آقای ما نانازه، انشاء الله مبارکش باد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

گاهی اوقات یک طوری حرف می زنند انگار اگر اینطوری نشده بود، یک طور دیگری می شد، انگار نه انگار که بالاخره همینطوری می شد. به گفته مسوولان مربوطه “ موسوی نمی تواند در دانشگاه تربیت مدرس تدریس کند.”

سووال: چرا موسوی نمی تواند در دانشگاه تدریس کند؟

جواب: به همان دلیل که نمی تواند رئیس فرهنگستان هنر باشد.

سووال: چرا موسوی نمی تواند رئیس فرهنگستان هنر باشد؟

جواب: به همان دلیل که نمی تواند رئیس جمهور شود.

سووال: چرا موسوی نمی تواند رئیس جمهور بشود؟

جواب: به همان دلیل که کروبی نمی تواند روزنامه منتشر کند.

سووال: چرا کروبی نمی تواند روزنامه منتشر کند؟

جواب: به همان دلیل که مشائی هم می تواند روزنامه منتشر کند، هم می تواند رئیس باشد، هم می تواند وزیر بشود، هم می تواند 17 شغل داشته باشد که رکورد الهام را هم بشکند.

 

ابوالمشاغل و ابن مشغله

خوشگل است؟ نه، ولی با خوشگل ها عکس می گیرد. خوب تار می زند؟ نه، ولی جلویش خوب قرمی دهند و او را به یاد آقا امام زمان می اندازند. تحصیلکرده است؟ نه، ولی قدرت دارد که جلوی تحصیل استادان دانشگاه را بگیرد. انقلابی است؟ نه، ولی می تواند کاری کند که همه انقلاب کنند. تجربه کاری دارد؟ نه، ولی سالها بیکار بوده و وقت اضافی داشته. اصولا به این چشم اسفندیار کورشده احمدی نژاد که نگاه کنیم تازه می فهمیم که عجب مملکت باحالی داریم. رحیم مشائی، پدر زن پسر رئیس جمهور که کلا با انواع حکومت خانوادگی در مورد کلیه خانواده ها جز خانواده خودش مخالف است، موفق شد هفدهمین شغل خودش را هم بدست بیاورد. رسانه ها اعلام کردند که “ مشائی با 17 شغل متفاوت رکورد الهام را شکست.” آگاهان دلایل زیر را برای خوداشتغالی بیش از حد مشائی برشمردند:

اول: در مشاغل قبلی همیشه ناموفق بوده است.

دوم: تا به حال صدها بار برای کشور مشکلات سیاسی فراهم کرده است.

سوم: دائما حرف می زند و دائم حرفهایش را تکذیب می کند.

چهارم: سفر خارجی زیاد می رود و به همین دلیل برای پذیرش مسوولیت جدید وقت دارد.

پنجم: کلا همه خانواده احمدی نژاد مشغول کار شده اند، حالا دارند اضافه شغل پیدا می کنند.

  

راه حل انسانی

واقعا چرا در تمام جهان کسی تا همین لحظه( نیم ساعت قبل) نفهمید که مشکلات افغانستان راه حل انسانی هم ممکن است داشته باشد؟ در تمام افغانستان، آمریکا، اروپا، سازمان ملل و سایر کشورهای جهان واقعا هیچ کسی نبود که درک کند که مشکلات کشوری مثل افغانستان ممکن است راه حل انسانی هم داشته باشد؟ احمدی نژاد گفت: “ رفع مشکلات افغانستان راه حل انسانی دارد.” در همین راستا برادر احمدی نژاد برخی از راه حل های انسانی که در سال گذشته در ایران کشف شده است، را برای هموطنان افغانی اعلام کرد:

اول: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور، از راه حل انسانی می توان استفاده کرد، مثلا کل مصرف کنندگان را از کشور بیرون کنیم تا قیمت ها منطقی شود.

دوم: برای حل مشکلات سیاست خارجی راه حل انسانی وجود دارد، یعنی حکومت می تواند کلیه انسان هایی که در کشورهای خارجی هستند سعی کند نابود کند و در غیر این صورت به انسانهای خارجی می تواند فحش بدهد یا به طرف آنها سنگ پرت کند.

سوم: برای حل مشکل انتخابات هم راه حل انسانی وجود دارد، مثلا دولت می تواند کلیه رقبای انتخاباتی را که انسان هستند دستگیر و زندانی کند و مطمئن باشد که انتخاب نخواهند شد.

چهارم: برای مقابله با مخالفان هم راه حل انسانی وجود دارد، دولت باید فرض را بر این بگذارد که مخالفان هم انسان هستند و اگر زندانی یا کشته بشوند ممکن است دست از مخالفت بردارند، از همین طریق می توان مخالفان را به مرحوم مخالف تبدیل کرد و مشکل را حل کرد.

 

فصل الخطاب

واقعا چرا خیلی ها نمی فهمند؟ چرا توجه نمی کنند؟ و چرا از گذشته عبرت نمی گیرند؟ اصولا یکی از فواید اتفاقات سال گذشته این است که اگر خیلی سال خوبی بود، باید جلوی تکرار آن را گرفت، در غیر این صورت باید هر سال تکرارش کرد. محمد خرسند گفت: “ فرمایشات رهبری در سال آینده نیز باید فصل الخطاب قلمداد شود.” آگاهان اعلام کردند که چون در سال گذشته فرمایشات رهبری فصل الخطاب قرار گرفت و در نتیجه صد نفر کشته، پنج هزار نفر زخمی، دهها نفر مجروح و نه ماه کشور در مصیبت قرار گرفت، قرار است هر سال همین اتفاق بیافتد. یکی از طرفداران رهبری گفت، دو راه بزرگ وجود دارد، یکی اینکه همه حرف شان را با رهبر هماهنگ کنند، دوم اینکه همه خفه شوند تا آقا به کارش ادامه دهد.

 

آقای ما نانازه، انشاء الله مبارکش باد

فرزانه که هست، فصل که هست الخطاب هم که هست، درایت هم که دارد، هفته ای یک بار هم که جهانیان را مبهوت کرتاهه! اصولا آدم نمی فهمد چطور خداوند موفق شده است که این همه خوبی را یک جا جمع کرده و از بقیه جاها بکشد بیرون؟ خوبی قضیه هم این است که وقتی مردم از رهبر تعریف نمی کنند، آقا خودش یک عده را نصب می کند که آنها کشف می کنند که آقا چقدر آدم باحالی است. حجت الاسلام سالک گفت: “ مسوولان همانند مقام معظم رهبری برخورد صادقانه داشته باشند.” آگاهان گفتند اتفاقا همین صداقت شان است که همه را کشته است. گروه دیگری از آگاهان توضیح دادند که همه راکشته و تعدادی را زندانی کرده و برخی را زخمی کرده است. در همین راستا آیت الله خامنه ای با صداقت تمام گفت: “ نظام اسلامی مبتنی بر نقشه خداوند است برای جامعه.” مسوولان امر اعلام کردند که شخص مذکور هنوز خبر ندارد که بیرون ایران کسانی زندگی می کنند و جمعیت جهان از هفتاد میلیون نفر بیشتر شده است. احمدی نژاد رییس جمهور جهان و شما رهبر جهان نیستید. ایشان نمی داند که که مردم دنیا همه شان دروغگو نیستند. همه شان هاله دور سرشان نیست. همه شان شکمشان شبیه به فیروزابادی و هیکلشان شبیه به گلپایگانی نیست. یک عده هم یک جور دیگرند، مذهبی دیگر دارند، یا اصلا مذهب ندارند، اتفاقا تمام کارهای بزرگ را آن ها کرده اند و ما جز آن که نفت را به آن ها فروخته و از چین و روسیه جنس بنجول وارد کرده ایم هنر دیگری نداریم. البته کشف موشک و ارسال آن برای حزب الله و طالبان و دیگران هم با ماست.