کشمکش هسته ای به سامسونگ رسید

نویسنده

» گزارش اشپیگل از خروج پر مصرف ترین تلفن همراه از بازار ایران

تحریم های اعمال شده علیه ایران پیامدهایی برای استفاده کنندگان از تلفن همراه به دنبال داشته است. سامسونگ به اطلاع مشتریان ایرانی خود رسانده که دسترسی به فروشگاه آنلاین این شرکت برای برنامه های موبایل بسته خواهد شد.

استفاده از ابزار و وسایل پیشرفته برای کاربران ایرانی تلفن های هوشمند سخت شده است. در اواخر سال ۲۰۱۱ شبکه نوکیا زیمنس اعلام کرد که به تعهدات خود در ایران پایان خواهد داد. دلیل این مسأله در آن زمان تحریم هایی یاد شد که علیه ایران اعمال شده و “کار کردن با مشتریان ایرانی را سخت کرده” است. اکنون به نظر می رسد که سامسونگ نیز گام مشابهی برداشته. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، سامسونگ با ایمیل به اطلاع مشتریان ایرانی خود رسانده که دسترسی شان به فروشگاه آنلاین این شرکت از تاریخ ۲۲ می قطع خواهد شد.

این شرکت در نوشته خود به تحریم ها اشاره ای نکرده. سامسونگ نسبت به آنچه آن را “موانع قانونی” خوانده از مشتریان خود عذرخواهی کرده است.

ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان سال هاست در تلاش اند تا معضل هسته ای جمهوری اسلامی را با مصالحه و سازش با سران این حکومت حل و فصل کنند، ولی این تلاش ها تاکنون به نتیجه ای نرسیده. به همین دلیل، یک رشته تحریم های بین المللی، به ویژه در بخش های نفتی و مالی، علیه این کشور وضع گردیده.

این رویکردها تبعاتی را برای مردم ایران به همراه داشته. براساس گزارش بلومبرگ، قیمت برخی اقلام ضروری در این کشور، از زمانی که دولت حمایت ارزی خود را قطع کرده، به شدت افزایش یافته. در همین مدت قیمت گوشت در حدود ۶۰ درصد و قیمت روغن خوراکی ۳۵ درصد افزایش یافته است.

سامسونگ یکی از معدود شرکت های غربی است که محصولات و خدمات خود را به زبان فارسی در ایران ارائه می دهد. از مشتریان ایرانی خواسته شده تا قبل از آنکه فروشگاه آنلاین از دسترس خارج شود، نرم افزار تلفن های هوشمند خود را به روز کنند. شرکت سامسونگ خود هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

منبع: اشپیگل، ۲۵ آوریل