۸میلیون رای به نام احمدی نژاد به صندوق رفت

نویسنده
حمید احدی

» نوار تائید تقلب در انتخابات ۸۸ سندی علیه حاکمیت

یک سایت نزدیک به اصولگرایان و سرداران قدیمی سپاه، از سندی که احمدی نژاد قصد دارد با تهدید به افشای آن، رحیم مشائی را از سد شورای نگهبان عبور دهد پرده برداشت. گرچه ساعتی بعد مجبور شد این گزارش را حذف کند.

سایت بازتاب با این مقدمه که تنها ده روز تا آغاز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری باقی مانده است و گمانه زنی درباره واکنش احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی به اوج رسیده نوشته اخبار غیررسمی، از وجود یک نوار در دستان احمدی نژاد درمورد انتخابات ۸۸ سخن می گوید.

سایت بازتاب که معمولا به بولتن های محرمانه دسترسی دارد و به همین جهت گاه اخباری را منتشر کرده که به وقوع پیوسته یا تکذیب شده اما بعدا صحت آن به اثبات رسیده، بامداد جمعه خبر داد که احمدی نژاد نواری در دست دارد که نشان می دهد بعد از انتخابات خرداد ۸۸ کسانی از طرف مسئولان به وی خبر داده اند که رای واقعیش شانزده میلیون است[ به معنای دیگر انتخابات احمدی نژاد و میرحسین موسوی باید به دور دوم می رفتند] اما قصد دارند رای وی را ۲۴ میلیون اعلام دارند.

در این نوار نشان داده شده که احمدی نژاد چند بار با چنین تقلبی مخالفت کرده و خواستار آن شده که رای واقعیش اعلام شود.

از دید ناظران سیاسی چنین نوار و چنین افشاگری می تواند همان برگی باشد که رهبر و سرداران سپاه را نگران کرده و هشدار داده اند. همان که در هفته های گذشته احمدی نژاد مخالفان خود و به ویژه شورای نگهبان را با ان ترسانده و از “دخالت در انتخابات” که به معنای رد صلاحیت رحیم مشائی نامزد مطلوب دولت باشد، برحذر داشته است.

به گزارش خبرنگار بازتاب، محمود احمدی نژاد در حالی مرتب از افشاگری و بگم بگم دم می زند و از بالازدن پرده ها سخن می گوید که به نظر نمی رسد افشاگری های گذشته وی که تا حد متهم کردن خانواده روسای قوای مقننه و قضائیه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مفاسد مالی بود، در شرایط سخت انتخابات جاری دیگر برای او موثر باشد، او باید وی از چنته اش برگهای دیگری را رو کند؛ افشاگری هایی که سطح بالاتری نسبت به موارد گذشته داشته باشند.

به نوشته این سایت در ادامه نوار، گفتگوهای احمدی نژاد با مسئولان مختلف کشور ضبط است که  می خواهد از اعلام رای غیرواقعی خودداری شده وهمان رای ۱۶میلیونی اعلام شود.

بازتاب سه احتمال را در مورد نواری که در خبر آورده مطرح کرده اول آن که نوار اصالت نداشته باشد، حالت دوم این که نوار صحت داشته باشد اما بخش های گزیده آن را دولت برای القای این فکر که احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ بالاترین رای را داشته، برجسته کرده باشد و حالت سوم این که نوار کاملا واقعیت داشته است.

در ادامه این گزارش یادآوری شده که موضوع وجود ۸ میلیون رای بدون صاحب پیش از این توسط علیرضا زاکانی، یکی از کاندیداهای فعلی به نقل از محسن رضایی مطرح شده است و نشان می دهد این مساله یکی از شایعات اصلی پشت صحنه انتخابات ۸۸ بوده است.
علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای مجلس هم درآبان ماه همان سالی که انتخابات برگزار شد در دانشگاه امام صادق از قول محسن رضائی همین رقم را بازگفته بود که هشت میلیون از آرا ساختگی است. به گفته زاکانی فرمانده سپاه در دوران جنگ “این طور استدلال می کرد که تا ساعت 5 بعداز ظهر تنها 17 میلیون تعرفه مصرف شده و امکان ندارد که بعد از این ساعت 21 میلیون تعرفه مصرف شده باشد”.

مجموع این شایعات و اخبار جسته و گریخته موید یک خبر است. این که رهبر جمهوری اسلامی از ترس ادامه و گسترش تظاهرات مردم، امکان داده که با تقلب و ساختن هشت میلیون رای، از کشیده شدن انتخابات به دور دوم جلوگیری شود. تصمیمی که کمترین هزینه آن کشته شدن چندین تن از هواداران جنبش سبز است و بر اساس ادعای مقامات امنیتی و قضائی گروهی از هواداران نظام در بسیج و دستگاه های امینتی هم در آن کشته شده اند.

 خبر بازتاب توسط هیچ منبع مستقلی تایید نشده و در عین حال نیم روز بعد از انتشار مقام‌های دولتی یا نزدیکان آن‌ها نیز آن را تکذیب نکرده اند. پیش از این برخی رسانه‌ها نوشته بودند که احتمال دارد احمدی‌نژاد برای گرفتن تایید صلاحیت مشایی از شورای نگهبان، از حربه‌های مشابهی استفاده کند.

ماه گذشته علی مطهری، نماینده مخالف دولت فعلی گفته بود که احمدی‌نژاد دو بار در جلسات شورای عالی امنیت ملی خواستار رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده است.