آقای رئیس جمهور، توقع زیادی نداریم

محمد اولیایی فرد
محمد اولیایی فرد

آقای رئیس جمهور به شما تبریک می گوییم. ما با این استدلال که عبور از دوران گذار به سوی دمکراسی با جریان اعتدال از طریق صندوق های رای می‌گذرد، در این انتخابات شرکت کردیم. البته بعضی از دوستان انتخابات را تحریم کردند ولی ما معتقدیم دوستانی هم که انتخابات را تحریم کردند همگی در زمره ایرانیان وطن پرست هستند و شاید تحریم از سوی آنان، ناشی از بی اعتمادی بر اثر عملکرد برخی از مسئولین در انتخابات گذشته و ظلمی که به آنان روا شده، بوده است. هر چند به نظر می‌رسد این حقیقت تلخ پذیرفتنی باشد که انتخابات در ایران به دلیل رد صلاحیت گسترده کاندیداها و جلوگیری ازورود همه سلائق در عرصه رقابت، با یک انتخابات کاملا آزاد و عادلانه فاصله دارد.

آقای رئیس جمهور آنچه که در حال حاضر برای ما مهم تلقی می‌شود این است که شما بعد از سوگند و شروع به کار، در اسرع وقت پاسخگوی مطالبات ما و البته دوستان تحریمی باشید. زیرا که شما رئیس جمهور ایران هستید و تمام ملت ایران از هر جناح و دین و مذهب و هر عقیده‌ای، خارج نشین و داخل نشین می توانند بر اساس قانون حقوق خود را از شما مطالبه کنند. البته آقای رئیس جمهور مطالبات ما رویایی و چندان زیاد نیست؛ زیرا که ما محدودیت های شما را می شناسیم.

آنچه که ما در مقطع کنونی می‌خواهیم همان اجرای قانون اساسی کشور که شامل اصولی در جهت توسعه سیاسی، اقتصادی و قضایی و اجرای اصول محجوری چون اصل آزادی بیان و تعریف جرم سیاسی، رعایت حقوق متهمان و جلوگیری از حبس و حصرخودسرانه و بدون تشریفات قانونی، رعایت آزادی های فردی و اجتماعی ، اجرای اصل آزادی اجتماعات و تساوی حقوق شهروندی اقلیت‌های مذهبی و…است.

آقای رئیس جمهور مداقه میفرمایید که ما توقع زیادی از شما نداریم و آنچه که ما می خواهیم در قلمرو وظایف اصلی شماست، بنابراین اقدامات شما در اجرای همین قانون اساسی کشور ما را کفایت می کند. این گوی و این میدان.

وکیل دادگستری