شریعتمداری: موسوی از قبل هم به خارج وصل بود

نویسنده
حسین محمدی

» پس از حذف بخشی از آرشیو روزنامه کیهان

حسین شریعتمداری، مدیرمسوول روزنامه کیهان و نماینده ولی‌فقیه در این موسسه، مدعی شده که میرحسین موسوی از دوازده سال پیش “به خارج وصل بوده” و وی این مساله را به مسوولان تذکر داده است.

 در همین حال سایت روزنامه کیهان اقدام به حذف آرشیو ماه فروردین و اردیبهشت سال ۸۸ این روزنامه کرده است. در برخی از مطالب منتشر شده در روزنامه کیهان در این مدت، مقالاتی در تمجید از برخی فعالیت‌های میرحسین موسوی منتشر شده بود. این مطالب مربوط به ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ است.

شریعتمداری در جمع “طلاب برتر سراسر کشور در دانشگاه شهید عباسپور” گفته است: “از ۱۲ سال پیش ما می‌دانستیم که آقای موسوی به بیرون وصل هستند و به برخی از مسئولان نیز هشدار دادیم، اما گوش نکردند، زمانی که آقای خاتمی برای نامزدی اعلام آمادگی کرد همان‌موقع در کیهان نوشتیم که نامزد واقعی اصلاح‌طلبان او نیست و فرد دیگری است. دقیقا نمی‌دانستیم چه کسی نامزد اصلاح‌طلبان خواهد شد”. وی که توسط رهبر جمهوری‌اسلامی به سمت مدیرمسوول روزنامه کیهان منصوب شده، اشاره‌ای به نام مسوولانی که به آن‌ها هشدار داده شده یا مدارکی که اثبات کننده‌ی سخنان وی باشد، نکرد.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی درباره‌ی انتشار اطلاعات و اخبار امنیتی و محرمانه در این روزنامه، گفت: “بچه حزب‌اللهی‌ها همه جا هستند که در یک مقطع در دوران اصلاحات دیدیم که قرار است ۴۰۰ هزار دلار به کارگردان داده شود تا شبکه ماهواره‌ای راه‌اندازی کند، اما نه این کارگردان شایستگی داشت و نه کار، کار درستی بود، ما این خبر را اعلام کردیم از دفتر آقای خاتمی آن را تکذیب کردند، ولی سندی در دست ما بود که آقای خاتمی پای آن را امضاء کرده بود و به خاطر رعایت شان رئیس‌جمهور آن را منتشر نکردیم”.

سخنان شریعتمداری درباره رابطه‌ی موسوی با خارج از کشور در حالی بیان شده که سیدعلی خامنه‌‎ای، رهبر جمهوری‌اسلامی، در نخستین نمازجمعه پس از اعلام نتایج انتخابات بحث‌برانگیز دوره‌ی دهم ریاست‌جمهوری، از میرحسین موسوی – که در دهه‌ی شصت، هشت سال نخست وزیر بوده – به عنوان فردی نام برده بود که “جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند”.

وی همچنین در دیدار با نمایندگان کاندیداهای انتخابات پس از اعلام نتایج، گفته بود: “آن کسی که به آقای مهندس موسوی رأی داده، یا به آقای کروبی رأی داده، یا به آقای رضائی رأی داده، آنها هم همه در ایجاد این حماسه‏ی بزرگ سهیم‌اند و کشور مدیون آنهاست و نظام حقیقتاً مدیون این حضور حماسی مردم است که آمدند از نظام خودشان که متعلق به خودشان هست، از انقلابی که متعلق به خودشان هست، دفاع کردند و این اقدام را کردند؛ نگاه اصلی باید این باشد”.

این برای نخستین بار است که فردی از اصول‌گرایان موسوی را از سال‌ها قبل متهم به رابطه با دیگر کشورها می‌کند. پس از آغاز جنبش سبز نیز، برخی از اصول‌گرایان – نظیر محسن رضایی و محسن رفیق‌دوست - بارها خواستار بازگشت موسوی و کروبی به “دامان نظام” شده بودند.

پیش از این حمیدرضا مقدم‌فر، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس نیز از موسوی و کروبی با عنوان افرادی “با پیشینه مثبت” نام برده بود که برخورد با آن‌ها “از برخورد با شخصی مانند کیانوری حزب توده و مجاهدین خلق بسیار سخت‌تر است”.