مجمع مدرسین: نظامیان صراحتا از جنایات حمایت می کنند

نویسنده

» انتقاد سازمان مجاهدین انقلاب از اظهارات "سخیف" فرمانده سپاه

درادامه واکنش به اظهارات فرمانده سپاه پاسداران علیه سران اصلاح طلب، مجمع مدرسین ومحققین حوزه عملیه قم با انتشار بیانیه ای ضمن جنایت خواندن وقایع پس از انتخابات تصریح کرد که حفظ نظام با” لشکر کشی و دندان نشان دادن و دستگیری ها و خشونتهای ناروا و غیر اسلامی و غیر انسانی” حاصل نمی شود. در واکنشی دیگر، پیشتر سازمان مجاهدین انقلایب اسلامی نیز اظهارات جعفری را ”سخیف و سبک” توصیف کرده  و تاکبید کرده بود: “ورود افراد اسلحه به دست که بخش وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی کشور را در انحصار خود دارند به عرصه سیاست، برای کشور نتیجه‌ای بهتر و درخشان‌تر از این در پی نخواهد داشت.”

مجم عمدرسین و محققین  پیشنهاد کرد که “برای حفظ نظام در این ایام ماه مبارک رمضان و پیش از شبهای قدر هرچه سریعتر همه زندانیان سیاسی که غیر قانونی دستگیر شده اند، آزاد گردند و اگر اتهامی دارند در یک فضای آزاد و آرام با حضور وکیل قانونی و اختیاری در یک محکمه عادلانه و با حضور هیئت منصفه محاکمه شوند.”

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم همچنین خواستار آن شد که  از همه آسیب دیدگان پس از انتخابات کاملا و علنا عذر خواهی شود و خسارات وارده جبران شود، همه متخلفین اعم از مأمورین نظامی و قضائی و سیاسی به هر نحوی که انجام داده اند در یک دادگاه بی طرف و عادلانه و با حضور وکلایشان محاکمه و طبق قانون و شرع مجازات شوند و جلوی همه تهمت های ناروا به همه شخصیتهای علمی و سیاسی و روحانی گرفته شود و متخلفین مجازات شوند.

 

خبرجنایات انجام شده هردلی را به دردمی آورد

نویسندگان بیانیه مجمع با انتقاد از وضعیت برخورد با منتقدین آورده اند: “متأسفانه اخیرا در بعضی از خطابه های رسمی و غیر رسمی اعلام می شود که هرچه نظام تصمیم بگیرد کسی را حق انتقاد و صحبت خلاف آن نیست بطوری که گاهی گفته می شود حتی معانی لغات و واژگان را نیز باید از مجاری قانونی و رسمی یاد بگیریم و تفسیر خاص آنان را بپذیریم که این یک بدعت بزرگ در اسلام و انقلاب اسلامی است. و برخلاف نظر اسلام و امام امت است. چرا که یکی از عبادات و اعمال بسیار نیک و با ارزش در پیشگاه خداوند نصیحه ائمه مسلمین است و یکی از واجبات الهی است.”

مجمع مدرسین ومحققین حوزه علمی قم با اشاره به وقایع پس از انتخابات به تقبیح عملکردمسوولین در مدیریت این حوادث پرداخته ونوشته است:  ”پس از انتخابات متأسفانه اعمال بسیار زشت و ناپسند و خلاف شرع و حقوق مسلم مردم انجام گرفت که قطعا بوسیله مأمورین و موظفین نظام بوده است مانند برخوردهای خشن و ناروا، دستگیریهای غیر قانونی و بازداشت های غیر انسانی که امروزها پخش اخبار جنایات آنها از مجاری رسمی و غیر رسمی دل هر انسان با متعهد و مؤمن خدا جوی را به درد می آورد و جا دارد که آرزوی مرگ کند. محاکمه های صد در صد خلاف قانون و خلاف مسلم حقوق شهروندی و پخش های مکرر خلاف قانونی آنها در رسانه ملی و تهمت های ناروای خطیبان جمعه و غیر جمعه در تریبونهای رسمی و تحلیلهای غلط و بی مدرک سیاسی در مجامع رسمی و رسانه ملی تهمت های بسیار سنگین و اهانت های بی شرمانه در بعضی از مطبوعات حکومتی و دولتی که از بیت المال مسلمین اداره می شوند به ساحت مقدس مراجع بزرگ و علما و روحانیون انقلابی و شخصیت های سیاسی که عمرشان را در خدمت به اسلام و مسلمین در انقلاب اسلامی سپری نموده اند آن هم بخاطر حمایت از مردم و دفاع از حقوق مسلم آنان مانند آیات عظام منتظری ، صانعی و حضرات حجج اسلام آقای هاشمی رفسنجانی و یار دیرین و وفادار حضرت امام آقای کروبی و آقای خاتمی و مهندس میر حسین موسوی و از همه بی شرمانه تر تهمت و افترا زدن به انسانهای پاک انقلابی و خدمتگذار این مرز و بوم که در اسارت غیر قانونی نظام گرفتارند و حق دفاع و راه دفاع را ندارند مواجه هستیم.”

وقتی فرماندهان مانندرهبران سیاسی سخن می گویند

این مجمع با انتقاد از اتهام زنی های مقامات مسوول ادامه داده است: “بعضی از مسئولین نظامی صراحتا از جنایات انجام گرفته حمایت و با اتهام زنی به شخصیت های سیاسی و انقلابی و خدمتگزار پا را از نظامی گری فراتر گذارده و مانند رئیس یک حزب سیاسی خاص سخنرانی می کنند درحالیکه خلاف قانون و خلاف وصیت نامه امام امت می باشد. امام می فرماید: پس وصیت برادرانه من در این قدم های آخر عمر برقوای مسلح بطور عموم آن است که… بیدار باشید و هشیار باشید که بازیگران سیاسی و سیاستمداران حرفه ای غرب و شرق زده ودستهای مرموز جنایتکاران پشت پرده لبه تیز سلاح خیانت و جنایتکارشان از هرسو و بیشتر از هرگروه متوجه به شما عزیزان است. تا می فرماید: و می خواهند شما را با اسم اسلام و خدمت به میهن و ملت از اسلام و ملت جدا کرده به دامن یکی از دو قطب جهانخوار بیندازند و بر زحمات و فداکاریهای شما با حیله های سیاسی و ظاهرهای به صورت اسلامی و ملی خط بطلان بکشند. ( صحیفه نور، ج21، ص193)”

مجمع با انتقاد از صحبت های فرمانده سپاه و با ذکر اینکه صحبتهای اخیر فرمانده کل سپاه هرگز با قانون عدم مداخله نظامیان در مسائل سیاسی و نزاعهای سیاسی کشور هم خوانی ندارد ابراز امیدواری کرده است که هرچه سریعتر برای حفظ آن نهاد مقدس اعمال و گفتارهای خود را اصلاح نمایند.

بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

پیش از این بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز با واکنش به اظهارات فرمانده سپاه پاسداران سخنان وی را تلاش برای اثبات مهندسی انتخابات نامیده بود.

دراین بیانیه آمده است:  ”امروز با گذشت نزدیک به سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری دهم، مستندات، مواضع و اظهارات وابستگان به جریان حاکم طی این مدت، هرگونه تردیدی را نسبت به حرکت سازمان یافته و از پیش طراحی شده علیه خواست و اراده ملت در جریان انتخابات مذکور منتفی ساخته است. براساس شواهد و مستندات مذکور هجوم گسترده ای که از فردای برگزاری انتخابات علیه احزاب، نهادهای مدنی، شخصیت ها و فعالان سیاسی شکل گرفت و طی آن چهره های برجسته و شناخته شده کشور دستگیر و زندانی شدند، از پیش از انتخابات طراحی و برنامه ریزی شده بود و برخی نهادهای امنیتی و نظامی پس از فراهم ساختن مقدمات، از ده روز پیش از انتخابات با درخواست و دریافت احکام عام دستگیری، خود را برای روزهای پس از انتخابات آماده کرده بودند.”

این بیانیه می افزاید: “این سناریو البته با ظاهر برخورد با آن چه که کودتا یا انقلاب مخملی و مقابله با جنگ نرم خوانده شده است به اجرا درآمد و تعداد زیادی از فعالان سیاسی و شخصیت های اصلاح طلب با سابقه و شناخته شده کشور به اتهام تلاش برای براندازی نظام دستگیر و در شرایط سخت و هولناک حبس برای اعتراف به این اتهام تحت شدیدترین فشارها قرار گرفتند. مفاد ادعانامه کذایی دادستان علیه ایشان در به اصطلاح دادگاه متهمان اغتشاشات اخیر و نیز اظهارات صریح مسئولان امنیتی و نظامی از جمله اظهارات برخی فرماندهان نظامی خود مؤید حقایق فوق است. در این ادعانامه و نیز اظهارات برخی مقامات عالی امنیتی و نظامی کشور مکرراً تأکید شده است که جریان اصلاحات از مدت ها قبل قصد براندازی نظام را داشته و خود را آماده می کرده است تا درانتخابات ریاست جمهوری دهم کار را یکسره کند. کاندیدای به ناحق پیروز انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز به عنوان رئیس دولت نهم بارها از وجود توطئه گسترده بیگانگان و عوامل داخلی آنان علیه نظام در این انتخابات سخن گفته است.”

اتهام انقلاب مخملی پوششی برای طرح کودتا

سازمان مجاهدین با اشار به اظهارات فرمانده سپاه، اظهارات جعفری را ”تحلیل‌های سخیف و سبک” توصیف کرد و نوشته: ”این اظهارات طی ماه‌های اخیر مبنای تصمیمات، اقدامات نابخردانه و فجایعی شده است که آبرو و حیثیت نظام جمهوری اسلامی را بر باد داده و مصالح ملی کشور را در سطوح داخلی و خارجی با تهدیدهای جدی مواجه ساخته است.”

سازمان مجاهدین انقلاب با تاکید بر این که “ورود افراد اسلحه به دست که بخش وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی کشور را در انحصار خود دارند به عرصه سیاست، برای کشور نتیجه‌ای بهتر و درخشان‌تر از این در پی نخواهد داشت”

 

 افزوده است: “اخیراً نیز فرمانده سپاه پاسداران با صراحت بیشتری این ادعا را مطرح کرده و از چهره های ملی کشور به عنوان رهبران حرکت براندازی نام برده است. آنان اصلاح طلبان و کاندیداهای اصلاح طلب و ستادهای انتخاباتی ایشان را متهم کرده اند که با سرویس های خارجی ارتباط داشته اند. بنا به ادعای ایشان اصلاح طلبان در این انتخابات به زیر کشیدن رهبری از قدرت را هدف گرفته بودند. آن ها همچنین تأکید کرده اند از مدت ها پیش با هشیاری کامل این تحرکات را زیر نظر داشته اند. اگر برای تقلب در انتخابات هیچ دلیلی وجود نداشت (که دارد)، اظهارات مذکور برای اثبات مهندسی آراء و دست بردن در نتایج انتخابات اخیر کافی بود، زیرا ممکن نیست دستگاه های اطلاعاتی و نظامی و سیاسی کشور همگی از طرح براندازی مطلع باشند و دست روی دست بگذارند. آنان لابد باید برای شکست این به اصطلاح توطئه اقدامات تعیین کننده و مؤثری انجام داده باشند.”

درادامه این بیانیه تفصیی آمده است: “اگر مسئولان اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و سیاسی کشور که به ادعای خود از مدت ها قبل در جریان این حرکت براندازی و زمان انجام آن یعنی انتخابات دهم بوده اند، علی القاعده باید برای جلوگیری از این توطئه تمهیدات مؤثر و قاطعی اندیشیده باشند تا از عدم موفقیت براندازان عامل بیگانه در فریب مردم و جلب آراء آنان و پیروزی در انتخابات مطمئن باشند. اگر واقعاً مقامات قضایی و نظامی و امنیتی و سیاسی در اظهارات خود مبنی بر قصد اصلاح طلبان و عوامل بیگانه در براندازی صادق هستند، قطعاً در مقابله با چنین خطر عظیمی نمی توانسته اند دست به ریسک زده، کار را به نتیجه انتخابات واگذار کنند. آنان با چنین تحلیلی یا نباید کاندیداهای اصلاح طلبان را تأیید صلاحیت می کردند و یا اگر برای حفظ ظاهر مجبور به چنین تأییدی بودند به ناگزیر برای مقابله با تهدید براندازی باید با دست بردن در آراء ملت و برکشیدن کاندیدای مطلوب خود از صندوق های رأی، مانع پیروزی آن ها شده باشند و اگر غیر از این کرده باشند خیانت کرده اند.”

دربخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: “اما اقتدارگرایان حاکم خود بهتر از هرکس می دانند که طرح براندازی و انقلاب مخملی و جنگ نرم و… نه تنها یک واقعیت بلکه حتی یک توهم هم نیست. حقیقت این است که اتهام براندازی و انقلاب مخملی یک بهانه و پوششی بر طرح کودتا با هدف تکمیل حاکمیت اقتدار، یکپارچه کردن عرصه قدرت و سیاست، تحقق استبداد و پایان دادن به جمهوریت و مردم سالاری و در یک کلام استحاله نظام است. در این حرکت قاعدین انقلاب و عافیت طلبان دوران پیش از انقلاب، مخالفان امام و نیروهای انقلاب با استبداد طلبان قدرت پرست متحد شده اند و با نقاب دفاع از امام و انقلاب، نزدیک ترین یاران امام و حتی بیت شریف ایشان را به براندازی و مخالفت با نظام متهم می کنند. آنان با تظاهر به بازگشت به اصالت انقلاب و سیره مرحوم رجایی دست به این قلع قمع وسیع می زنند نزدیک ترین و صمیمی ترین یاران شهید رجایی را متهم به انحراف و براندازی می کنند و در این توطئه حتی یکی از یاران زنده آن شهید را در کنار خود ندارند.”