داستان های متحد خاموش القاعده در نیویورک

نویسنده
حسین محمدی

» فهرست دراز گناهان احمدی نژاد

حاشیه های هفتمین سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک، که پیش از انجام نیز خبرساز شده بود،هر روز گسترده تر می شود.یک رسانه راست خبر از نگرانی هوشنگ امیر احمدی درباره مشایی می دهد و رسانه  دیگری ازاین می نویسد که چرا هر سال در آستانه سفر رئیس دولت به آمریکا “انسان دوستی”ها گل می کند و “جاسوسان آمریکایی” آزاد می شوند.

وابستگان جناح راست این روزها،سوژه های زیادی برای حمله به احمدی نژاد دارند: وعده‌های احمدی‌نژاد پیش از سفر، ترکیب همراهان وی در این سفر، دلایل حضور رحیم‌مشایی در این سفر و…

در همین راستا یک نماینده مجلس خبر داده است که “قرار نبود” مشایی همراه احمدی‌نژاد به نیویورک برود، زیرا “قرار بود در هنگام سفر احمدی‌نژاد به نیویورک مشایی بازداشت شود”. نورالله حیدری اضافه کرده است: “متاسفانه مشایی به نیویورک رفت چون آقای احمدی‌نژاد همین احتمال را می‌داد که در غیاب ایشان مشایی دستگیر شود”.

جهان نیوز که وضعیت مشایی را با وضعیت صادق خرازی در دولت خاتمی مقایسه کرده،خواستار بررسی مشابهت صدور ویزا در دقایق آخر برای مشایی شده است.

در همین حال هوشنگ امیراحمدی در گفت‌وگویی با سایت خودنویس گفته است: “جو علیه آقای رحیم مشایی سنگین و بسیار سیاه است. واقعیت این است که یک نیروهایی درون دولت، جو را علیه آقای مشایی ایجاد گرده‌اند و اگر من جای آقای مشایی باشم، با احتیاط می‌روم و با احتیاط بر می‌گردم و کاری نمی‌کنم که بهانه دست کسی بدهم. من اگر جای آقای مشایی باشم، حساس خواهم بود و بهانه دست نیروهای جوساز نمی‌دهم”.

احمدی‌نژاد را در این سفر، برخی از نزدیکان وی از جمله رحیم مشایی، بقایی، حمید رسایی، میرتاج الدینی،غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نامجو، وزیر نیرو، صالحی وزیر خارجه، شیخ‌الاسلام وزیر کار، ثمره هاشمی، دستیار ارشد، مجتهدزاده، رییس مرکز امور زنان و خانواده‌ نهاد ریاست جمهوری همراهی می کنند. در تصاویری که از نیویورک منتشر شده است، ایرانیان مقیم آمریکا هم با حضور مقابل دفتر سازمان ملل به حضور این افراد در آمریکا اعتراض کرده اند.

 

کوهنوردان؛ کادویی که به موقع نرسید

پیش از سفر به نیویورک احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی خبر از آزادی دو کوهنورد بازداشت شده آمریکایی در ایران داده بود.شبکه سی ان ان هم از این مساله به عنوان کادوی احمدی نژاد به آمریکایی ها نام برده بوداما این کادو هنوز بسته بندی نشده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان “لطفاً جاسوسان آمریکائی‌ را یکی یکی آزاد کنید!” در این زمینه چنین نوشت: “اصولاً چرا این اقدام هر سال در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آمریکا صورت می‌گیرد؟ اینها سؤال هائی هستند که قوه قضائیه باید پاسخ آنها را به افکار عمومی بدهد. البته اگر به هر دلیل بنابر این است که هر سال در چنین زمانی حس انسان دوستی ما گل کند و یک زندانی آمریکائی را آزاد کنیم، پیشنهاد می‌کنیم امسال یکی از این دو جاسوس آمریکائی آزاد شود تا سال دیگر در چنین زمانی در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آمریکا دستمان خالی نباشد و آن آمریکائی دیگر را آزاد کنیم تا بتوانیم باز هم ژست انسان دوستانه بگیریم.”

در همین حال و هم چون سال های گذشته  بسیاری از هتل‌های شهر نیویورک از پذیرش احمدی‌نژاد و هیات همراه وی خودداری کرده و برخی گروه ها از احمدی نژاد با عنوان “متحد خاموش القاعده” نام برده اند.

در همین حال با توجه به موضوع اختلاس در بانک صادرات و اختلافات میان احمدی نژاد و رهبر جمهوری اسلامی، برخی رسانه‌های نزدیک به حکومت بر این باورند که “بعد از 6 بار حضور در نیویورک و انواع و اقسام بمب​های خبری در حاشیه هیات ایرانی حاضر در سازمان ملل، به نظر می رسد وجهه خارجی و بین المللی سفر هفتم برای دولت کم اهمیت تر از مدیریت جریان اخبار و اطلاعات رسانه های داخلی باشد”.