سعید تاجیک در سلول انفرادی است

نویسنده
حسین محمدی

» مهدی خزعلی خبر داد

در حالی که انتشار مصاحبه‌ی سایت روز با سعید تاجیک در هفته‌های گذشته و تکذیب حضور وی در زندان - برخلاف سخنان محسنی‌اژه‌ای - جنجال‌های زیادی برپا کرده بود، مهدی خزعلی در وبلاگ خود خبر از آن داده است که سعید تاجیک ۱۶ روز گذشته را در سلول انفرادی به سر برده و امکان تماس با خانواده خود را نیز ندارد. 

 پس از انتشار مصاحبه سعید تاجیک با روز، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در سخنانی اعلام کرده بود: ”این شخص قبل از عید بازداشت شد و در ملاقاتی که خودم با او داشتم اظهار ندامت کرد و اعلام کرد که با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری از اقدام خود پشیمان شده و اظهار ندامتش موجب شد تا وی را آزاد کنیم. جای تعجب دارد که پس از آزادی باز هم حرفهایی را تکرار کرده است و باز هم اهانت کرده است برای همین دوباره این شخص بازداشت شد. در مورد شخصی که از صحنه فحاشی فیلم گرفته بود هم باید بگویم این فرد قبل از عید بازداشت شده و هنوز آزاد نشده است و کار تحقیقاتی همچنان ادامه دارد. دادستانی در مورد هر گونه هتک حرمت به افراد وارد می شود ولی ممکن است کمی با تاخیر باشد مانند سی به سوی ظهور که یک ماه کار برد”.

اینک با توجه به نوشته مهدی خزعلی، مشخص می شود تاجیک این بار بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد. تاجیک در مصاحبه با روز انتشار خبر دستگیری خود را ناشی از ”شیطنت” برخی دانسته و تاکید کرده بود: ”دارن شیطنت می کنن سر یک موضوعی. دارن یک محکی می زنن. می دونم ام کار کیه. حالا انشالله بمونه جواب شونو خودمون بدیم.”

 وی در مورد بازداشت خود پیش از تعطیلات نوروزی هم گفته بود: ”قبل از عید دستگیر شده بودم. یک هشت نه روزی هم اوین بودیم. یک سه روزی هم اعتصاب غذا کردیم.”

تاجیک دلایل اعتصاب غذای خود را نیز چنین برشمرده بود: ”یکی اینکه خودم رو تنبیه بکنم در وهله اول که حضرت آقا رو تو این قصه اذیت کردم. دوم اینکه اعتراض داشتم به عملکرد قوه قضاییه؛ اعتراض شدید. سوم هم اینکه به خود آقای دادستان هم عرض کردم که هاشمی و خاندانش و زنش و بچه هاش و بخصوص فائزه، اونام باید دستگیر بشن.”

تاجیک در آن مصاحبه اعلام کرده بود که چون بسیاری از بسیجیان اعلام کرده‌ بودند در صورت بازداشت وی در مقابل قوه قضاییه تجمع خواهند کرد،مسوولان قضایی از ادامه بازداشت وی امتناع کردند.

تاجیک همان فردی است که سال گذشته فیلمی از وی منتشر شد که او را در حال فحاشی به فایزه هاشمی نشان می‌داد. انتشار فیلم فحاشی تاجیک با واکنش گسترده بسیاری از مسوولان حکومتی مواجه شد و آنان به محکوم کردن این واقعه پرداختند. اما برخی سایت‌های حامی احمدی‌نژاد -ـ نظیر رجانیوز ـ-  واکنش نیروهای حز‌ب‌اللهی به فائزه هاشمی را ”طبیعی” دانستند: ”این قبیل برخوردهای تند در یک نگاه جامعه‌شناسانه نه حقوقی بلکه یک اتفاق کاملاً طبیعی است. رفتار خشن و این چنینی را می‌توان واکنشی به تهاجم علیه تمام آرمان‌ها و علایق یک ملت دانست که در عین حال که غیرمنطقی و غلط است، طبیعی است”.

حسین قدیانی، نویسنده  کیهان و وطن‌امروز هم در وبلاگ خود، به صراحت از حمله سعید تاجیک به فائزه هاشمی دفاع کرده و نوشته بودکه ”برایش غیر قابل باور است که دور و بری‌های همین «ف. ه» علیه رهبرش نامه سرگشاده بنویسند، مرگ بر اصل ولایت فقیه گویند، خیمه عباس را آتش بزنند، تمثال خمینی را پاره کنند  و سیدعلی را با بن‌علی مقایسه کنند. آن‌که عهدی با شهدا دارد، دق می‌کند از این همه غصه و آن می‌گوید خطاب به فاحشه‌ها که در نگاه اول به ناسزا می‌ماند، ولی در نگاه پر از آه، سزای فائزه همین فاحشه است و آن دیگر چیزهایی که سعید و اطرافیانش کف دست این آقازاده ولگرد و همه جا اهل خرید، گذاشتند”.

قدیانی درباره سعید تاجیک و رابطه وی با رهبر جمهوری‌اسلامی هم نوشته بود : ”آقا هم از کتاب قشنگ ایشان جنگ دوست داشتنی تعریف کرده‌اند و هم یک بار از نزدیک شاهد شیرین کاری‌های منحصر به فرد آقا سعید (تقلید صدا) بوده و کلی تبسم کرده‌اند”.

حامیان تاجیک اما پس از سخنان رهبر جمهوری‌اسلامی که به تقبیح چنین حرکاتی پرداخته بود از حمایت از وی در انظار عمومی دست کشیدند. رهبر جمهوری اسلامی  ضمن اینکه از  لباس شخصی‌ها با عنوان جوانانی خوب، مومن و با اخلاص یاد کرده بود، از آنها خواست که به مخالفین و منتقدین خود فحاشی نکنند: ”من این مسائل غیر اخلاقی را قاطعانه و بطور کامل رد می‌کنم و نباید انجام شود.”