تبریک نوروزی برای سربازان فرهنگی حضرت آقا

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف/ نوروز ۹۳

در راستای حماسه‌ی فرا رسیدن سال نوی شمسی که متاسفانه علیرغم تمام تلاش‌های مقدور سال‌های اخیر پس از انقلاب سراسر باشکوه اسلامی از دست‌مان در رفته، پیام تبریک فرهنگی-هنری ما به دوازده “س که احتمالاً الان بیست سال است هر سال دارید اسم‌شان را به زور می‌شنوید، از همین طریق ارسال می‌گردد:

 

تحیت به “حجاب برتر”

سرکار خانم مریلا زارعی با درود (تحیات؟) و احترامات فائقه. (آرزوی توفیق؟) راستش از وقتی شما رفته‌ای قم و با “حجاب برتر” در بیت برخی بزرگواران به خدمت رسیده‌ای ما قاطی کردیم درست نمی‌دانیم الآن باید به شما “درود” بگوییم یا “تحیت”. واقعیت اینست که از روزی که در “سلام سینما”ی مخملباف با شما آشنا شدیم، تابه‌حال خاطره بدی ازتان نداریم. خیلی هم خوشحال شده بودیم (هستیم؟) که سیمرغ بلورین نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را گرفتید. (به شما دادند؟) فقط نفهمیدیم که آیا شما در شرایط و پوشش دیگری از قبیل پوشش عادی خودتان همین حرف‌هائی را که احتمالاً به آنها «اعتقاد» هم دارید، در تهران که بودید هیچ‌وقت نمی‌توانستید بزنید؟ در هر صورت سال 93 را تبریک عرض می‌کنم و خواهشمندم از این به بعد اگر هر موقع در تهران خواستی چادر سر کنی و از این حرف‌ها بزنی ولی متأسفانه کسی اجازه نداد عکسش را بده، با بچه‌های بالا هماهنگ می‌کنیم یک دستی به سر و گوشش بکشد. والا، اینجوری ملت خیال می‌کنند آدم قم که می‌رود، در بیت بزرگواران یک‌وقتی «مجبور» است از اینجور حرف‌ها بزند.

 

سرقت از فاحشه خانه

جناب آقای فرج الله سلحشور با سلام و تبریک فجایع فرا رسیدن سال نوی شمسی. احتراماً مصیبت وارده را که به مثابه شهادت آن حضرت و سرقت فیلم‌نامه‌اش در چاه توسط برادران یوسف و متعاقباً نیل سینمای ایران از مرکز عفاف مورد تاکید آن حضرت به “فاحشه‌خانه” و بیم شما از دست‌درازی دشمن فرضی به کیان ناموس هنر انقلابی و لزوم زورچپانی نقطه نظرات مقام معظم رهبری در تمامی امور آحاد هنر جامعه که مورد دقت آقا امام زمان و نایب بر حقش می‌باشد، تبریک و تسلیت عرض می‌نمائیم. امیدواریم که در سوگواری‌های بعدی در منزل، نقاط نظری حجت الاسلام پناهیان بیشتر به عرصه‌ی جناب‌عالی وارد گردد.

 

و شلوار رضا عطاران

جناب آقای جمشید مشایخی ، هنرمند احتیاطاً محبوب و دائماً پیش‌کسوت کشور. ضمن تبریک فرا رسیدن بهار و تشکر از خدمات آن جناب در عرصه اعتلای هنر این سرزمین، احتراماً به استحضار می‌رساند تمامی افرادی که به احتمال زیاد در اطراف شما قبلاً بهتان گفته‌اند یا همین الآن دارند بهتان می‌گویند که لیونل مسی هنرپیشه‌ی هالیوود و حتی در مواردی بازیگر نقش اول سینمای اسپانیا است و برنده سیمرغ بلورین جشنواره دفاع مقدس لالیگا می‌باشد، در حد همان لالیگا دارند به شما دروغ می‌گویند. از شما خواهشمندست به همان امور گیر دادن به رضا عطاران که هرچی که هست از ماچ کردن کتف مردانه فورواردهای تیم بارسلونا هنری‌تر است بپردازید. ایام‌تان به کام.

 

شعر “فتنه ساز”

جناب آقای علیرضا قزوه با سلام و عرض ادب و یو ها ها. بازگشت غرورنمون آن جناب از سفر هند را که در همین سال 92 اتفاق افتاد و همزمانی آن با تصدی جنابعالی در سمت مدیریت مرکز آفرینش‌های حوزه هنری که خیلی تصادفی بدون اشاره‌ی هیچکسی از هیچ جائی رخ داد و باعث شد که شما فوری بفهمید که در زمان غیبت و سفر شکوهمندتان به هند، خانه شعر “فتنه ساز” گردیده و بلافاصله اعضا هیئت مدیره‌ی آن سرای فتنه از شما شکایاتی تنظیم نمودند که به‌دلیل مستقل بودن قوه قضائیه، اسناد آن شکایت در کشوی بررسی‌های لازم آن قوه حضور دارد، به عموم وارد کنندگان برنج و ستاد تولید مرتاض نواحی بخش مسلمان‌پرور “من ته ر خاهه” در کشور دوست و برادر هند تبریک و تهنیت عرض نموده و جا دارد. (همین، جمله تمام شد.)

 

مزقون ماشین

 جناب آقای علیرضا افتخاری سلام پرت شد. به جان خودم همین پریشب‌ها داشتیم از کلن به سمت بروکسل می‌آمدیم دستمان خورد مزقون ماشین را روشن کردیم همین‌طوری الکی زدیم جلو زدیم جلو یک‌دفعه صدای شما درآمد. با خودمان گفتیم عههههه! یک زمانی ما چه حالی می‌کردیم با این یارو. بعد یادمان افتاد از وقتی که رفتی آن خدابیامرز را در دولت قبلی چارقاچ بغل کردی اصلاً از چشم‌مان افتادی، الآن آلبوم‌هایت را هم اگر کسی پخش بکند حتماً کپی می‌کند. شنیدم امسال می‌خواستی آلبوم صدمت را منتشر بکنی، راسته؟ این‌را نزن زیرش که گفته‌ای “هر کسی بتواند عین من بخواند سرم را بهش می‌دهم”، خودم خواندم که گفتی. رویی هم داری ها. (بچه‌ها میگن)

 

بازیگر داخلی، مانکن خارجی

سرکار خانم حنانه شهشهانی ، بازیگر محترم تلویزیون، با سلام و آرزوی هیکل‌مندی روزافزون برای شما. در انتهای سال گذشته، سرکار با تغییر حرفه خود از بازیگری در داخل به مانکنی در خارج….. (متأسفانه در همین ابتدای نوشتن متن پیام تبریک توسط برخی هم‌نوعان شما مورد بلع قرار گرفته و مواردی از قبیل حق استفاده و تغییر کاربری هر انسانی از بدن خود، عدم ممانعت از نمایش جاهای مختلف بدن در عرصه‌های داخلی که مورد قبول و پذیرش همگان است، حمایت همه جانبه از تابوشکنی که در هیچ شکل دیگری غیر از لخت شدن هنرمندان مهیا نمی‌گردد، و موارد مشابه دیگری به‌من یادآوری شد. خدا شاهده در ادامه‌ی پیام می‌خواستم همین‌ها را بگویم که قسمت نشد. سال نو مبارک)

 

 سینه زن حرم حسینی

هنرمند خوب و مردی، جناب آقای سعید راد با سلام و احترامات ویژه. البته ما وقتی حرف‌های شما را در جشنواره فیلم فجر راجع به فردین و بهروز وثوقی شنیدیم اولش کف کردیم ولی چهار روز بعدش که شما زدی زیرش و بعد در قم رسیدی خدمت مراجع (یا نمی‌دانم، مراجع خدمتت رسیدند) حرف‌های شما درباره‌ی سینه‌زنی و زنجیرزنی و اینکه اینها را بستی به خیک فهرست علاقمندی‌های ملت ایران و گفتی جشنواره فیلم فجر قم کمتر از تهران نبود، از همان‌موقع تا حالا همینجوری داریم با همان چشم‌هائی که فیلم‌هایت را تماشا می‌کرد به عکست نگاه می‌کنیم. شما ترجیحاً مثل همکار پیش‌کسوت دیگرتان، در اینجور مواقع همان بروید کتف مردانه ماچ بفرمائید. با تبریک فرا رسیدن ایام الله اربعین نوروز به خدمت شما.

 

عاشق خسته “آقا”

 جناب آقای حسین رضازاده با سلام. داشتیم برای هنرمندان کشورمان پیام تبریک نوروز می‌فرستادیم، یک‌دفعه یادمان افتاد که این بیست سال گذشته تا حالا نشده در این مملکت کسی بخواهد به کسی تبریک بگوید و تو همان ردیف اول بغل دست شریفی نیا ننشسته باشی که فوری تبریکات رد و بدل شده را برداری ببری تقدیم کنی به بیت رهبری. حتی پیش آمده که خود رهبری یک تبریکی گفته بعد تو همان‌را هم برداشتی تقدیم کردی به بیت رهبری. اصولاً می‌خوامت.

 

کارگردان چماقچی

 جناب آقای مسعود ده نمکی چطوری؟ خوبی؟ بچه‌ها خوبن؟ خودت خوبی؟ به جان خودم نباشه، به جان خودت از حماسه تیر 78 تا حالا نمی‌دانم چطوریه که تا در این مملکت اسم فرهنگ و هنر به زبان هر مادر مرده‌ای می‌آید فوراً تو جلوی چشم آدم ظاهر می‌شوی. این سالی که گذشت موفق شدی موقع تولید جلوه‌های ویژه، یک عده از افراد پشت صحنه‌ات را بترکانی. من امیدواری با جیب حبیب الله کاسه ساز برای ارتقاء هنر این سرزمین همینجوری بلکه هم بیشتر بکوشی چه بسا در تولید موفق سال آینده‌ات بتوانی تمام عوامل پشت صحنه‌ات را بر اثر جلوه‌های ویژه‌ی منفجر کنی. باور کن اینطوری فیلمت هر روز بیشتر طعم واقعی مجاهدت در سیبیل الله می‌دهد. حالا برو.

 

 سرباز سرگردان

 جناب آقای محمود کریمی ، هنرمند سرگردان بین حوزه و دانشگاه سلام علیکم. متأسفانه ما تا همین چند ماه پیش که با آن پژوئیه دعوایت شد نمی‌دانستیم که تو هم از هنرمندان این مملکتی. یک عده شایع کرده بودند که شما در دهه محرم و حوادث سیاسی مربوط به آن که تقریباً شامل تمام موارد می‌شود، پشت بلندگو فقط بلدی محتواهای انکر الاصوات از خودت تولید کنی و در مواردی حتی برای چندغاز پول جلوی چشم جمعیت عزادار حسینی بچه‌ات را بگیری خرکش کنی پیراهنش را جر بدهی بزنی. فقط بی‌زحمت این‌دفعه که برای بازسازی وقایع سال شصت هجری بچه‌ات را در تکیه کتک می‌زنی، به همان چک و لگد اکتفا کن. باور کن ما همینطوری هم پیام کربلا را به‌خوبی دریافت می‌کنیم. حتماً که نباید پنج تا فشنگ هم توی پهلوی بچه‌ی طفل معصوم خالی کرد. بابا همش فیلمه، تو که خودت کارگردانی، تو چرا جو می‌گیرتت.

 

پرتاب چکش

 نخیر، یادم نرفته، برادر هنرمندمان محمد مایلی کهن با اهدا سلام و آرزوی پرتاب چکش شما به وسط زمین چمن جهت گسترش ستاد افشاء فجایع دو و میدانی و جسارتاً فوتبال. غرض از مزاحمت اینکه ما دو هفته پیش متوجه شدیم که شما به داریوش علاقمندید و از آنجائی که در سی و شش سال گذشته هر قزمیتی که تا حالا جهت ترویج مداحی پایش به اردوی تیم ملی باز شده، از این حرف‌ها هم زده، از لحاظ تمام معیارهای نظام هنرمند هم محسوب می‌شود، لذا تا خلق اثر بعدی هنری علی الحساب سال نو مبارک، انشالله اگر اطرافیانتان را زنده گذاشتید شاهد هنرنمائی شما در سال 93 هم هستند. فرارررر.

 

رهبر مسلمانان جهان و حومه

سید علی حسینی خامنه، رهبر مسلمانان جهان و حومه، ولی امر مستضعفان عالم، نایب بر حق آقا امام زمان، امید دل مظلومان جهان، مصباح الهدی و سفینة النجاه، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای اللهم صل علی محمد و آل محمد (سه بار). حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفته شما در سه هفته‌ی گذشته سه بار رفته‌ای مشهد، دو دفعه هم جمکران و این نشان می‌دهد که دارد طوفان می‌آید. راست می‌گه؟ نه، جان من راست می‌گه؟ جریان آن یاروئی که گفت دم زائیده شدن گفتی یاعلی نشود یک‌وقت. برای خودتان عرض می‌کنم وگرنه ما چکاره‌ایم. آقا ضمناً از اینکه خبرگان را جمع کردید گفتید چکار بکنند چکار نکنند خوشمان آمد. ما خیال می‌کردیم خبرگان باید به شما بگوید چکار بکنید چکار نکنید. خود گوئی و خود خندی، خیلی هم هنرمندی.