اسامی روزنامه هایی که از مرتضوی پول گرفتند

لیلا طیری
لیلا طیری

» به دلیل "انعکاس مطلوب" اقدامات

پس لرزه های گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی همچنان ادامه دارد؛ گزارشی که از دریافت بیش از ۸۰ میلیون تومان بابت انعکاس “مطلوب” مراسم بزرگداشت سازمان تامین اجتماعی،  توسط 9 روزنامه خبر داده بود.

هرچند اسمی از همه این 9 روزنامه در گزارش دیده نمی شود امااز روزنامه های خورشید و آرمان اسم برده شده و مشخصا در بند اول گزارش ردیف 12 نوشته شده  که مدیرمسئول روزنامه آرمان یکصد میلیون ریال کارت هدیه دریافت کرده است.

درباره روزنامه خورشید نیز در این گزارش آمده: روزنامه خورشید وابسته به “موسسه فرهنگ آهنگ آتیه” تا شماره 500 خویش چاپ و توزیع شده است. علی رغم مراجعات و حضور مکرر نماینده هیأت تحقیق و تفحص در دفتر روزنامه مذکور و مؤسسه آهنگ آتیه مدیر مسئول وقت روزنامه ـ آقای محمدرضا تقوی فرد ـ از ارائه حتی یک برگ مستند استنکاف ورزید با وجود این اقدام مکاتبه ای با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان به عنوان مقام مافوق صورت پذیرفت و ایشان نیز دستور اکید اقدام را به آقای تقوی فرد صادر نمودند لکن نامبرده مجددا امتناع نموده و به نماینده هیأت به صراحت اعلام نمود این تحقیق و تفحص غیر قانونی بوده و آن را قبول ندارم! طبق اظهارات شفاهی آقای تقوی فرد حدود 160 نفر از روزنامه مذکور حق الزحمه دریافت می نمودند و این در حالی است که اولا این تعداد نیرو برای روزنامه ای با رسالت مشخص اجتماعی ـ فرهنگی محل تأمل است! ثانیا هیچ لیستی حاوی مشخصات این پرسنل و میزان دریافتی آنها ارائه نشد!

گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی چهارشنبه 13 آذر ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

اما 9 روزنامه ای که براساس بند 28 گزارش تحقیق و تفحص بیش از 80 میلیون تومان بابت انعکاس “مطلوب” مراسم بزرگداشت تامین اجتماعی دریافت کرده اند چه روزنامه هایی هستند؟ براساس سندی که در اختیار “روز” قرار گرفته این روزنامه ها عبارتند از: اعتماد، آقتاب یزد، ابتکار، سیاست روز، هدف و اقتصاد، کسب و کار، جام جم، گل و همچنین روزنامه یا نشریه حسبان.

سندی که در اختیار روز قرار گرفته نشان میدهد که این 9 روزنامه و نشریه تنها بابت چاپ آگهی و آنچه که در این سند به عنوان «انعکاس مطلوب» چاپ پوستر شصتمین سالگرد سازمان تامین اجتماعی از آن یاد شده، چه مبالغی دریافت کرده اند.