انتخاب احمدی‌نژاد٬ نتیجه اشتباه مردم است

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» قالیباف و لاریجانی منافق هستند

با پایان انتخابات مرحله دوم  مجلس٬‌حملات حامیان احمدی‌نژاد و اصول‌گرایان علیه یکدیگر افزایش یافته است. در اعتراض به فیلتر شدن برخی سایت‌های حامی احمدی‌نژاد٬ آن‌ها مسوولیت این کار را به عهده علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف گذاشته و این دو را از اعضای جریان “نفاق” نام نهاده اند. در همین حال تلویزیون جبهه پایداری  فیلتر شده و مصطفی پورمحمدی٬ رییس سازمان بازرسی کل کشور٬ فسادهای مالی اخیر در کشور را نتیجه “اشتباه مردم در انتخابات” دانسته است.

  سایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد در هفته‌های گذشته انتقادات تندی  نسبت به دیگر اصول‌گرایان مطرح کرده بودند.در همین راستا و در آخرین نمونه از این دست٬ سایت “ندایی از درون”٬ که اکنون فیلتر شده٬ نوشته بود که در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم٬ انتخاب میان “افسد” و “فاسد” است و هیچ وظیفه‌ای برای شرکت در این انتخابات نیست.

این سایت پیش از این نیز متن کامل یادداشت یکی از نویسندگان روزنامه ایران را چاپ کرد که در آن مذاکرات استانبول نتیجه کار گروهی اصول‌گرایان و هاشمی‌رفسنجانی٬ علیه احمدی‌نژاد دانسته شده بود.

اکنون یکی از سایت‌های حامی احمدی‌نژاد٬ فیلتر کردن این پایگاه اینترنتی را “بی‌دلیل” توصیف کرده و خبر از وجود “جریان کثیفی” در پس آن داده است.

سایت عمارپرس نوشته است: “قطعا جریان لاریجانی‌ها و قالیباف‌ها، از جریانات عمیق نفاق هستند که با چفیه و لباس روحانیت مخافانشان را له می کنند”.

پیش از این یک وب‌سایت حامی احمدی‌نژاد نوشته‌های حسین شریعتمداری -ـ نماینده ولی‌فقیه در موسسه کیهان ـ- را “اراجیف” خوانده بود. این وب سایت احمد توکلی را “کینه‌توز”٬ علیرضا زاکانی را “دروغ‌گو” و حسین فدایی را “تکفیری” خوانده بود. یک وبلاگ‌نویس حامی احمدی‌نژاد نیز حسین شریعتمداری را “حقه باز” معرفی کرد.

وبلاگ حافظه سیاسی٬ همچنین برادران لاریجانی را “سه تفنگدار” نامیده بود که “می‌کوشند در مسابقه توهین به دولت، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و از قضا رقابت تنگاتنگی هم با هم دارند”. این وبلاگ ادعا کرده بود: “مادر عروس خانواده محمد جواد لاریجانی روز ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۸۸ در نماز جمعه چادر از سر برداشته و شعار داده که مجتبی بمیری رهبری رو نبینی”.

این چندمین بار است که یکی از وب‌سایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد دچار فیلترینگ می‌شود. تاکنون برخی از سایت‌های خبری حامی وی نیز از دسترس خارج شده‌اند.

در همین حال٬ و‌ب‌سایت فردانیوز٬ نزدیک به اصول‌گرایان منتقد٬ نوشته  تلویزیون اینترنتی جبهه پایداری دچار فیلترینگ شده است.

این وب‌سایت نوشته تلویزیون اینترنتی جبهه پایداری٬ همانند “دیگر رسانه‌های گروه پایداری” به دنبال “تخریب و تهمت زنی به نیروهای انقلاب” بوده است.

فردانیوز نوشته است: “هنوز درباره اینکه فیلتر شدن این سایت به تخلفات آن مرتبط است یا خیر توضیحی از جانب نهادهای مسئول ارائه نشده است. شایان ذکر است ایده راه اندازی تلویزیون خصوصی پیشتر از جانب جریان های ساختارشکن مطرح شده بود”.

تلویزیون جبهه پایداری نزدیک به دو هفته پیش و با پخش یک سخنرانی از محمدتقی مصباح‌یزدی آغاز به کار کرده بود. پس از راه‌اندازی این تلویزیون و انتقادات نسبت به آن٬‌ یکی از مسئولان تلویزیون اینترنتی “پایداری” گفته بود که این تلویزیون در روز‌های آینده با پخش برنامه‌هایی “صریح و متفاوت” دست “برخی اشخاص و باند‌ها” را رو خواهد کرد: “در روزهای آینده سعی می‌کنیم تا بیش از این دشمنان نظام را عصبانی کنیم”.

در تحولی دیگر٬ مصطفی پورمحمدی٬ رییس سازمان بازرسی کل کشور٬ که در دولت نهم٬‌وزیر کشور بود٬ در یک سخنرانی٬ با انتقاد آشکار از انتخاب محمود احمدی‌نژاد٬ گفته است: “اگر مردم از فساد ناراحتند باید اول به خود انتقاد کنند که چرا انتخاب خوبی نداشته‌اند. مردم ناراحتی خود را باید با دقت در انتخاب‌های بعدی خود مانند مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر نشان دهند و افرادی را برگزینند که قانون مدار‌تر باشند”.

وی همچنین گفته است که در انتخابات ریاست‌جمهوری٬‌ مردم نباید “فریب شعار‌ها را بخورند” و اگر “کسی ادعا کرد کشور و مردم را به اوج اعلا می‌رساند مردم باید ببینند چه قدر تجربه و ایده عملی دارند زیرا اگر اشتباه کنند باید چند سال حسرت بخورند”.

انتقادات اصول‌گرایان از احمدی‌نژاد پس از آغاز سال جدید٬ شدت بیشتری گرفته و آن‌ها صراحت لهجه بیشتری را در انتقاد علیه وی به کار می‌برند.

پیش از این نمایندگان ولی‌فقیه در شهرهای مختلف و برخی از مراجع تقلید به انتقاد از دولت به دلیل ناتوانی در مهار گرانی‌ها پرداخته بودند. صادق لاریجانی رییس قوه‌قضاییه نیز به صراحت گفته بود که حلقه‌های فساد مختلفی در دولت وجود دارد. نمایندگان مجلس و در راس آن‌ها علی لاریجانی نیز انتقادات تندی را از احمدی‌نژاد بابت گرانی‌ها و بحث هدف‌مندی یارانه‌ها به عمل آورده اند. علی لاریجانی٬ در نامه‌ای خطاب به سیدعالی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری‌اسلامی٬ به صراحت نسبت به عواقب اجرای فاز دوم هدف‌مندی یارانه‌ها هشدار داده و این اقدام  احمدی‌نژاد را به صراحت “خلاف قانون” نامیده بود.