نانوشته‌ها در تاریخ احزاب ایران

نویسنده
بهاره خسروی

» ای‌بوک/ تازه‌های کتاب‌های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ئی بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

 

هنوز از شب دمی باقی است

نویسنده: حسین رحمت

ناشر: H&S Media

122 صفحه

قیمت: $6.00

مجموعه داستان کوتاه شامل داستان‌های : پرده‌های درد، هنوز از شب دمی باقی است، گربفروشم برهنه ماند دوشم، نیمه‌ی راه، جام پی در پی، تب سوخته، راه خلوت، دیار، خوب چهر، زوار و عبور.

لینک خرید

 

خانه‌ی پیچ‌های امین‌الدوله

نویسنده: علی‌اصغر راشدان

ناشر: H&S Media

178 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $6.00

مجموعه داستان کوتاه شامل داستانهای: خانه‌ی پیچ‌های امین‌الدوله، سرایدار، درخت بید کنار باغچه، قرص تمام ماه، کنفرانس، آقای ج پله‌کانی، بچه‌های برکلی، فیلی مارکت، میز خالی شاعر، مایکل و مادونا، نان و نمک، پهلوان، ویار، اگر پرنده‌ها بمیرند، گل سرخ و مروارید، خانم دکتر، یاد، علی بلبل و فاطمه گل، بیدار خوابی، ابرهای یائسه پائیزی، سکانسی از فلورانس، خبره هنر، دیوانه، مهاجر، بهار پراگ، آقای مدیر، مهره‌ی مار و مهاجری از دیار تیتو.

لینک خرید

احزاب سیاسی در ایران

نویسنده: اسماعیل آزادی

ناشر: مردمک

430 صفحه

قیمت: $15

کتاب احزاب سیاسی در ایران بخش مهمی از تاریخ سیاسی ایران را از زبان گروهی از بازیگران اصلی آن بازگو می کند. راویان این تاریخ بیشتر کسانی هستند که یا در شمار سازمان دهندگان احزاب و تشکل های سیاسی عمده در ایران بوده اند. در مواردی هم به دلیل زنده نبودن یا در دسترس نبودن بازیگران اصلی از روایت پژوهشگران تاریخ و سیاست استفاده شده است.

لینک خرید

 

قاب برهنه

نویسنده: ایرج صف‌شکن

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: 1388

200 صفحه

قیمت: 7,99€

چه می‌شد

ماندنی

که از سوال هم کوتاه‌تر بود

و چه می‌مانْد

سوالی را

که خود باقی مانده‌یِ من بود.

هر چه هست

مرگ را

به ناگزیر

باید

چیزی

از جنس آن نگاه باشد و

باقی مانده‌ای

که مانده است

بر دست‌های راه…

لینک خرید

 

چشم به راه ابریشم

نویسنده: علی اسداللهی

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: ۱۳۹۱

قیمت: 5,99€

 

در فاصله‌ی دو شلیک می‌شود دوید | در فاصله‌ی دو شلیک کسی حتماً | به گلوله‌ی قبل نخورده است…

لینک خرید

 

نانوشته‌ها

نویسنده: رحمان چوپانی

ناشر: آرست

96 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $6.00

مجموعه داستان کوتاه نوشته‌ی رحمان چوپانی.

لینک خرید

 

یک ساعت سعد با مارک وستندواچ

نویسنده: علی قنبری

ناشر: بوتیمار، ناکجا

تاریخ انتشار: 1391

110 صفحه

قیمت: 5,99€

” یک ساعت سعد با مارک وستندواچ” نام آخرین مجموعه‌ی شعر منتشرشده‌ی علی قنبری است.

او در اینباره می‌گوید: در این مجموعه‌ی شعر سعی کرده‌ام به سمت تکثیر واقعیت حرکت کنم. این کارها به سمت تکثیر دال‌ها حرکت می‌کنند‌، وجه دموکراتیک دارند و مخاطب‌محورند. متن این کتاب فضاهای متفاوتی دارد؛‌ ممکن است نامه‌نگاری به نوام چامسکی‌، گزارش یک بازی فوتبال یا خاطره‌نویسی باشد. در این شعرها سازه‌های متنی مختلفی به کار گرفته شده‌اند‌، اما این‌ها نقطه‌ی عزیمت کار است و اهمیتی ندارد. زبان‌، محیط یا فضای کار تلقی می‌شود، اما آن‌چه در کل کار مستقر است و از ویژگی‌های کارهای من محسوب می‌شود،‌ عدم قطعیت است. در این شعرها سعی کرده‌ام زبانم یک زبان «خودویژه» یا انحصاری باشد. من از یک زبان ساده استفاده می‌کنم و از جابه‌جایی‌های نحوی که در کارهای سابقم یا کارهای دوستان هست،‌ دوری می‌کنم. در این شعرها‌، جمله‌ها ساده‌اند. اگر در کارهای دیگر من‌، کلمات واحد تأویل بودند‌، در این‌جا جملات واحد تأویل هستند. با این نوع هم‌نشینی جملات می‌خواهم بگویم با جملات ساده هم می‌توان وضعیت شگرف زبانی ایجاد کرد. من به دنبال اقبال عمومی نیستم. شعر مثل فلسفه است. من نمی‌خواهم پاپ بشوم. اگر به دنبال پاپ شدن بودم‌، کارگردانی سینما را ادامه می‌دادم.

 در این شعرها‌، نگاه هستی‌شناسی اهمیت دارد. این کتاب یک اثر پست‌مدرن است که خواننده را با نحو و جهان متفاوتی مواجه می‌کند.

 تاریخ ادبیات ثابت کرده که همیشه آوانگاردیسم موفق است و امر نو همیشه در تاریخ ادبیات ماندگار است‌؛ تاریخ ادبیات یعنی تاریخ آوانگاردیسم.

لینک خرید