مطهری: رای ندادن به احمدآبادی به ضرر کشور است

نویسنده

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ علی مطهری٬ عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس پس از پایان جلسه امروز مجلس٬ رای ندادن نمایندگان به محمود نیلی‌احمدآبادی را به ضر «کشور»٬ «دولت»٬ «مجلس» و «مردم» دانست.

مطهری دلایل رای نیاوردن وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را چنین شرح داد: «از طرف مجلس، حساسیت بیش از حدی راجع به حوادث ۸۸ وجود دارد و از طرف دولت هم مشکل این است ارتباط کامل حتی با نمایندگان حامی دولت ندارد. البته این رای اعتماد حالت خاصی هم داشت چون نامه معرفی وی روز یکشنبه اعلام وصول و جلسه رای اعتماد روز چهارشنبه برگزار شد، در این سه روز، فرصت رایزنی و تحقیق کمی وجود داشت».

وی در ادامه افزود: «علت اینکه گزینه های پیشنهادی دولت برای وزارت علوم رای نمی آورد، نیز رفتار دولت است. ضرورتی ندارد رییس جمهوری این طور به مجلس کنایه بزند و اینها در رای نمایندگان تاثیر می گذارد. چنانچه روابط قدری دوستانه تر باشد، شاید همین گزینه هم می توانست رای بیاورد چون مشکل اساسی وجود نداشت».

مطهری گفت: «اتفاق امروز به ضرر دولت، مجلس و کشور است. نقصی که در کار دولت وجود دارد این است که قبل از معرفی وزیر، فضای مجلس را ارزیابی نمی کند و کسی را معرفی می کند که نتیجه آن احیانا به بن بست می خورد».