دروغ دیگر احمدی‌نژاد در روز روشن

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» هیچ یک از سران جمهوری اسلامی با قذافی ملاقات نکردند

محمود احمدی‌نژاد در جدیدترین سخنان خود،دیدار سران جمهوری اسلامی با قذافی را تکذیب کرد،رهبر جمهوری اسلامی را به چالش کشید، از نابودی مخالفان خود در دو ثانیه خبر داد و اعلام کرد که از اهداف پشت پرده ناتو در لیبی خبر دارد!

احمدی‌نژاد در سفر استانی خود به خراسان جنوبی و در جمع مردم بیرجند، درباره قتل معمر قذافی چنین سخن گفت: “در گفت‌وگویی که با خبرنگار آمریکایی داشتم به او گفتم که در ‌‌۲۵ سال گذشته هیچ‌یک از روسای‌جمهور و معاونان کشور ما با دیکتاتور لیبی دیدار نکرده بودند. هرچند که با مردم لیبی همواره دوست بودند اما شما از روسای‌جمهور و نخست‌وزیرهای اروپایی یکی را به من نشان دهید که به کشور لیبی سفر نکرده باشد”.

این ادعای احمدی‌نژاد در حالی بیان شده است که وی چند سال پیش ملاقاتی با معمر قذافی داشت. این دیدار در حاشیه یکی از اجلاس‌ها صورت گرفت و عکس هایی که از این دیدار هست نشان می دهد احمدی نژاد به گرمی تمام با دیکتاتور لیبی رو به رو شده است. در دی ماه سال ۸۶ هم پرویز داودی، معاون اول احمدی‌نژاد به لیبی رفت و با معمر قذافی دیدار کرد.

رییس دولت دهم اما درباره قتل قذافی چنین گفته: “قذافی را مانند بن لادن کشتند تا حرف‌ها را نزند. اگر قرار بود این آقا محاکمه شود و بگوید برای انتخابات به چه کسانی پول داده و از سوی چه کسانی حمایت می‌شده است، آن وقت خیلی از مسائل عوض می‌شد”.

پیش از این حسین شریعتمداری هم در سرمقاله روزنامه کیهان، با اشاره به خواست انقلابیون لیبی برای زنده ماندن قذافی به منظور “محاکمه و پرده‌برداری از اسرار چند دهه جنایت و خونریزی”، زنده ماندن قذافی را به نفع کشورهای غربی ندانسته و نوشته بود: “قذافی برکنار شده و از قدرت افتاده نه فقط کمترین سودی برای آمریکا و متحدانش نداشت، بلکه اعترافات وی می‌توانست کابوس وحشتناک دیگری برای متحدان غربی رژیم سابق لیبی و مدعیان کنونی نظام پیش روی مردم این کشور باشد”.

خبرگزاری فارس نیز در گفت‌وگو با فردی که وی را قاتل قذافی نامیده بود، علت قتل دیکتاتور لیبی را جلوگیری از انتقال وی به شهر بنغازی برای محاکمه و عصبانیت ناشی از آن دانسته بود.

احمدی‌نژاد همچنین کمک نیروهای ناتو به مخالفان قذافی را در ارتباط با منافع غرب دانسته و با “دروغ‌گوهای بی شرم و فریبکار” نامیدن کشورهای غربی، اضافه کرده: “آنها تلاش می‌کنند بر لیبی و منابع آن تسلط پیدا کنند و به بهانه بازسازی، ثروت این ملت را چپاول کنند و بحران اقتصادی خود را با این کارها برطرف کنند. من خبرهای موثق دارم که نشان می‌دهد از هم‌اکنون این کشور و منابع آن را بین خود تقسیم می‌کنند و ویرانه‌ها را می‌خواهند با قیمت‌های چندبرابر بازسازی کنند. آنها آمده‌اند تا لیبی را چپاول کنند و این خطر بزرگی است. من خطاب به لشگریان ناتو اعلام می‌کنم که امروز مشت شما باز شده است”.

 

احمدی‌نژاد در سخنان خود همچنین نقبی به مصاحبه با فرید زکریا زده و با اشاره به اینکه “به ایران پیش از اسلام افتخار می‌کنم”، گفته است: “خبرنگار این شبکه از بنده پرسید که آیا به شما به ایران قبل از اسلام افتخار می‌کنید ‌که در جواب گفتم بله ما به ایران افتخار می‌کنیم اما به معنای این نیست که به حاکمان فاسد افتخار می‌کنیم بلکه منظور فرهنگ، علم و ادب ملتی است که همیشه سرآمد جهان بوده‌ است”.

این درحالی است که ماه گذشته و در جریان دیدار هیات دولت با رهبر جمهوری اسلامی، سیدعلی خامنه‌ای در این باره گفته بود: “ در مورد علاقه به ایران، بجای تأکید بر ایران قبل از اسلام، بر ایران بعد از اسلام تأکید شود زیرا افتخارات ایران بعد از اسلام در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران وجود نداشته است”.

از سوی دیگر در حالیکه انتقادات به احمدی نژاد بالا گرفته،وی مخالفان را تهدید کرده که “ظرف دو ثانیه” از سر راه برداشته خواهند شد: “شما با من مشکل دارید، ولی با مردم که نباید مشکل داشته باشید. هرچه دلتان می‌خواهد به ما بگویید، ما هم که جواب نمی‌دهیم و این مساله را آزاد گذاشته‌ایم، ولی بدانید که این ملت بیدارند و اگر وقتش برسد و هرکس که بخواهد جلوی پیشرفتشان بایستد ظرف ‌‌۲ ثانیه او را از جلوی راه برخواهند داشت”.