سردار صفارزاده شمشیر را از رو بست

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» دعوای فدراسیون ها در دولت احمدی نژاد

در ادامه جنگ قدرت بین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ایران و فدراسیون بین المللی آن، دیروزسردار علیرضا صفارزاده، رییس فدراسیون  ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای با برگزاری یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که با مدیریت علی سعیدلو بر ورزش ایران، این مساله به سود او به پایان خواهد رسید. هزینه های فدراسیون این سردار که به عنوان “نهاد غیردولتی” معرفی شده، توسط دولت احمدی نژاد تامین خواهد شد.

فدراسیون بین المللی پهلوانی و زورخانه ای در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی پایه گذاشته شد و عوامل دولت احمدی نژاد در مصادره این نهاد بین المللی با همه تلاشها ناموفق بودند.

اما اینک به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران صفارزاده گفته است: “فعالیت بین‌المللی فدراسیون ورزشهای زورخانه‌ای در دو بخش انجام  می ‌شود. یک بخش آن را خود فدراسیون انجام خواهد داد و بخش دیگر که بیشتر به برگزاری مسابقات بین‌المللی و رویدادها مربوط نیست را فدراسیون بین‌المللی انجام خواهد داد”.  او گفته است: “اختلافات بین این فدراسیون و فدراسیون بین‌المللی سال گذشته به اوج خود رسید و خیلی ‌ها برای حل این مساله میانجیگری کردند و هر که آمد حق را به ما داد. اما، متاسفانه مسوولان فدراسیون بین‌المللی با تحلیل‌های اشتباه از موضع خود کوتاه نیامدند. سپس مدتی درگیر انتخابات شدیم و این مسایل مسکوت ماند.”

صفارزاده تاکید کرده: “ما با فدراسیون بین‌المللی مشکلی نداریم اما، از اینکه سه نفر آدم بیایند با نظر خود یک اساسنامه بنویسند و بعد ورزش ملی ما را مصادره کنند، مخالفیم.”