لاریجانی: آمریکا نهادهای بین‌المللی را به بازی گرفته

نویسنده

به گزارش خبرگزاری فارس٬ علی لاریجانی٬ رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز٬ آمریکا را به «بازی گرفتن» نهادهای بین‌المللی متهم کرد و هدف از این رفتار را «اهداف حقیر قلدرمآبانه» خواند. وی همچنین با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «آمریکا در برخی تحریم‌ها علیه ایران نیز این روش را به کار گرفته است و دنبال عادی کردن این گونه دخالت‌ها در تحقیر نهادهای بین‌المللی است».

لاریجانی در حالی‌که «مبارزه نظامی» آمریکا را در سوریه محکوم کرد٬ اظهار داشت: «ادعای مبارزه نظامی شما نه تنها مبارزه با تروریسم نمی‌تواند باشد، بلکه عملا عامل توسعه تروریسم می‌شود».

وی ضمن اشاره به ائتلاف علیه تروریسم گفت: «این ائتلاف شما که نام ائتلاف برای مبارزه با تروریسم بر آن نهاده‌اید، ائتلاف برای مبارزه با تروریسم نیست، بلکه ائتلاف برای گسترش تروریسم است».

رییس قوه مقننه همچنین در باره نظارت سازمان‌های بین‌المللی نظیر «شورای امنیت» و «سازمان ملل» تاکید کرد: «مگر سازمان‌های بین‌المللی نظیر شورای امنیت و سازمان ملل را برای چنین اموری درست نکردند که تصمیم جمعی بگیرند، چه توجیهی دارد که آمریکا بدون اجازه شورای امنیت و سازمان ملل با چنین ادعای دروغینی که چون دولت مرکزی سوریه با تروریست‌ها مقابله کند، یک ائتلاف مسخره درست می‌کند و به خود اجازه می‌دهد به آن کشور حمله کند».