لاریجانی از احمدی نژاد شکایت کرد

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» همزمان با دستور رهبر جمهوری اسلامی

هم‌زمان با تاکید رهبر جمهوری‌اسلامی برای هماهنگی میان قوای سه‌گانه جمهوری‌اسلامی٬ علی لاریجانی٬ رییس مجلس هشتم خبر از آن داد که درباره رفتارهای محمود احمدی‌نژاد٬ نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای نوشته است.

به نوشته خبرگزاری فارس - نزدیک به سپاه پاسداران -نامه علی لاریجانی درباره فازدوم طرح هدف‌مندی یارانه‌هاست اما هنوز جزییات بیشتری از این نامه منتشر نشده است.

لاریجانی در مجلس اعلام کرده که “اقدام اخیر دولت در پرداخت یارانه جدید جدای از اینکه خلاف صریح قانون است، متناسب با شرایط کشور نیز نیست و گرانی ‌را نیز تشدید ‌می‌کند”. وی با اشاره به اینکه این کار “کمکی به حل بیکاری نمی‌کند”٬ اضافه کرده: “مجلس نمی‌تواند با طرح‌های غیر کار‌شناسی که طوفان تورم ایجاد می‌کند، نظیر وضعیتی که در چند ماه گذشته رخ داد و ثروت مردم را تقلیل داد، موافقت کند”٬ زیرا که “عدم اجرای درست قانون یارانه‌ها همراه با برخی اشکالات دیگر در تخصیص تسهیلات بانکی به صنایع کشور، به تولید لطمه زده است”.

سخنان لاریجانی در حالی بیان شده است که محمود احمدی‌نژاد با اشاره به ادامه طرح هدف‌مندی یارانه‌ها “با همان شیوه” خبر داده٬ گفت: “گام دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها برای اجرا آماده است و همه مسئولان و استانداران باید برای اجرای هر چه بهتر این مرحله آمادگی کامل داشته باشد”.

در تحولی دیگر٬ روزنامه جمهوری‌اسلامی احمدی‌نژاد را متهم کرده که طی چند روز چهار اقدام خلاف قانون کرده است. جمهوری‌اسلامی نوشته: “ظرف مدت کوتاه ۱۲ روز، دولت مرتکب چهار اقدام خلاف قانون گردید که عبارتند از طفره رفتن رئیس دولت از جواب دادن به سؤال‌های نمایندگان مجلس، انتصاب متهم اصلی کهریزک به ریاست سازمان تأمین اجتماعی، افزودن بر یارانه‌های نقدی بدون دریافت مجوز از مجلس و حذف افرادی که با انصراف از دریافت یارانه‌ها موافقت نکرده‌اند از فهرست یارانه بگیران”.

روزنامه جمهوری‌اسلامی با اشاره به اینکه درگیری میان مجلس و دولت صحیح نیست٬ اضافه کرده که “نمایندگان مجلس نمی‌توانند در مقابل این اقدامات ساکن بنشینند” و به همین دلیل خواستار آن شده است که “زمینه پیدایش چنین منازعاتی باید از بین برود”. این روزنامه اصول‌گرا اما اشاره‌ای به نحوه از میان رفتن زمینه پیدایش چنین منازعه‌ای نکرده است.

درگیری جدید مجلس و احمدی‌نژاد بر سر فاز دوم طرح هدف‌مندی یارانه‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که احمدی‌نژاد درگیر بحث استیضاح وزیر کار خود به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به سمت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است. گفته می‌شود وی به مجلس پیغام داده که در صورت استیضاح شیخ‌الاسلامی٬ مرتضوی رابه عنوان سرپرست این وزارت خانه منصوب می‌کند.