ارتش سایبری توسط جمهوری اسلامی

نویسنده

» گزارش اکسپانسیون از هکرهای بسیجی

دولت جمهوری اسلامی درحالی که ادعا می کند به طور مرتب در معرض حملات کامپیوتری است، خود درتلاش است تا ظرفیت های تهاجمی اش در اینترنت را افزایش دهد.

سردار علی فضلی، معاونت نیروهای بسیج، اعلام کرد که جمهوری اسلامی یک “ارتش سایبری” متشکل از کارشناسان شبه نظامی بسیجی ایجاد کرده تا “به سایت های دشمن در پاسخ به حملات آنها حمله کنند”. او گفت: “همان طور که ما در اینترنت آماج حملات دشمنان هستیم، ارتش سایبری ایران متشکل از کارشناسان، به ویژه اساتید بسیجی، دانشجویان بسیجی، مؤمنان بسیجی […] به سایت های دشمن حمله می کنند.”

به گفته دولتمردان جمهوری اسلامی، شبه نظامیان اسلام گرای بسیجی بیش از صدها هزار عضو فعال و میلیون ها داوطلب را شامل می شود. بسیج وابسته به سپاه پاسداران، ارتش ایدئولوژیک حکومت به شمار می رود. سردار فضلی به جزئیات در مورد نوع “حملات” علیه سایت های خارجی و ماهیت این سایت ها هیچ اشاره ای نکرد. سایت های فوق محافظه کار ایرانی طی هفته های اخیر از حملات کامپیوتری به سایت های خارجی، به ویژه صدای آمریکا به زبان فارسی، رادیوی هلندی رادیو زمانه به زبان فارسی، و توئیتر نوشته اند.

چند روز پیش سعید جلیلی، دبیرکل شورای عالی امنیت ملی تأیید کرد که “دشمنان ایران تعداد ۸۷۴ سایت اینترنتی را راه اندازی کرده اند” تا به نفع تظاهرات پس از انتخابات مناقشه آمیز محمود احمدی نژاد، در نظام جمهوری اسلامی ایجاد بی ثباتی کنند. جمهوری اسلامی در اواخر ماه ژانویه اعلام کرد که یک واحد پلیسی جدید برای مبارزه علیه “جرم های اینترنتی” تشکیل داده تا با سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی [فیس بوک، توئیتر و غیره] مورد استفاده مخالفان و معترضان مقابله کند. نظام جمهوری اسلامی همچنین اکثر سایت های خبری مستقر در خارج از کشور را فیلتر کرده است. این سایت ها اغلب از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی متهم به مشارکت در “توطئه” آمریکا، اسراییل و کشورهای اروپایی” می شوند.

 

منبع: اکسپانسیون، ۱۴ مارس