سنگ پای زنجان

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

من تعجب می کنم چرا دولت احمدی نژاد در تمام سالهای ریاست جمهوری او این همه سنگ پا از چین وارد می کرد؟ من هم مثل شما شنیدم که خداوند متعال ما را از گل یا خاک، یا احتمالا یک چیزی در همین حدود خلق کرده، ما که به چشم خودمان ندیدیم، ولی توی قرآن که این را نوشته، ولی مطمئنم اگر من و این آدمهایی که من می شناسم را از خاک خلق کرده باشد، حتما احمدی نژاد و دوروبری هایش را از “سنگ پا” خلق کرده. یعنی واقعا چطوری می شود که یک آدمهایی این همه پررو می شوند؟ نه که بگویم چون سوراخ دارند از سنگ پا خلق شدند، یا از طرف قزوین رد شدند، یعنی واقعا هم اگر کسی یک هفته مانده باشد در قزوین، حالا مطرب که هیچی، آخوند هم که هیچی، ولی حتما یا وکیل زنجانی می شود، یا خودش یا یکی دیگر از آنهایی که کیسه احمدی نژاد و سنگ پایش یا به تن شان خورده یا به پای شان. این آقای رسول کوهپایه زاده که واقعا معلوم نیست از پشت کدام کوهپایه قافی آمده، همینطوری دهان مبارک به عرض گاله، به ارتفاع دهان گشوده احمد خاتمی، گفته: “اگر تمامی مطالباتی که شرکت نفت از شرکتهای دیگر وصول شده و فقط بدهی موکل من پرداخت نشده، آن وقت می توانند ادعا کنند که زنجانی کوتاهی کرده است.” یعنی بخدا اگر سنگ پای قزوین این همه پررو باشد. طرف چهار میلیارد پول را خورده، آب خنک زندان را هم روش، چهارصد و پنجاه تا هم وکیل دارد، بعد به وزارت نفت رسمی مملکت می گوید  برو از بقیه طلبت را بگیر. مثل این می ماند که شما آدم کشته باشی، بعد که دستگیرت می خواهند بکنند، بگوئی برو بقیه قاتل ها را بگیر بعد بیا سراغ من. یعنی اگر آن شیشه ای که در برکینگ بد طرف با خلوص ۹۶ درصد هم درست کرده بود، بزنند به بدن هم چنین توهمات و حالی پیدا نمی کنند. البته طبیعی است که وکیل کارش دفاع از دزد و قاچاقچی و قاتل و ظالم است، وگرنه اگر کارش دفاع از مظلوم بود که می شد نلسون ماندلا، ولی وکیل این همه پررو؟

 

سنگ پای انتخاباتی

مشکل سنگ پا فقط برای وکیل دعاوی نیست، وکیل مجلس هم ظاهرا همین مشکل را دارد. فرمانده سپاه همدان گفته: “نگذاریم فتنه گران و استحاله شده ها و نفوذی های خائن به وکالت مجلس انتخاب شوند.” یعنی طرف یک دور همه فتنه گران را دستگیر کرده، تعدادی را هم تبعید کرده، میرحسین و زنش و کروبی هم که پنج سال است توی خانه اند، بقیه را هم که شورای نگهبان با موچین ننه علی جنتی موهایشان از ماست انتخابات کشیده شدند بیرون و همه شان رد صلاحیت شدند، حسن خمینی نوه رهبر انقلاب هم که رفته همان محل پرتاب نی اعراب، اصلا کو فتنه گر که کسی بخواهد به او رای بدهد یا ندهد. نفوذی ها را هم که الآن یک سال است دم به دقیقه دارند دستگیر می کنند، نفوذی کجا بود؟ من واقعا ماندم که این سپاه که خودش انتخابات را برگزار می کند و اصولا دخالتش در انتخابات غیرقانونی است، و جلوی همه را گرفته، حالا می خواهد چه کسی رای نیاورد؟ یعنی آدم یک سنگ پا پیدا کند بکشد کف پای فرمانده سپاه همدان، مطمئنم سنگ پا ایکی ثانیه ذوب می شود و پای طرف همین طور چرک باقی می ماند.

خبرگزاری سپاه هم در پیروی از همین سنگ پای فوق الذکر اعلام کرده که “دشمن توطئه کرده که جنتی، یزدی و مصباح رای نیاورند.” البته ممکن است مردم به لیست هاشمی رای بدهند و این سه تا رای نیاورند، ولی لامروت ها یادشان می رود که جنتی خودش همه را رد صلاحیت کرده که خودش رای بیاورد. یعنی فقط مانده که از این به بعد به جای رد صلاحیت همه مخالفان، مردم را مجبور کنند که فقط به همین سه تا رای بدهند. البته طرف یک چیزی حالیش است که می گوید “دشمن” چنین تصمیمی گرفته. الحمدالله که حکومت فعلا مهم ترین دشمنش شده ملت ایران. یعنی فکر کن جنتی و یزدی و مصباح در مسابقه با خودشان بشوند چهارم، آی می خندیم. آی می خندیم، آی می خندیم.