تحقق تفکرات قرون وسطایی

نویسنده

» تحلیل تند آگوراوکس از حکومت دینی

جهانشاه رشیدیان

در حکومت اسلامی، اصول قرون وسطایی ابعادی واقعی و رسمی به خود گرفته اند و به یک ایدئولوژی سیاسی تبدیل شده اند. این اصول در ایران به خط مشی ای منجر گشته که یادآور دوران بربریت می باشد: زن ستیزی، ارعاب، نابودی و قتل عام طی ۳۵ سال اخیر.

این چند مورد انزجارآور نمونه هایی از تفکرات آیت الله خمینی است که ابتدا یک روحانی سنتی و سیاس بیش نبود، ولی به شکلی معجزه آسا تبدیل به بنیانگذار یک حکومت شد. پاراگراف های ذیل ترجمه بخشی از کتاب “توضیح المسایل” خمینی است که شامل اصول سیاسی، فلسفی، اجتماعی و مذهبی خمینی می شود.

قابل ذکر است که با وجود آنکه در دیکتاتوری شاه هرگونه فعالیت مخالفان سیاسی ممنوع بود، این گونه ایده های عجیب و غریب پذیرفته می شد، چرا که به شاه اجازه می داد مخالفان لائیک و دموکرات را سرکوب و دیکتاتوری خودبزرگ بینانه اش را آسان تر حفظ کند.

“کسی که زوجه ای کمتر از ۹ سال دارد وطی [مقاربت] او برای وی جایز نیست چه اینکه زوجه دائمی باشد، و چه منقطع، و اما سایر کام گیری ها از قبیل لمس به شهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ اشکال ندارد هر چند شیرخواره باشد، و اگر قبل از نه سال او را وطی کند اگر افضاء نکرده باشد بغیر از گناه چیزی بر او نیست، و اگر افضاء کرده باشد یعنی مجرای بول و مجرای حیض و غایط او را یکی کرده باشد تا ابد وطی او بر وی حرام می شود. لکن در صورت دوم حکم بنابر احتیاط است و در هر حال بنا بر اقوی بخاطر افضاء از همسری او بیرون نمی شود.”

این عقاید و دیگر عقاید مشابه آن براساس قرآن، سنت، تفسیر حدیث، و قیاس ذکر شده است و امروز در ایران شدیداً به اجرا درمی آید.

مردم علاقه مند به اسلام برای مدت های طولانی نسبت به نفرتی که از جنایات حکومت به وجود آمده بود، کر و کور شده بودند. آنها زمانی به خود آمدند که حکومت جای پای خود را محکم کرده بود.

باید اضافه کرد که حکومت اسلامی تنها مُبلغ این ایده های انزجارآور نیست، بلکه بر نژادپرستی، داشتن مواضع ضدیهودی، فاشیسم، تعصب گرایی و به ویژه تروریسم نیز تأکید می ورزد. اینها رسوبات و پیامدهای ثانویه خط مشی حکومت اسلامی است. یک حکومت دینی که علی رغم مواضع تندش، ازسوی جامعه بین المللی مورد مدارا قرار می گیرد.

حکومت اسلامی علی رغم داشتن رفتار عجیب و انجام اقدامات حیرت آور، همچنان برابر چشم جامعه بین المللی به کار خود ادامه می دهد. گرچه این امیدواری در میان ایرانیان هست که جامعه بین المللی هوشیار شود و از آنچه که می تواند مخل صلح و امنیت جهانی باشد جلوگیری کند. این تفکرات تندروانه به راحتی می تواند مسلمانان سطحی نگر را به خود جذب کند و آنها را به سوی نفرت از دیگران سوق دهد. تعداد کسانی که متعصب اند و به راحتی می توانند خود را به همراه “دشمنان اسلام” منفجر کنند کم نیستند.

منبع: آگوراوکس، ۲۵ فوریه