جرأت دارید سراغ اصل کاری‌ها بروید

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» احمدی‌نژاد در دفاع از معاون متهم‌اش:

هم‌زمان با بررسی پرونده تخلفات مالی در شرکت بیمه٬ محمدرضا رحیمی که از او با عنوان یکی از متهمان اصلی این پرونده یاد می‌شود٬ در جایگاه رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی٬ جلسه این ستاد را برگزار کرد. از سوی دیگر محمود احمدی‌نژاد هم از روند بررسی پرونده تخلفات بیمه انتقاد کرد و خواستار آن شد که قوه ‌قضائیه “اگر جرات دارد”٬ به سراغ “اصل کاری‌ها” برود.

علاوه بر محمدرضا رحیمی و کامران دانشجو دو وزیر دولت احمدی‌نژاد و مرتضی تمدن٬ استاندار تهران٬ نام محمدرضا باهنر٬ نایب‌رییس مجلس نیز به عنوان یکی از متهمان مطرح شده است.

احمدی‌نژاد در روزهای گذشته به انتقاد از روند بررسی اتهامات مالی پرداخته و گفته است که برخی از منتقدان دولت٬ به دلیل “رقابت های پست، مسابقه تهمت و دروغ راه انداخته” و او و همکارانش را “سیبل” کرده‌اند.

وی برخوردها با اعضای دولت خود را سیاسی دانسته و گفته بود: “هر کسی در هرجایی به هر اندازه ای تخلف کرده بگیرند و با آن برخورد کنند. فحش دادن به دولت هنر نیست، اگر جرات دارند بروند سراغ همان هایی که اصل کاری هستند”.

وی افزوده بود: “آنهایی که علیه ما مطالب کذب مطرح می کنند به حرف ما گوش نمی دهند. من هر دفعه که می گویم، حملات را پنج برابر می کنند. فعلا من و همکارانم، «سیبل» هستیم. فکر می کنند که اگر ما را بزنند، تخم سه زرده کرده اند. ما که توی خیابان هستیم، دم دست مردم و زیر پای مردم هستیم. زدن ما و فحش دادن به ما که هنر نیست. اگر راست می گویند بروند اصل کاری را بگیرند. اگر جرات دارند بروند آنجایی که…”

وی در همین جا حرف خود را ناتمام گذاشت و از ادامه سخن٬ خودداری کرد.

در همین حال سایت اصول‌گرای مشرق٬ با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد و گفته‌های وی درباره لزوم برخورد با “اصل‌کاری‌”ها٬ نوشت: “این حلقه و این آدم های اصل کاری! اساساً چگونه عمل کرده اند و چه میزان ثروت و نفوذی داشته اند که حتی رئیس جمهور هم جرأت نام بردن از آنها را ندارد و صرف شجاعتی که همواره گفته می شود از آن برخوردار است فقط جرأت آن را پیدا کرده که به سمت آنها اشاره کند و دیگر هیچ”.

این سایت در تحلیل خود٬ بیان چنین سخنانی از سوی احمدی‌نژاد و حامیانش را مصداق “مترسک‌های پوشالی” دانست و پرسید: “در نظر احمدی نژاد اصلی کاری ها چه کسانی هستند؟ چگونه باید با آنها برخورد شود؟ رئیس جمهور در فرآیند مبارزه با فساد این اصلی کاری ها چه نقشی دارد؟ “

جنجال‌ها درباره پرونده تخلفات مالی در شرکت بیمه٬ چند سالی است که در محافل سیاسی مطرح شده است. از این پرونده و متهمان آن با عنوان “حلقه فاطمی” یاد می‌شود و پیش از این بارها برخی از نمایندگان مجلس هفتم - احمد توکلی٬‌ الیاس نادران و علی‌رضا زاکانی - درباره حضور برخی از چهره‌های دولتی٬ نظیر محمدرضا رحیمی در آن٬ هشدار داده بودند. رحیمی خود اما تمامی این اتهامات را کذب دانسته و گفته است از رسانه‌هایی که نام وی را به عنوان متهم مطرح کنند٬ شکایت خواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد پیش از این و در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی نیز به انتقاد از قوه‌قضاییه پرداخته بود. وی از افرادی چون جهرمی و بانک صادرات به عنوان متهمان اصلی این پرونده نام برده بود که مدام به دولت “فحاشی” می‌کنند و کسی هم با آن‌ها کاری ندارد.

در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی٬ علاوه برخی از معاونان وزرا و مدیران دولتی٬ نام اسفندیار رحیم‌مشایی٬ از یاران نزدیک احمدی‌نژاد نیز چندین بار در دادگاه مطرح شد.

مطرح شدن نام نزدیکان احمدی‌نژاد در پرونده بیمه و فساد مالی در آن٬ هم‌زمان شد با انتشار گزارشی توسط روزنامه ایران - ارگان رسمی دولت - درباره این پرونده؛ روزنامه ایران نوشت که محمدرضا رحیمی این پول‌ها را به نیابت از محمدرضا باهنر دریافت کرده و از او رسیدی نیز دریافت کرده است.

روزنامه ایران همچنین نوشته است که جابر ابدالی٬ از متهمان این پرونده٬ در دفتر محمدرضا رحیمی دستگاه شنود کار گذاشته بود.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس در واکنش به انتشار این مطلب به خبرگزاری مهر گفت: “به دلیل بی اهمیت بودن این گزارش قصد جواب دادن ندارم.”

ایران همچنین نوشته است که پول‌های هنگفت دریافت شده توسط رحیمی٬ صرف تبلیغات انتخاباتی نمایندگان مجلس هشتم شد و جز تعداد معدودی٬ بقیه از این پول‌ها استفاده کرده‌اند.

این ادعا توسط حمید رسایی٬ از نمایندگان حامی احمدی‌نزاد در مجلس نیز تایید شده است؛ وی با اشاره به این‌که پس از تماس رحیمی با خود٬ این موضوع را به اطلاع احمدی‌نژاد رسانده٬ گفت: با آقای احمدی نژاد در این خصوص صحبت کردم که معنا ندارد آقای رحیمی نسبت به بکارگیری چنین شیوه‌ای برای پرداخت به کمک مالی به نامزدها اقدام کند…آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به من گفتند این پول‌ها، پول‌هایی است که آقای رحیمی از طریق فعالیت‌های حقوقی و پرونده‌هایی که پیگیری کرده‌ام به دست آورده‌اند”.

جهان‌نیوز٬ رسانه نزدیک به علی‌رضا زاکانی درباره گزارش روزنامه ایران اما٬ نوشت که “در صورت صحت چنین ادعایی مبنی بر اینکه “رئیس وقت دیوان، رسید کمک های جابر.ا را از باهنر گرفته” چرا مستندات این امر به دادگاه بیمه که هم اکنون در جریان است ارائه نمی شود؟ و چرا با وجود علم جناب آقای “م.ر” به چنین حقیقت بزرگی(!) که از حقایق سربه مهر(؟!) این پرونده رمزگشایی می کند، وی تاکنون و با وجود برگزاری چندین جلسه دادگاه بیمه، تازه امروز آن هم از تریبون یک شبکه خاص اقدام به انتشار آن کرده است؟”

در جریان هشتمین دادگاه اختلاس بیمه یکی از متهمان اصلی گفت که مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را به حساب شخصی محمدرضا رحیمی واریز کرده است.

 متهم پرونده همچنین با طرح این مساله که از سوی جابر ابدالی مورد “اخاذی” قرار گرفته است و بیش از ۱۲ میلیارد تومان به او پول داده است، گفت که ابدالی با کمک رحیمی “پرونده‌ای در مجتمع اقتصادی برای من تشکیل داد”.