احضار مالکان خودرو به اداره اماکن

لیلا طیری
لیلا طیری

» استاندار تهران خبر داد

استاندار تهران اعلام کرد “مالکان خودروهایی که در جریان وقایع بعد از انتخابات، با سوء استفاده از فضا و بوق زدن های ممتد و ایجاد راه بندان های غیر اصولی مردم را اذیت کرده اند، احضار می شوند.” به گفته مرتضی تمدن، “ین افراد به نوعی مرتکب تخلف راهنمایی و رانندگی شده اند و احضار و مورد سئوال قرار می گیرند.”

او همچنین در باره توقیف این دسته از خودروها با اشاره به مصوبه شورای تامین استان گفت: این امری کلی است و هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد.
استاندار تهران در حالی دیروز از برخورد با مالکان خودروهایی که بوق زده اند خبر داد که طی هفته های گذشته تعداد زیادی از مردم به اداره اماکن احضار شده و در این زمینه تحت بازجویی قرار گرفته اند؛در اکثر موارد هم خودروی این افراد توقیف شده است.
مرتضی تمدن که مدعی است این امر تخلف راهنمایی و رانندگی است، توضیح نداده که چرا مردم به خاطر تخلف  راهنمایی و رانندگی به اداره اماکن احضار شده و درباره ارتباطات آنها با ستاد میرحسین موسوی و اصلاح طلبان مورد بازجویی قرار گرفته اند؟
یکی از کسانی که یک ماه پیش به اداره اماکن احضار شده و ماشین او را توقیف کرده اند در این موردبه “روز” گفت: با من تماس گرفتند و گفتند که با اسناد و مدارک ماشین و خود ماشین تشریف بیارید به اماکن. من اول تعجب کردم اما وقتی رفتم متوجه شدم که بیش از 700 نفر در صف هستند و همه را احضار کرده اند.
وی افزود: در تاریخی که می گفتند من در تهران نبودم و گفتم که خارج از تهران بوده ام و لذا در تجمعات هم حضور نداشتم اما با کمال تعجب دیدم چند عکس روی میز گذاشتند و گفتند که در این تاریخها و در مکانها شما در اعتراضات بودید و بوق ممتد میزدید. هم عکس ها متعلق به ماشین من بود و هم تاریخ ها کاملا درست بود چون میدانستم که پدر و مادرم در تجمعات شرکت کرده  و با ماشین من رفته بودند.
به گفته او، سوئیچ و سند ماشین را در اماکن از او گرفته و پس از بازجویی درباره ارتباط او با ستاد موسوی و اصلاح طلبان، گفته اند که منتظر باشید تا خبرتان کنیم.
او در ادامه گفت: چند روز پیش تماس گرفتند و دوباره احضارم کردند. رفتم و از من تعهد گرفتند که درهیچ تجمعی شرکت نکنم و در صورت تکرار ماشین را مصادره می‌کنند. من هم تعهد نامه را امضا کردم و ماشین را تحویل دادند.
او همچنین خبر داد روزیکه برای تعهد به اماکن رفته بود افراد بسیاری را دیده که به همین دلیل احضار شده بودند.