد؛ گرچه ظاهراً پرونده‌ای برای او مفتوح شده و در ماجرای اخیر نیز به آن استناد شده است.

محمدرضا گلزار متولد ۱۳۵۴ در تهران، فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی است که فعالیت هنری‌اش را با نوازندگی گیتار در گروه موسیقی «آریان» آغاز کرد. گلزار در سال ۱۳۸۰ برای نخستین بار در فیلم «سام و نرگس» ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد.گلزار از سال ۸۳ کاپیتان تیم والیبال هنرمندان بود که مسابقات آن برای کارهای خیرخواهانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۳۸۶ باز این تیم کناره‌گیری کرد؛

وی وارد عرصه مربی‌گری حرفه‌ای والیبال نیز شد شد و البته در کنار بازیگری، در عرصه آگهی‌های تبلیغاتی نیز مدتی فعال بود.

گلزار که نزدیک به دوسال از پرده سینماهای ایران دور بود بعد از دیدار با مشایی و جلسه خصوصی با او به یکباره فعال شده و امکان حضور در سینما را پیدا کرد.

 

چرایی دیدار

گلزار امسال در فهرست هنرمندان اعزامی به حج قرار داشت و به همراه تعدادی از بازیگران از جمله مهناز افشار به این سفر زیارتی رفت. حضور در هیئت هلالی دومین ری اکشن مذهبی گلزار در یک سال اخیر است. به نظر می رسد این دو حرکت در کنار دیدار یا دیدارهای خصوصی با مشایی می تواند با یکدیگر مرتبط باشد.

نزدیک بودن فصل انتخابات و سردی تنور انتخابات و شایعات زیادی که درباره مهندسی پشت پرده انتخابات توسط مشایی مطرح است، نیز حواشی زیادی را بوجود آورده.

دیدار این دو استار جوانان مذهبی و غیر مذهبی را می توان از منظرهای گوناگونی تفسیر کرد. از یک سو گلزار می تواند گوشه ای جدید از شخصیت خود را در قالب یک مرد معتقد و مذهبی به طرفداران خودش نشان دهد (نظیر نماز جماعت هایی که شریفی نیا در ان شرکت می کند ) و از دیگر سو هلالی نیز می تواند با پوشش خبری این دیدار ضمن ایجاد یک حاشیه جدید و مثبت،حاشیه های قبلی درمورد خودش را کمرنگ کند و از این دیدار به نفع خود بهره برداری کند.

در نتیجه این دیدار دو برنده داشت. هر دو طرف دیدار کننده از منظر خود برنده هستند. هر چند ظاهرا به هیچ عنوان منافع مشترکی ندارند.

بعید است که گلزار به خاطر اعتقادات مذهبی و هلالی به خاطر علاقه به سینما و موسیقی گلزار (که از نظر هلالی گناه محسوب می شود) با یکدیگر ملاقات کرده باشند.

احتمالا منافع مشترک جدیدی وجود دارد که در آینده با آن آشنا خواهیم شد.