احتمال حمله حزب‌الله به اسرائیل

نویسنده

» گزارش واشنگتن تایمز از سخنان رابرت منندز

سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه‌شنبه صبح گفت، بسته به اینکه آمریکا در سوریه درگیر شود یا نه، این احتمال می‌تواند وجود داشته باشد که ایران و حزب‌الله به اسرائیل حمله کنند؛ اما تبعات بی‌عملی بسیار بیشتر از عمل کردن است.

آقای منندز نماینده دموکرات نیوجرزی در سی‌بی‌اس گفت: “من اطمینان دارم که قطعا تا اندازه‌ای رجزخوانی وجود دارد، مخصوصا از جانب سوری‌ها. ایرانی‌ها و حزب‌الله نهایتا ممکن است بتوانند به همسایگان در منطقه حمله کنند از جمله متحد ما کشور اسرائیل.”

آقای منندز و کمیته او از وزیر امورخارجه، جان کری، وزیر دفاع، چاک هیگل و فرمانده ارتش، مارتین ای. دمپسی ، رئیس ستاد مشترک خواسته اند در جلسه سه‌شنبه بعدازظهر شرکت و حمله محدود علیه بشار اسد بخاطر استفاده از سلاح شیمیایی در 21 اوت را بررسی کنند.

آقای منندز گفت: “اما من همچنان فکر می‌کنم اقدام نکردن برای آمریکا پیامدهای بسیاری دارد. به کشورهای مشابه مثل ایران پیام می‌فرستد، به کره شمالی درباره عزم ما نسبت به جلوگیری از تبدیل شبه جزیره کره به شبه جزیره هسته‌ای پیام می‌فرستد. به گروه‌های تروریستی پیام می‌فرستد: به دنبال سلاح شیمیایی باشید چون وقتی از آن استفاده کنید دنیا کنار می‌ایستد و تماشا می‌کند. به نظر من اینها نهایتا مسایل امنیت ملی است که نمی‌توانیم اجازه بدهیم در نتیجه بی‌عملی به بار آید.”

منبع: واشنگتن تایمز - 3 سپتامبر2013