مجوزتجمع در برابر سفارت اتریش صادر می شود؟

نویسنده
فیروزه متین

» دیدار اشتون هنوز خبرسازست

دیدار جنجالی کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با گوهر عشقی و نرگس محمدی که با واکنش خشم آلود مقامات غیر دولتی از جمله رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران مواجه شده، دیروز نیز با طرح پرسش ۲۰ نماینده عضو جبهه پایداری از وزیر اطلاعات ادامه یافت و قرار است امروز با تجمع عوامل بسیج در برابر سفارت اتریش پی گرفته شود.

 طی دو روز گذشته رسانه های حکومتی و نمایندگان وابسته به جبهه پایداری، کارهای مختلفی برای تحت تاثیر قراردادن سفر اشتون به تهران انجام دادند.

در همین راستا به نوشته خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران،روز گذشته در واکنش به دیدار اشتون با کسانی که “فتنه گران” نامیده می شوند، ۲۰ نماینده از وزیر اطلاعات طرح سئوال کردند.

 در متن نامه این نمایندگان که فارس آن را منتشر کرده، آمده است: “چرا از ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکومین فتنه آمریکایی ۸۸ جلوگیری نکردید؟ آیا نمی توانستید از حاشیه سازی های اینگونه که مانع های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است جلوگیری کنید؟ جناب آقای وزیر اطلاعات و عضو محترم شورای عالی امنیت ملی کشور! آیا با این واضحات بیان شده واقعاً نمی توانستید از این دیدارهای فعالین فتنه ۸۸ با هیات های دیپلماتیک که نشان آشکار دخالت در امور داخلی کشور و زیر سئوال بردن عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران است جلوگیری کنید؟ چرا آقای رییس جمهور در حالی که خانواده شهدا را مظهر اقتدار نظام می دانند ولی زمانی که اقتدار نظام اسلامی را سران متکبر جهان به باد حمله و تهدید می گیرند ذره ای از اقتدار شهدا را به دشمنان ملت و انقلاب اسلامی نشان نمی دهند؟ و چرا شورایعالی امنیت ملی در این موضوع سکوت می کند؟”

اما به نوشته “شبکه ایران” در حالیکه یکی از خبرگزاری ها اقدام به انتشار متن طرح سئوال نمایندگان از وزیر اطلاعات کرده، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان یکی از کمیسیون های مربوطه از تهیه چنین طرحی اظهار بی اطلاعی کرده اند. احمد بخشایش، ‌اسماعیل کوثری، محمد صالح جوکار، فتح الله حسینی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و منصور حقیقت پور، نایب رییس این کمیسیون از جمله نمایندگانی هستند که اعلام کردند خبری دراین خصوص ندارند.

اما فعالیت افراطیون جمهوری اسلامی، تنها به طرح سئوال از محمود علوی محدود نشده و تجمعی از عوامل بسیج در برابر سفارت اتریش نیز برای امروز تدارک دیده شده است.

همچون موارد گذشته از جمله در جریان حمله به سفارت انگلیس، این خبرگزاری فارس بود که اخبار مربوط به مقدمات این تجمع را منتشر و فراهم کرد.

این خبرگزاری به نقل از علی عبدی که او را “دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران” معرفی کرده، نوشته است: “رفتارهای اخیر غربی‌ها در ماجرای دیدار هیات پارلمانی، گستاخی‌های وندی شرمن و جان کری و اوباما و دیدار اخیر اشتون با فتنه‌گران نمادهای بارزی از نقض حاکمیت ملی و استقلال جمهوری اسلامی است و با برگزاری این تجمع به اشتون و دوستانش می‌فهمانیم که اینجا اکراین نیست”.

وی اعلام کرد که تجمع همزمان با اقامه نماز ظهر چهارشنبه مقابل سفارت اتریش که دیدار اخیر در آنجا اتفاق افتاد، برگزار می‌شود.
به نوشته فارس “عبدی از همه دانشجویان دعوت کرد که در این تجمع حضور پیدا کنند و ما اطمینان داریم همه اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این حرکت انقلابی حضور پررنگ و فعال خواهند داشت”.
فارس در انتهای خبر خود این را هم افزوده که: “گفتنی است در این مراسم جمعی از مادران شهدا نیز حضور دارند”.

ساعتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری تسنیم هم وارد میدان شد و در گفت و گو با میکائیل دیانی که او را “عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل” معرفی کرده،نوشت: “امروز نوبت رفتار انقلابی دانشجویان است؛ در چند روز آینده غرب موضع دانشجویان در خصوص گستاخی های اخیر را دریافت می کند. تشکل های دانشجویی تا به امروز در مقابل وادادگی دستگاه دیپلماسی صبوری به خرج داد چرا که ما به دستگاه دیپلماسی اعتماد داریم و آنها را فرزندان انقلاب می دانیم اما گستاخی های غربی ها که آخرین مرحله آن در سفر اشتون به ایران نشان داده شده ما را بر آن داشته که مدارا را کنار بگذاریم و یک اقدام انقلابی کنیم. ما با مشت های خود در دهان مداخله گران در داخل کشور می زنیم تا حد خود و قواره خود را درک کنند و از خواب غفلت بیدار شوند. انگار آنها ۹ دی ۸۸ را فراموش کرده اند!”

او افزوده: “جریان دانشجویی در مقابل چند اتفاق از جمله دیدار هیات پارلمانی اروپا با فتنه گران، گستاخی های جک استراو، وندی شرمن و… با اعتماد به دستگاه دیپلماسی کمترین برخورد را داشت اما امروز خود وارد میدان خواهد شد تا با سیلی محکمی استخوان های غرب را در دهانش خورد کند. طی چند روز آینده غرب شاهد خواهد بود که نظر دانشجویان و فرهیختگان جامعه در خصوص پرونده هسته ای، نحوه مواجهه با غرب، راهکار پیشرفت در جمهوری اسلامی و… چه خواهد بود تا دیگر به خود اجازه همچین گستاخی ها را ندهد. البته ما از دستگاه دیپلماسی هم می خواهیم که همچنان که رهبر انقلاب آنها را فرزند انقلاب نامیدند اقدام انقلابی نمایند و با برخورد قاطع با این رفتار موضع جمهوری اسلامی را نشان آنها دهند”.

در واکنش به تهدیدات عوامل بسیج و با توجه به سابقه اینگونه تجمعات که در نهایت منجر به تخریب بخشی از ساختمان سفارت خانه ها و پرتاب نارنجک دستی و عوامل آتش زا به آنها می شود، سفارت اتریش در تهران در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که امروز تعطیل خواهد بود.

در سایت رسمی سفارت آمده است: “سفارت در روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ تعطیل می باشد. برای وقت های ملاقات درخواست ویزا که کنسل شده اند، زمان دیگری درنظر گرفته می شود”.

گفتنی ست تا لحظه تنظیم این خبر، وزارت خارجه و نیروی انتظامی دربرابر خبر تجمع عوامل بسیج واکنشی از خود نشان نداده اند.