حق مسلم آقای ایشپیلیوس

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این رفیق ما آدم نازنینی است، همین آقای ایشپیلیوس را عرض می کنم. البته ایشان از یک خانواده آسوری ارمنی بین منطقه کردستان و بلوچستان است و در منطقه آنها اسمهای آدمها همه اش عجیب و غریب است، مثلا همین اسم ایشپیلیوس. آخر این هم شد اسم؟ تازه اسم خودش که خوب است، آرا ایشپیلیوس، اسم خاله اش ماسماسک ایشپیلیوس است.

این آقای ایشپیلیوس مدتها به من سر قضیه انرژی هسته ای حق مسلم ماست گیر داده بود که تو چرا در این مورد با منافع ملی مان مخالفت می کنی و علت اصلی توقف غنی سازی را کارهای من می دانست. دیروز به من گیر داده بود که چرا مثل احمد نجفی و مهناز افشار بلند نمی شوی بروی به غزه. به او می گویم برادر عزیز! شما اول بگو ماجرای انرژی هسته ای چی شد، می گوید کدام انرژی هسته ای؟ می گویم همان که می گفتی حق مسلم ماست. می گوید: من می گفتم؟ کی گفتم؟ می گویم، دو سال هر روز می گفتی که انرژی هسته ای حق مسلم ماست و می گفتی هر کسی با آن مخالف باشد خائن به کشور است.

با تعجب به من نگاه می کند و می گوید: من که اصلا یادم نمی آید، انرژی هسته ای دیگر چه حرف بی ربطی است؟ اصلا من چنین حرفی نزدم. بعد نگاه می کند به من و می گوید: حالا اگر نمی خواهی بروی به غزه حرف دیگری است، ولی بیخودی انرژی هسته ای و این مزخرفات را بهانه نکن

… می گویم: ببین، عزیز من! همانطور که آن یکی یادت رفت، فردا اصلا فراموش می کنی غزه کجای نقشه جهان بود و تمام می شود، ما را علاف خودت نکن. البته این آقای ایشپیلیوس همین جوری است. کاری اش نمی شود کرد. از فردا این آقای ایشپیلیوس می خواهد در همه کارهای ما حضور داشته باشد. من که با حضور ایشان مخالفم.

جنگ غزه تمام شد

کاش مشکل شان این بود. آدم خیالش راحت می شد که بابا بی خیال، تمام شد. ولی قضیه این نیست. اسرائیل هم اعلام کرد که بطور یک طرفه به حمله به غزه پایان می دهد. البته رسانه های طرفدار دولت احمدی نژاد، از جمله کیهان و رجانیوز و چکش و کلنگ های دیگر، جوری این خبر را می دهند، انگار مامان شان با آقای همسایه رفته است کافی شاپ.

احتمالا فردا دولت جمهوری اسلامی بخاطر توقف حملات اسرائیل به غزه عزای عمومی اعلام می کند. البته حماس آخرش هم با آتش بس موافقت نکرد. طبیعی است! مال باباشان که نیست، قرار است تعدادی از مردم فلسطین کشته شوند، دل شان که نمی سوزد. آخرین نتایج مربوط به حمله اسرائیل به غزه و مقاومت دلیر مردان بسیج و سپاه و جاهای دیگر به شرح زیر اعلام شد:

اول: در جریان حملات رژیم ددمنش اسرائیل به غزه، نیروهای رزمنده حماس با کمک برادران ما مقاومت دلیرانه ای کردند و در نتیجه 11 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز دستگیر شده و قرار است تا شکست کامل اسرائیل 15 نفر دیگر از این دانشجویان دستگیر شوند. همچنین قرار است برای بازگشایی گذرگاه رفح 24 دانشجوی دانشگاه شیراز دستگیر شوند.

دوم: با توجه به مین گذاری های رژیم صهیونیستی و جنگ طلب اسرائیل که باعث شد56 فلسطینی که 135 نفر از این 56 نفر زن و 247 نفرشان کودک بودند به شهادت برسند، دلیر مردان میهن مان با یک حمله ایثارگرانه و دلیرانه در یک گروه کوچک 35 نفری موفق شدند ژینوس سبحانی یک زن منشی دفتر شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل را با شهامت فراوان دستگیر و با اقتدار تمام به زندان منتقل کنند. این گروه برای اثبات بیگناهی ژینوس سبحانی اعلام کردند که وی بخاطر کارش بازداشت نشده، بلکه چون بهائی است بازداشت شده است.

سوم: در مقابل رفتار زبونانه نیروهای مهاجم اسرائیل به غزه، مقاومت دلیرانه و شجاعانه و ظفرمندانه حماس بشدت انجام گرفت و مبارزان میهن مان برای زدن ضربه محکم به اسرائیل همزمان با این حملات موفق شدند دو زن و یک مرد را در مشهد و یکی دیگر از شهرها سنگسار کرده و دشمن صهیونیستی را نابود کنند.

چهارم: حملات اسرائیل غاصب نه تنها با مقاومت دلیرانه مردم غزه مواجه شد، بلکه افکار عمومی جهانیان را شدیدا تکان داد و شبکه های خبری و مطبوعات جهان و حتی اسرائیل نیز در مقابل این ظلم و بیداد به اعتراض برخاستند، قهرمانان وطن مان برای مبارزه بی امان با صهیونیسم یک روزنامه را همین جوری و روزنامه همشهری را به اتهام مصاحبه با داریوش اقبالی صهیونیست که بارها به مردم غزه حمله کرده بود، توقیف کردند.

ساعاتی قبل با اعلام احتمال پایان جنگ از سوی اسرائیل، نیروهای حماس با مسوولان عالیرتبه کشورمان تماس گرفتند و از آنان خواستند که خودشان را زیاد ناراحت نکنند و زیاد غصه نخورند. حماس گفت که تمام تلاشش را خواهد کرد تا حتی اگر اسرائیل هم به غزه حمله نکرد، حداقل سوریه یا اردن به غزه حمله کند که برادران بسیج بتوانند شب در تهران بخوابند. حماس همچنین طی تماسی با حزب الله از این گروه زحمتکش خواست هرچه زودتر به فکر حل مشکل مسوولان نظامی ایران و نیروهای بسیج باشد.

اصولگرایان نوری را بهترین گزینه اصلاحات معرفی کردند

در حالی که وب سایت های اصلاح طلب و یکی دو روزنامه که هنوز بطور وحشیانه اصلاح طلبان را گاز نمی گیرند، محمد خاتمی یا میرحسین موسوی یا هر دو را به عنوان نامزد احتمالی اصلاح طلبان معرفی کردند، وب سایت فردا که با اصلاحات مخالف است، اعلام کرد که “ نوری بهترین گزینه تبیین اصلاحات است.” این وب سایت که متعلق به اصولگرایان است، اعلام کرد که چون اصلاح طلبان صغیر و لال هستند، از این به بعد مواضع آنان را اصولگرایان اعلام می کنند.

همچنین روزنامه اولترا راستگرای کیهان اعلام کرد که خاتمی و میرحسین اصولا به درد نامزدی ریاست جمهوری نمی خورند و نظر اصلاح طلبان این است که کروبی نامزد آنان باشند. این روزنامه اعلام کرد که از این پس علاوه بر آسفالت کردن دهان اصلاح طلبان، معرفی نامزدهای آنان را برای انتخابات نیز انجام می دهد. کیهان از اصلاح طلبان خواست از این پس قبل از اعلام تصمیمات شان حتما با کیهان مشورت کنند.

وب سایت اصولگرای خوف و رجانیوز نیز اعلام کرد، عبدالله نوری خائن بهترین گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات بعدی است، وب سایت تابناک نیز اعلام کرد که اصلاح طلبان باید برای انتخابات بعدی به نوری رای بدهند، تابناک گفت در غیر این صورت حتما از طریق نیروی انتظامی آدرس خانه تک تک اصلاح طلبان را پیدا کرده و همه کسانی که به عبدالله نوری رای ندهند کتک خواهند زد…..

دو ماه بعد:

وزارت کشور اعلام کرد، با توجه به اینکه میرحسین موسوی و محمد خاتمی فتوکپی شناسنامه شان سوراخ و عکس شان ناخواناست، از آنان ثبت نام بعمل نخواهد آمد. همچنین این وزارت کشور اعلام کرد که عبدالله نوری هیچ نیازی به حضور در وزارت کشور نداشته و ثبت نام وی از راه دور انجام می گیرد. وزارت کشور گفت، با توجه به اینکه از نظر وزارت کشور بهتر است عبدالله نوری به عنوان نامزد اصلاح طلبان ثبت نام کند، این وزارتخانه فردا صبح پوسترهای انتخاباتی او را نیز آماده کرده و در اماکن مناسب نصب خواهد کرد و در صورت لزوم افراد مناسب را برای نظارت بر انتخابات از سوی وی معرفی خواهد کرد.

همچنین شورای نگهبان اعلام کرد با توجه به اینکه نامه استعلام تائید صلاحیت میرحسین موسوی و محمد خاتمی به این شورا نرسیده است و باد آن را برده است، امکان تائید صلاحیت آنان را ندارد و به جای آنان صلاحیت عبدالله نوری و مهدی کروبی را چند بار تائید کرد. شورای نگهبان همچنین با توجه به اینکه عبدالله نوری در وزارت کشور ثبت نام نکرده است، سپاه پاسداران، نیروی زمینی، هوانیروز، سپاه قدس، نیروی هوایی جمهوری اسلامی را موظف کرد نامبرده را بسرعت دستگیر کرده و پس از ثبت نام به خانه عودت دهند.