عبدالجکیل هاشمی و سیدهاید شاهرودی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

خبرهای خوب یکی پس از دیگری یک راست می خورد وسط فرق سرمان. وسط این همه مصیبت و فلاکت، واشنگتن پست فاش کرد که « آمریکا برای قرار دادن سپاه در لیست سازمانهای تروریستی تلاش می کند.» البته یک مقام آگاه که در آگاه بودنش هیچ شکی نیست، چون اگر آگاه نبود، وزارت امورخارجه اسمش را اعلام می کرد، گفت: « این موضوع فاقد اعتبار است.» البته برای اینکه خبرهای بد زیادی عصبی مان نکند، جیمز وولزی، رئیس اسبق سیا که ما هرچه تلاش کردیم یادمان نیامد اسمش را کجا شنیدیم، گفت: « اگر ایران کوتاه نیاید باید بمبارانش کنیم.» باز خدا را صدهزار بار که همسایگانی داریم یکی از یکی بهتر، و همه شان هم با ما دوست و رفیق اند. پادشاه عربستان گفت: « حاضرم 100 میلیارد دلار هزینه کنم تا دولت ایرانی مالکی را ساقط کنم.» پرویز مشرف هم در مورد هماهنگی نظامی آمریکا با پاکستان در استفاده نکردن از خاک این کشور علیه ایران، گفت: « 200 درصد از آمریکا مطمئنم.» باز هم جای شکرش باقی است که مسوولان مملکتی، از جمله کسانی که در لیست سیاه و بنفش و خاکستری و قرمز هستند، مواظب هستند که مشکلی برای کشور پیس نیاید. هاشمی رفسنجانی در حالی که احساس می کرد نقش بسیار تعیین کننده ای دارد، گفت: « دول منطقه با تدبیر موضع گیری کنند.» البته آگاهان توضیح دادند که ایران جزو دول منطقه نیست و هیچ لزومی ندارد با تدبیر موضع گیری کند و همین کارهای بدون تدبیری که می کند خوب است.

انتخابات آزاد، ایجاد باید گردد

از من به شما نصیحت که اگر هم کسی از نیروهای اصلاح طلب و میانه رو می خواهد در انتخابات شرکت کند، از حالا دستش را رو نکند، حالا ما عناصر منحرف و مزدور دشمن جای خودمان را داریم، بالاخره به قول دائی اکبر « محلی از اعراب نداریم» و برای خودمان ذزت پرتاب می کنیم و این مهم نیست، ولی جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب و غیره، از حالا همه دست شان را رو نکنند، به قول دائی اکبر« با چراغ خاموش حرکت کنند» و اگر هم تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات دارند، اعلام کنند که اگر شرایط انتخاباتی آزاد نباشد، شرکت نمی کنند. البته جبهه مشارکت اعلام کرد: « تنها در انتخاباتی شرکت می کنیم که آزاد، سالم و رقابتی باشد.» نهضت آزادی ایران هم از ارتفاع سی هزارپائی یک چترباز بدون چتر پرت کرد وسط بیابانهای اطراف جمکران و گفت: « انتخابات آزاد حق مسلم مردم ایران است.» البته آگاهان سریعا توضیح دادند که منظور دکتر از انتخابات آزاد همان « انرژی هسته ای» است، وگرنه در دولت فعلی چیز دیگری حق مسلم نیست. گفتم انرژی هسته ای و یاد بوشهر افتادم. نماینده سابق بوشهر و تنها متخصص انرژی هسته ای در میان سیاستمداران ایرانی، یعنی احمد شیرزاد، هیچ حرف خاصی در مورد انرژی هسته ای نزد، فقط گفت: « انتخابات می تواند شگفتی ساز باشد.» البته شیرزاد احمدی هم فورا گفت: « انتخابات می تواند شگفتی ساز هم نباشد.» در این وسط دعوای احمد شیرزاد با شیرزاد احمدی، بهزاد نبوی انگشتش را به نشانه سکوت روی دماغش گذاشت و گفت: « اصلاح طلبان همدیگر را نقد علنی نکنند و سکوت کنند… کرکره اصلاحات را پائین نمی کشیم.» مصطفی تاج زاده هم نمی دانم با کی لج کرده بود که یک جمله مبهم و البته غیرقابل اثبات و غیرقابل رد و شاید غیرمفید گفت که: « اگر مطبوعات آزاد شوند، ایرانی ها، روزنامه خوان ترین ملت اند.» آگاهان پرسیدند: حالا مگر مطبوعات آزاد می شوند؟ و پرسیدند: حالا مگر موقعی که آزاد شده بود تیراژ چقدر بود؟ و پرسیدند: اصلا مگر شما بقیه ملت ها را دیدی؟ بهزاد نبوی یواشکی به تاج زاده گفت: جوابش رو نده، می خواد بین جبهه اصلاحات دعوا راه بندازه.

عبدالجکیل هاشمی و سیدهاید شاهرودی

مدتی سید هاید شاهرودی در صحنه حضور داشت و به نظر می رسید حال عبدالجکیل هاشمی خوب نیست. امروز عبدالجکیل هاشمی در انتقاد از دولت گفت: « تغییر مدیر و وزیر چیزی را عوض نمی کند.» همین عبدالجکیل هاشمی گفت: « شعار اشتغال می دهیم، در حالی که راهمان بیراهه است.» از طرف دیگر، در کمال شگفتی و البته نه چندان غیرمنتظره، به گفته سخنگوی قوه قضائیه همین عبدالجکیل هاشمی دستور رسیدگی به شکنجه دانشجویان امیرکبیر و پیگیری آنها را صادر کرد. در همین رابطه یک دفعه سروکله پف آلود سید هاید شاهرودی ظاهر شد و گفت: « ما می توانیم پرچمدار تشکیل اتحادیه حقوقی و قضائی کشورهای اسلامی باشیم.» آگاهان گفتند: چشم، به آنها خبرش را می دهیم، فعلا که کشورهای اسلامی از دست شما در حال فرار هستند. در همین جا می خواهم یک پیام هم به آقای هاشمی شاهرودی بدهم که جان مادرت! اگر انشاء الله در حال خوبی بودی و مستر هاید نبودی و روی فرم بد نبودی، دستور آزادی این سه تا مادرمرده یعنی هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش و علی شاکری را هم بده، این بیچاره ها گناه دارند.

چه دولتی چه چیزی، دست می کنه تو دیزی

دولت فعلا دارد یکی توی سر خودش می زند، یکی توی سر ملت، و منتظر است یکی بیاید بزند توی سرش. باهنر گوی سبقت از سایر دستمالیست های دولت را ربود و در سخنرانی اخیرش به مردم گفت: « دولت نهم در خدمت رسانی بدون منت، گوی سبقت را از تمام دولت های گذشته ربوده است.» آگاهان گفتند: اینکه اظهر من الشمسی پهلوون است و داریم با چشم خودمان می بینیم. باهنر در حالی که داشت دو دستماله می رقصید و کلیه هنرهای خودش را روی میز می ریخت، گفت: « متوسط سن دانشمندان هسته ای ما حدود 30 تا 31 سال است و این در حالی است که متوسط سن دانشمندان هسته ای اروپا بیش از 55 سال می باشد.» آگاهان توضیح دادند که افزایش سن دانشمندان هسته ای که تا هفته پیش به گفته رئیس جمهور 25 سال بود، به سن 30 تا 31 سال براساس مصالح نظام صورت گرفته و سن این دانشمندان با بخشنامه اخیر دولت در عرض یک ماه یک دفعه شش سال اضافه شد تا مشکلات هسته ای کشور هم بزودی حل شود. باهنر همچنین افزود: « در بیوتکنولوژی با شتابی که داریم می توانیم به جایگاه اول دنیا برسیم.» آگاهان گفتند: بلکه بیشتر، اول که چیزی نیست، شاید سوم هم بشویم. باهنر در پایان مشکلات بین المللی و منطقه ای کشور را حل کرد و گفت: « آمریکا نیز در خاورمیانه با شکست مواجه شده است.» در پی این خبر میمون و مبارک و بهانه نمکی( چی توز سابق) فعلا هیچ مشکلی در جهان برای ایران وجود ندارد و ناوهای آمریکایی برای فیلمبرداری فیلم بعدی جورج کلونی به منطقه آمده اند. راستی این فیلم « فرار از ایران» همان فیلم « بر بال های عقاب» است که قبلا هم یک بار ساخته شده و پرویز صیاد و مری آپیک هم در آن بازی می کردند و بر اساس رمان کن فولت در مورد فرار گروگانهای آمریکایی از طریق سفارت کاناداست. فیلم مزخرفی بود. حیف جورج کلونی.

تصمیم گیری درست کنیم

خبرش آمده بود که دانش جعفری وزیر اقتصاد هم قرار بود استعفا بدهد، فعلا خبرش آمده ولی خودش نیامده. استعفای وزیر صنایع و وزیر نفت در کمال میمنت و خرسندی به پایان رسید و من فکر می کنم احمدی نژاد فعلا خودش ریاست این دو وزارتخانه را عهده دار شود، کاری که ندارد، اگر قرار است 20 وزارتخانه کار نکنند، چه اشکالی دارد که 22 وزارتخانه کار نکنند. البته داوودی معاون اول رئیس جمهور علت اصلی استعفای وزیر صنایع را اعلام کرد و گفت: « نرخ رشد صنعت در این دوران 8 درصد بود.» آگاهان توضیح دادند که اصولا دولت در نظر دارد هر وزیری که رشدش بیش از 4 درصد باشد بسرعت برکنار کند. وزیر سابق صنایع در مورد دلیل استعفایش گفت: « به نظراتم توجه نمی شد و دخالت های محرابیان یکی از عوامل استعفای من بود.» البته باز خدا را شکر که مشکل حل شد و علت مشکلات وزارت صنایع خودش سرپرست وزارتخانه شد. ظاهرا محرابیان بچه خواهرزاده احمدی نژاد است و همراه با دائی جان و سایر خانواده، بطور خانوادگی ترتیب مملکت را می دهند. احمد توکلی هم علت استعفای وزیر نفت و صنایع را چنین اعلام کرد که « وزرای صنعت و نفت، مدیران سفارشی نمی پذیرفتند.» حالا که بحث مدیران سفارشی به میان آمد، موضوع انتصاب خانم دکتر نظری، همسر منوچ میم کارمند دون پایه وزارت خارجه نیز از اهم مسائل دولتی دو روز گذشته بود. همسر منوچ که داروساز و کارمند بهزیستی است، به یک مسوولیت کاملا مربوط به تخصص اش، یعنی مدیر کل حقوق بشر و زنان وزارت خارجه منصوب شد. دکتر نظری گفت: « مگه من چیم از اون زنیکه رجبی یا شوهر اون فاطمه جوادی کمتره که اونها بخاطر همسرشون به همه جا رسیدن و من باید توی بهزیستی بپوسم، منوچ! الهی داغت به دلم بمونه، زودی باید حکم معاونت منو بزنی. همسر فاطمه واعظ جوادی، یعنی مجید یزدانیان که 48 ساعت به عنوان اختلاس و غیره بازداشت بود، در حالی که اعلام می کرد هیچ خبری از علت دستگیری و آزادی اش ندارد، گفت: « می خواهند زنم را تخریب کنند.» آگاهان تصمیم گرفتند موارد مربوط به پرونده مجید خان را اعلام کنند، ولی او پشت زنش قایم شد و گفت: فاطی! اینا می خوان منو بگیرن، به محمود بگو منو نگیرن. و در پایان ستاره بزرگ دولت معاصر یعنی استاد سعیدلو که مدتها پشت ابرهای حادثه پنهان بود، ظاهر شد و در مورد نیروگاه بوشهر گفت: « در صورت تصمیم گیری درست، راه اندازی بوشهر انجام می شود.» آگاهان توضیح دادند که در صورت تصمیم درست بقیه مشکلات کشور هم حل می شود، مشکل این است که قرار نیست این اتفاق بیفتد.

اقتصاد مال چه کسی است؟

اوضاع اقتصادی کشور در حال رشد بسیار سریع است. قیمت زعفران پنج برابر شد و ما کلی خدا را شکر کردیم، چون فکر می کنم این همه زعفران که ملت برای ما سوغاتی می آورند، می توانم بفروشم و به جای آن بلیط هواپیما بخرم، چون قیمت بلیط هواپیما پنج برابر نشده و فقط 25 درصد اضافه شده است. در همین راستا احمدی نژاد برای کنترل بهتر وضع پولی و مالی کشور، شورای پول و اعتبار را منحل کرد. آگاهان پیش بینی می کنند که در روزهای آینده کلیه شوراهایی که دست و پاگیر هستند و احتمالا باعث می شوند که رئیس جمهور نتواند به سفرهای تبلیغاتی اش برسد، منحل خواهد شد.

آخرین جملات قصار

این جملات قصار امروز دریافت شد. « ایرانی ها دو دسته اند، یا سیاست زده اند یا از سیاست، زده شده اند.» و « سه راه برای پولدار شدن وجود دارد: یا بابات برات پول در بیاره، یا بابای مردم رو برای پول دربیاری، یا بابات دربیاد تا پول دربیاری.

ده پرسش و ده پاسخ

با توجه به اهمیت پرسش و پاسخ در طول تاریخ، در این بخش ما به پرسش های مهمی که در سایت ها و خبرگزاری ها مطرح بوده و هیچ کس به آنها پاسخ نداده است، پاسخ می دهیم:

پرسش اول: با توجه به پخش فیلم غارت شدن فروشگاه شهروند حکیمیه توسط ملت قهرمان و آزاده ایران، علت غارت مذکور را در شب اعلام سهمیه بندی بنزین چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ اول: ارزیابی نمی کنیم، می بینیم.

پرسش دوم: خبرگزاری ها مطرح کردند که احتمالا جکی چان به ایران سفر خواهد کرد، تحلیل شما از این سفر چیست؟

پاسخ دوم: به نظر می رسد که سفر جکی چان به ایران، کاملا طبیعی و منطقی باشد، اگر مقایسه کنید، نزدیک ترین بازیگر در سینمای جهان و از میان بازیگرانی مانند جک نیکلسون، آل پاچینو، جورج کلونی، جانی دپ، مایکل داگلاس و غیره به احمدی نژاد، همین جکی چان است که احتمالا اکثر فیلمهایش را هم احمدی نژاد باید دیده باشد. من حدس می زنم اگر جکی چان به ایران نرود، احتمالا آمیتاباچان به ایران سفر می کند. البته محمود بصیری معروف به محمود خروس[ بازیگر فیلم درخشان خروس و ارایشگاه زیبا] خودمان آن قدر شبیه است که به نظر می رسد گاهی او را به عنوان بدل احمدی نژاد می برند نطق کند. و به نظرم ان دو سه دفعه ای که گلی به قالبی زده نشده کار همان محمود خروس بوده است.

پرسش سوم: با توجه به اینکه دو جهانگرد بلژیکی به ایران سفر کرده و توسط گروههای قاچاقچی دستگیر و با کمک نیروهای انتظامی آزاد شدند، فکر می کنید عواقب این رفتار چه خواهد بود؟

پاسخ سوم: احتمالا این جهانگردان تا یک سال گیج می مانند که بالاخره پیش پلیس بیشتر امنیت داشتند یا پیش دزد؟

پرسش چهارم: دو توریست چینی به دلیل عکسبرداری از اماکن نظامی بازداشت شدند، فکر می کنید چه سرنوشتی در انتظار آنان است؟

پاسخ چهارم: چون ایرانی تبار نیستند زنده می مانند و بعد از آماده شدن کت و شلوار و ملاقات با رئیس جمهور و دریافت هدایای مربوطه، آزاد می شوند. ولی احتمالا در بازگشت دولت چین آنها را دستگیر می کند که در این مورد با هیچ کس حرف نزنند.

پرسش پنجم: با توجه به اینکه آقای ناصر مکارم شیرازی گفته است که « با وجود اینترنت ایمان در خطر است… و اسلام زمانی پیشرفت کرد که خبررسانی کند و ساده و ابتدایی بود….» باید چکار کنیم؟

پاسخ پنجم: باید اینترنت را نابود کنیم و کاری کنیم که خبررسانی کند و ساده و ابتدایی شود.

پرسش ششم: چرا آیت الله مصباح یزدی گفته است که « ترس از خدا ابزار مقابله با گرانی است.»

پاسخ ششم: چون اگر مردم از خدا بترسند دیگر هیچ چیزی نمی خرند و تقاضا کاهش پیدا می کند، و طبعا گرانی از بین می رود، ولی چون دولت احمدی نژاد وجود دارد، دولت راهی برای افزایش قیمت ها پیدا می کند.

پرسش هفتم: چرا آقای احمد زیدآبادی گفته است، شریعتی را ستایش می کنم؟

پاسخ هفتم: چون گنجی تخته گاز رفته است، طبیعتا زیدآبادی هم ترمز گرفته است.

پرسش هشتم: آقای سقای بی ریا گفته است که « خاتمی که با زن نامحرم خارجی دست می دهد، چگونه می تواند فتوای مفتیان وهابی را خنثی کند؟»

پاسخ هشتم: علت صدور فتوای مفتیان وهابی علیه مراکز دینی شیعه کسانی هستند که با زنان دست نمی دهند، بنا براین طبیعتا کسی که با زنان دست می دهد، می تواند جلوی آن فتوا را بگیرد.

پرسش نهم: در وب سایت بالاترین نوشته بود: چرا جشن تولد و ازدواج مان یک شب است ولی مراسم مرگ مان چند شب؟ و چرا مطربی برای شادکردن مردم شغل بدی است، ولی مداحی برای گریاندن مردم، شغل خوبی است؟

پاسخ نهم: چون ما ایرانی ها اگر چند شب پشت سر هم خوشحال باشیم فشار خون مان می رود بالا و برای مان خوب نیست و ممکن است روی مان زیاد بشود و فکر کنیم هر کاری می توانیم بکنیم و بعد هر کاری می خواهیم بکنیم… پس این وسط دولت چکاره است؟

پرسش دهم: چرا مشاور رئیس جمهور گفته است « اختلاف میان اصلاح طلبان خواست خدا بود»

پاسخ دهم: چون اختلاف میان اصولگرایان خواست شیطان بود و معمولا شیطان موفق تر از خداست، به دنیا نگاه کنید.