قله های پیشرفت و دست های تمیز

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اساسا بعضی ها تا با این دوتا چشم خودشان یک چیزی را نبینند، نمی توانند باورش کند. دست خودشان که نیست، خب هر کسی یک طوری باور می کند، این بعضی ها هم اینطوری باور می کنند. یعنی اگر راستش را بخواهید ما خودمان هم یک کمی اینطوری باور می کنیم. حتما باید با این دوتا چشم خودمان یک چیزی را ببینیم تا بتوانیم باورش کنیم. اگر نبینیم ، نمی توانیم باورش کنیم.

نمونه اش همین آمریکای جنایتکار که در طول این سی و چهار سال ما هر کاری می کردیم، باورمان نمی شد واقعا هیچ غلطی نتواند بکند، ولی الان که قسمت شد و آمدیم از نزدیک دیدیم، باورمان شد که واقعا راستی راستی هیچ غلطی نمی تواند بکند. به شما هم پیشنهاد می کنیم، بیخودی خودتان را خسته نکنید اینهمه راه بیایید، همینطور ندید به امام صاحب رحلت اعتماد کنید و باور کنید” آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” اگر هم الان دارید با خودتان فکر می کنید آن امام صاحب رحلت کدام حرفش درست بوده که این یکی درست باشد، باور کنید این یکی اتفاقی هم که شده درست از آب درآمده…

با این همه اگر باز دارید با خودتان فکر می کنید بالاخره کشور به گندگی یک غلط کوچک که می تواند بکند، باز هم ما باید برخلاف میل باطنی خودمان، ناامیدتان کنیم و باید با کمال احترام خدمتتان عرض کنیم، اصلا راه ندارد، هیچ غلطی نمی تواند بکند.. غلط هم که بزرگ و کوچک ندارد. وقتی یک کشوری، حالا ابرقدرت دنیا هم هست که هست، به جهنم که هست، می خواست نباشد. وقتی نمی تواند غلطی بکند، خب نمی تواند بکند دیگر…

و اگر باز همینطوری دارید با خودتان فکر می کنید… اصلا چه معنی دارد شما اینقدر هی با خودتان فکر کنید؟ مگر ما بیکاریم اینهمه راه بیاییم اینجا برای شما از دیده ها و شنیده های خودمان حرف بزنیم، بعد شما هی با خودتان فکر کنید؟ خب مثل بچه آدم داریم به زبان سلیس فارسی می گوییم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، شما هم مثل بچه آدم بگویید چشم، هیچ غلطی نمی تواند بکند. چرا اینقدر اصرار می کنید؟ حتما ما یک چیزی می دانیم، یک چیزی دیده ایم، یک چیزی شنیده ایم، همینطوری که اطلاعات غلط نمی دهیم دست شما، برایمان مسئولیت دارد… اسناد و مدارک تمام دیده و شنیده هایمان هم موجود است.

نمونه اش همین الگوی پیشرفتی که ما دیروز با این همه بدبختی برای این آمریکای جنایتکار تهیه کردیم و در اختیارشان گذاشتیم تا بروند از رویش یکی برای خودشان درست کنند و مثل ما پیشرفت کنند. اگر شما دست به آب سیاه و سفید زدید، این آمریکایی های جنایتکار هم زدند.

همینطور مثل آدمی که جن ببیند این الگوی پیشرفت کشورما را گرفته اند دستشان، به یک نقطه خیلی دور خیره شده اند، هیچ حرکتی هم نمی کنند. فقط هر ازگاهی به نوبت بلند می شوند می روند سرشان را می کوبند به دیوار. البته همین کار را هم درست و حسابی انجام نمی دهند. یعنی یک جوری نمی زنند که آدم دلش خنک بشود، بگوید خب دارند تلاش خودشان را می کنند.

مثل این فیلم های هالیوودی با ناز و ادا می روند نزدیک دیوار مشتشان را می گذارند روی دیوار، بعد پیشانی شان را آرام فشار می دهند روی مشتشان که آدم دلش می خواهد زمین دهان باز کند، همه شان را یک جا بخورد. تازه دو ساعت هم در آینه به خودشان نگاه می کنند که مبادا موهایشان به هم ریخته باشد. وقتی هم می پرسی خب دیگر چه مرضی دارید؟ بلند بشوید خبر مرگتان بروید مثل ما از روی این الگو، پیشرفت کنید، مثل دیوانه ها زل می زنند به چشم های آدم می گویند “آر یو کیدینگ می؟”

به هر حال من فکر می کنم منظورشان این است که هنوز آنطوری که باید و شاید این الگوی پیشرفت ما را درک نکرده اند. البته تقصیری هم ندارند، تا الان به عمرشان الگوی پیشرفتی به این مامانی ندیده اند. یعنی اساسا در کل دنیا وجود نداشته که این مادر مرده ها بخواهند ببینند. برای همین هم تصمیم گرفتم امروز چند تا از قله هایی را که ما با همین الگوی پیشرفت خودمان فتح کرده ایم را نشانشان بدهم که حساب کار دستشان بیاید، ببینند چطوری باید پیشرفت کنند و روز به روز رکورد بزنند.

قله اول: احمد توکلی٬ نماینده مجلس اعلام کرده “مردم دیگر اشکنه هم نمی‌توانند بخورند”

البته نه اینکه خدای نکرده شیطان بزرگ گولتان بزند و فکر کنید که چون قیمت گوشت ۶۰ درصد گران شده و قیمت روغن ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت نان هم به برکت تورم شصت و سه درصدی قرار است همین روزها دوبرابر شود، مردم نمی توانند اشکنه بخورند هااااا…نه، دلیل اصلی اش این است که این دولت مهرورز ولایت مدار در طول این هشت سال اینقدر به مردم خدمت رسانی کرده که بدعادت شده اند، اشکنه نمی خورند. یعنی شما فکر کنید یک دولتی بیاید، هنوز عرقش خشک نشده پول نفت را دو دستی بگذارد سر سفره مردم، بعد بلافاصله هنوز مردم پول نفت را از سر سفره بر نداشته اند، بیاید دست تمام مفسدان اقتصادی را کوتاه کند، بعد برود مشکل اشتغال را حل کند، بعد بیاید مشکل مسکن را حل کند، بعد در همین رفت و آمد طوری که خیلی به چشم نیاید، هی پول بگذارد توی جیب مردم، بعد… خب معلوم است که با این شرایط و این عمق خدمتگزاری مردم بد عادت می شوند دیگر اشکنه هم نمی خورند.

قله دوم: صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده “بهترین دموکراسی‌ عالم که در آن هیچ خدشه‌ای نمی‌توان به رای مردم وارد کرد در ایران وجود دارد”

یعنی شما مدیونید اگر فکر کنید در ایران می شود حتی یک خدشه کوچک هم به رای مردم وارد کرد. اصلا امکان ندارد. حالا شاید بشود یک خدشه بزرگی به خود مردم وارد کرد یا مثلا با ماشین از رویشان رد شد یا همینطوری به صورت خودجوش با جسم سخت برخوردشان داد، ولی باور کنید به رایشان عمرا نمی شود خدشه ای وارد کرد. چرا؟ چون اساسا خدشه زمانی وارد می شود که قرار باشد آدم با این رای ها یک کاری بکند، وقتی قرار نیست با این رای ها هیچ کاری بکنند، چرا باید خدشه ای بهشان وارد بشود؟ نمونه اش همین رای های چهار سال پیش، هنوز صحیح و سالم و دست نخورده توی صندوق های وزارت کشور دارند خاک می خورند. همین آقای صفار هرندی را کفن کنیم اگر دروغ بگوییم.

قله سوم: غلامحسین اشرفی٬ سرپرست روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده “این شرکت استفاده از شیوه تها‌تر فروش نفت در مقابل کالا و تجهیزات را با هدف «شکستن» تحریم‌ها مورد توجه قرار داده است.”

که اتفاقا خیلی هم شیوه مدرن و پیشرفته ای است. یعنی شما به جای اینکه نفتتان را همینطوری به هر کشوری که دوست داشتید صادر کنید و به جایش پول نقد بگیرید، نفت تان را به هر کشوری که دوست ندارید صادر می کنید و به جایش کالا و تجهیزات می گیرید. چرا؟ چون اساسا پول چرک کف دست است، به هیچ دردی هم نمی خورد. ولی وقتی از شیوه تهاتر استفاده کنید، اولا دستتان کثیف نمی شود، دوما صواب می کنید. چرا؟ چون آن کشورهایی که نفتتان را خریده اند، به جایش تمام کالاها و تجهیزات به درد نخورشان را به دو برابر قیمت به شما می فروشند و شبانه روز دعایتان می کنند. اینطوری هم در فروش نفتتان نوآوری به خرج داده اید، هم تحریم ها را دور زدید، هم دستتان کثیف نشده، هم صواب کرده اید، هم خیلی مزایای دیگر دارد که الان فرصت توضیحش نیست.