نیروهای امنیتی مصاحبه مطبوعاتی نمایندگان پارلمان اروپا را لغو کردند

نویسنده

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، مصاحبه مطبوعاتی رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با خبرنگاران خارجی را لغو کردند و حتی مانع از برگزاری این نشست خبری در پیاده روشدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نشست خبری المار بروک و هیات همراهش که طبق برنامه قرار بود در پایان سفر دو روزه‌ هیئت اروپایی در هتل محل اقامت این هیات با خبرنگاران انجام شودبا مخالفت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مواجه شد و این نیروها، تمامی خبرنگاران را از هتل بیرون کردند.

المار بروک، از هتل خارج شد تا نشست خبریش را در پیاده‌رو برگزار کند . ماموران انتظامی از انجام این کار هم جلوگیری کردند  و به او گفتند که حق مصاحبه با رسانه‌ها را ندارد.

بدنبال درگیری لفظی میان عضو ارشد آلمانی پارلمان اروپا و ماموران امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ،به المار بروک گفته شد که  فقط می‌تواند با خبرنگار “پرس‌ تی.وی”- وابسته به جمهوری اسلامی- گفت و گو کند، اما او نپذیرفت.

نوع پوشش ماریچه اسخاکه، نماینده‌ی هلندی پارلمان اروپا در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی، هم در این سفرخبر ساز شد و مورد اعتراض مقامات و رسانه‌های دولتی قرار گرفت.

مهدی کوچک‌زاده از اعضای نزدیک به “جبهه پایداری” در مجلس شورای اسلامی در صفحه‌ی اینستگرام خود، پوشش خانم اسخاکه را “مناسب پارتی و رقص شبانه” توصیف کرد و نوشت: « آیا نماینده پارلمان اروپا این‌قدر بی‌تمدن و بی‌فرهنگ است که فرق بین لباس ملاقات رسمی با لباس خواب و یا لباس میهمانی شب را نمی‌داند؟.پوشش نماینده‌ی پارلمان اروپا، «توهین و ریشخند» او به «مسوولان تراز اول نظام» بوده است.”