اخلالگران در سخنرانی حسن روحانی 'بازداشت و آزاد شدند'

نویسنده

جواد زرین کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور ایران گفته است که “یازده نفر از لیدرها و کسانی که هنگام سخنرانی رئیس جمهوری اخلال ایجاد کرده بودند بازداشت و پس از یک روز با دادن وثیقه آزاد شدند.” وی مشخص نکرده است که سپردن وثیقه به معنی آن است که این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت یا نه.

در جریان سخنرانی حسن روحانی در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی که در آرامگاه او در تهران برگزار شد، گروهی از حاضران در مخالفت با رویکرد دولت در مذاکرات هسته‌ای شعارهایی دادند هر چند آقای روحانی همچنان به سخنرانی خود ادامه داد.

به گفته آقای زرین کلاه، این یازده نفر توسط سپاه پاسداران شناسایی و بازداشت شده‌ بودند. وی گفته است که سپاه پاسداران مسئولیت اصلی برگزاری این مراسم را برعهده دارد و افزوده است که سپاه پاسداران “گزارشی از بررسی حواشی برای ما فرستاد و گفت که هر یازده فردی که در این مراسم اخلال ایجاد کرده بودند٬ توسط سپاه شناسایی و دستگیر شدند که البته همه آنها مرد بودند و مورد بازجویی قرار گرفتند.”

این مقام وزارت کشور در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود فرمانداری یکی از شهرهای اطراف تهران این گروه را به مراسم آورده بود٬ گفت: “بله٬ چنین چیزی گفته شده٬ اما در بررسی‌ها هنوز به این موضوع نرسیده‌ایم. این افراد خودسر بوده و هدایت شده نبودند.”

بی بی سی