چه کسی فرزندان انقلاب را خورد؟

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

من که 34 سال است هر چه فکر می کنم نمی فهمم که منظور خیلی آدمها از کلمه انقلاب ایران چیست. اگر انقلاب ایران مجموعه اعمالی است که گروهی از مردم از سال 1356، یا بقول گروهی از سال 1353 یا بقول گروهی از سال 1342، یا بقول گروهی….. صبر کنید، من عقب تر نمی روم، بیخودی اصرار نکنید. بالاخره یک حدی باید داشته باشد، از انفجار نخستین [بیگ بنگ] که شروع نشده، بالاخره از یک زمانی شروع شده.

داشتم می گفتم… اگر فرض کنیم انقلاب ایران مجموعه اعمالی است که از سال 1356 یا هر سالی قبل از آن، آغاز شد و در 22 بهمن 1357 باعث تغییر حکومت پهلوی شد و از همان بهمن 1357 حکومتی را به وجود آورد که امروز بر سر کار است، فکر می کنید معنی آن اعمال چه بود و آن مردم چه می گفتند و آن خواسته ها چه چیزی بود، اصلا برای چی انقلاب شد؟ اصولا وقتی کسی مثل سردار جعفری همین دیروز بعد از 34 سال می گوید: “سپاه موظف به دفاع از انقلاب است” منظورش چیست؟ اصلا انقلاب چی هست که سپاه موظف به دفاع از آن است؟ از چه چیزش دفاع می کند؟ من که هر چه فکر کردم منظورش را نفهمیدم، به همین دلیل هم سراغ خودش رفتیم و از او پرسیدیم: “سپاه موظف به دفاع از انقلاب است” یعنی سپاه از چی دفاع می کند؟

سردار: سپاه از تمامیت انقلاب و هویت آن دفاع می کند.

ما: من خیلی شرمنده ام، تازه از کامیون افتادیم پائین نمی دانیم هویت و تمامیت انقلاب چی بود، لطفا برای ما بگوئید سپاه از کدام هویت و تمامیت انقلاب دفاع می کند؟

سردار: هویت و تمامیت انقلاب اسلامی همان است که بود و هست و خواهد بود.

ما: مثلا هویت انقلاب اسلامی همان شعارهایی بود که انقلابیون در خیابان می دادند؟

سردار: دقیقا، منظور از هویت انقلاب همان شعارهاست.

ما: مثلا شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی، یعنی سپاه با تمام وجودش از آزادی دفاع می کند، مثلا آزادی سیاسی، آزادی بیان، آزادی اجتماعات، آزادی احزاب، آزادی….

سردار عصبانی می شود: اوی اوی اوی! اینها یعنی چی؟ اینها که شعار ضدانقلاب واخورده منحرف بی بصیرت خناس جاسوس منحط مستهجن است، سپاه از تمامیت و هویت انقلاب دفاع می کند، نه افکار منحط ضدانقلابی.

ما: بسیار خوب، بی خیال آزادی، با توجه به همان شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، آیا سپاه از استقلال کشور که به معنی عدم وابستگی به آمریکا و روسیه و انگلیس و چین و اروپا و غیره است، دفاع می کند؟

سردار: ما وابسته به آمریکا نیستیم، روابط مان با چین و روسیه هم در همان حد نود درصد است، خیلی نیست، البته با عدم وابستگی به آمریکا دفاع می کنیم، یعنی ما کاملا از شعار نه غربی نه غربی جمهوری اسلامی دفاع می کنیم. روسیه و چین هم دوستان ما هستند و مثل برادر در کنار ما.

ما: پس بی خیال استقلال، آیا از جمهوریت نظام دفاع می کنید؟

سردار: جمهوریت شعار ضد انقلاب است، اصلا ما چیزی به اسم جمهوریت نداریم، جمهوری اسلامی نظامی است که رهبرش ولی فقیه است، مجلس اش پیرو ولی فقیه است، مردم با معیارهای ولی فقیه رئیس جمهوری پیرو ولی فقیه انتخاب می کنند، درغیراین صورت قوه قضائیه به پیروی از مقام عظمای ولایت با آنها برخورد می کند. نظام بطور کامل یک نظام منتخب مردم است و هر کس این نظام را انتخاب نکند توی دهنش می زنیم. یعنی جمهوریت وقتی درست است که مردم رهبر را انتخاب کنند.

ما: پس بی خیال جمهوریت، شما از دولت بازرگان به عنوان اولین دولت انقلاب دفاع می کنید؟

سردار: بازرگان خودش ام الشیاطین بود و دولتش عامل آمریکا بود… ما از انقلاب دفاع می کنیم.

ما: آیا از اولین شورای انقلاب که منتخب امام بود دفاع می کنید؟

سردار: شورای انقلاب که اکثرشان ضدانقلابی بودند و نظام طردشان کرد، شورای انقلاب از همه بدتر بود،….. ما از انقلاب دفاع می کنیم.

ما: آیا از اولین رئیس جمهور بعد از انقلاب یعنی آقای بنی صدر دفاع می کنید؟

سردار: بنی صدر یکی از مصادیق اصلی ضدانقلاب بود، ما فقط از انقلاب دفاع می کنیم.

ما: آیا شما از آیت الله خمینی به عنوان رهبر انقلاب دفاع می کنید؟

سردار: امام خمینی نور چشم ما بود، البته پسرش اشکالات اساسی داشت و بالاخره هم بخاطر همین اشکالات مرحوم شد، البته ما گفتیم نه، ولی مرحوم شد، واقعا امام موهبت بزرگی بود، ولی حسین و حسن شان عناصر دشمن از آب درآمدند، امام خمینی عزیز دل ما بود، ولی کسانی که ایشان خیلی تائید می کردند، اسباب زحمت انقلاب شدند، امام خمینی ستاره درخشان بود، ولی کلا اشکالات زیادی بود، واقعا امام مثل نور، بلبل، سرو، افق، ساحل، آسمان، خورشید، ستون و خیلی چیزها بود، نوع مقوایی امام یکی از مواهب انقلاب بود.

ما: نظرتان درباره میرحسین موسوی که اولین نخست وزیر مورد تائید رهبر انقلاب است، چیست؟

سردار: موسوی از همان زمان هم خائن بود، ولی هنوز خودش را نشان نداده بود.

ما: نظرتان در مورد هاشمی رفسنجانی…..

سردار: ایشان هم ام الخبائث بود و خیانت های کمی نکرد

ما: نظرتان درباره بهشتی اولین مسوول قضایی کشور و رئیس اولین مجلس شورای اسلامی چه بود؟

سردار: بهشتی بزرگ بود، خیلی بزرگ، از برج میلاد هم بزرگتر، و یکی از عظمت های بی نظیر انقلاب این بود که بهشتی به موقع به شهادت رسید که البته فرزندش خیانت های زیادی کرد.

ما: نظرتان درباره شهید رجایی نخست وزیر محبوب امام خمینی چه بود؟

سردار: شهید رجایی مظلوم بود و مظلوم زیست و البته فکر کنم این جمله مربوط به بهشتی بود، ولی به هر حال رجایی هم خیلی خوب بود، برخلاف همسرش که به اسلام و نظام خیانت کرد و پسرش که به همه چیز خیانت کرد و دامادش و دخترش که همه شان منحرف بودند و یکی از برکات انقلاب شهادت رجایی بود……

ما: در مورد منتظری که امام در ایشان خلاصه شده بود…..

سردار: اصولا امام بطور خلاصه شده مشکل جدی ما بود و ایشان ضربات جانکاهی به انقلاب زد.

ما: نظرتان در مورد کسانی که در هواپیما با امام از پاریس…..

سردار: همانها همه مشکلات را ایجاد کردند…..

ما: نظرتان درباره افرادی که در فرودگاه به استقبال امام آمدند….

سردار: اکثر آنها عناصر خودفروخته ملی و فتنه گر و فاسد و منافق بودند…..

ما: در پیروزی انقلاب چه کسانی نقش داشتند؟

سردار: بجز مردم که واقعا زحمت کشیدند و البته افراد فاسد در میان آنها زیاد بود، گروهکهایی هم بودند که مقابل انقلاب ایستادند.

ما: درباره خاتمی….

سردار: بی خیال، اصلا حرفش را نزن داداش

ما: درباره احمدی نژاد….

سردار: اوه اوه، اصلا بهش فکر نکن

ما: درباره مجلس اول انقلاب….

سردار: اصلا… اغلب آنها خائن بودند.

ما: مجلس دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم…..

سردار: ببین اخوی! اصولا ما با سی سال اول انقلاب مشکل داریم، انحرافات و فتنه ها همه ناشی از همان زمان است.

ما: پس یعنی به زبان دیگر منظورتان از سپاه موظف به دفاع از انقلاب است این است که سپاه موظف به دفاع مسلحانه از بیت رهبری است؟

سردار: ای قربون دهنت! شما که حقیقت رو می دونی برای چی سووال بیخودی می کنی؟