توضیح المشاکل

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

مشکلات کشور یک به یک در حال حل شدن است. در این سی و هفت سال سابقه نداشته این همه مشکل کشور در حال حل شدن باشد و همین باعث شده که ما احساس خوشحالی فراوانی بکنیم. از یک طرف دولت عراق به ایران هشدار داده که ممکن است حملات تروریستی به زودی در ایران اتفاق بیافتد، دولت هم برای نشان دادن یک واکنش عالی و سریع محل کسب پانزده شهروند بهایی را در مازندران پلمب کرده. از طرف دیگر معلمان پیش دبستانی در برابر مجلس تجمع کردند و خواهان حل مشکل استخدام خودشان شدند. معاون پرورشی آموزش و پرورش هم که خیلی خیلی از این موضوع نگران بود با دو تا دست محکم توی سر خودش زد و گفت: “این فاجعه بزرگی در مدارش ماست که از هر چهار مدرسه در کشور یک مدرسه نمازخانه ندارد.” برای همین معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای کمک به ترویج بیشتر امر نماز به دانش آموزان دستور داده است، بسرعت بالغ شده و به سن تکلیف برسند تا در مدرسه نمازشان را بخوانند.

حل مشکلات کشور در حوزه های دیگر هم ادامه داشته است، گروهی از مردم آذربایجان که به پخش برنامه توهین آمیز فیتیله اعتراض داشتند، طبیعتا اعتراض شان را کردند. رئیس صدا و سیما هم برای حل مشکل مذکور از سه نماینده آذربایجان در مجلس شکایت کرد. و این صدا و سیما معتقد است اگر به این شکایت حل شود، مشکل توهین به آذری ها هم حل می شود.

آمارهای جدید هم ارائه شد و گفته شده که در سال گذشته طلاق یک درصد افزایش و ازدواج سه درصد کاهش داشته است. برای جلوگیری از افزایش طلاق و کاهش ازدواج اولا وزارت علوم بخشنامه صادر کرده که اردوهای مختلط از این به بعد ممنوع است. البته یک پیشنهاد قدیمی و کامل این است که کلا خواهران را از ایران بیرون کنیم که از بیخ مشکل آقایان حل بشود، یا اصولا مشکل آقایان را قطع کنیم که کلا در کشور هیچ دردسر اخلاقی نداشته باشیم.

اما همه خبرها هم بد نیست، مثلا بابک زنجانی گفته است اگر مرا اذیت کنید من هم شما را اذیت می کنم، فکر کنم در این یک سال قوه قضائیه به جای اینکه پول مردم را از این برادر سارق محترم پس بگیرد، با او در زندان اوین گل یا پوچ بازی می کردند. به همین دلیل چون قوه قضائیه در مورد پس گرفتن میلیاردها دلار پول فروش نفت از بابک زنجانی نتوانسته کاری کند، دادستان قزوین اعلام کرده که نصب تصاویر میرحسین، کروبی و محمد خاتمی در دانشگاه امام خمینی قزوین ممنوع است. و دادستانی امیدوار است با جلوگیری از انتشار عکس های خاتمی و موسوی و کروبی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و طلاق و غیره هم حل شود، در همین حال شش عضو شهر و شهردار مرند با هم و یک جا، دستگیر شدند. اگر فردا خبر شنیدید که کلا جمهوری اسلامی دستگیر شده، تعجب نکنید، بالاخره مملکت امام زمان است، یکهو دیدی امداد غیبی رخ داد. بالاخره کاچی به از هیچی!

 

مشکلات اجتماعی و دستگیری ابدی

روزنامه نگار هستید، دستگیر می شوید، زن هستید دستگیر می شوید، جوان هستید دستگیر می شوید، دانشجو هستید دستگیر می شوید، یعنی در واقع هشتاد درصد مردم ایران وقتی صبح ها از خانه بیرون می روند، این احتمال وجود دارد که دستگیر بشوند. ولی باز هم بیست درصد مردم کسانی هستند که احتمال دستگیر شدن شان نیست، آنها کسانی هستند که این یکی هشتاد درصد را دستگیر می کنند و اگر بنا باشد آنها هم دستگیر شوند که کار مملکت پیش نمی رود و کسی دستگیر نمی شود.

در جدیدترین پیشرفت های کشور سردار سعید منتظر المهدی که با شنیدن اسمش آدم یک ساعت از ترس می لرزد و باید سه بار غسل کند، در توصیف جدید ترین پیشرفت های کشور گفت: “مدیران ۲۰ کانال تلگرام دستگیر شدند.” البته منظور ایشان از مدیران کانال های تلگرام همان ادمین هایی هستند که در تلگرام یا یوتیوب یا فیسبوک چهار تا لینک می گذارند یا چهار تا عکس و نوشته منتشر می کنند.

آقای منتظر المهدی همچنین در مورد خطر لباس های زنان بد حجاب در حالی که از ترس دندان هایش به هم می خورد، گفت: « برخی از این پوشش ها اثرات روحی در پی دارد که جبران ناپذیر است. و چه بسا خانواده هایی که به خاطر آن از هم پاشیده اند.» مثلا لباس هایی است به اسم مانتو که تعدادی دکمه دارد و هر زنی به تعداد دکمه های مانتو ممکن است زندگی اش از هم بپاشد، یا جوراب هایی است به اسم ساپورت که ادای شلوار را درمی آورد و زنهایی که آن را می پوشند، گاها دیده شده که اگر کسی به آنها نگاه کند بقول مش قاسم دوووووود می شود می رود به آسمان. یا حتی چیزهایی است به اسم جوراب که زنان آن را پایشان می کنند و اینقدر نازک است که اصلا دیده نمی شود.

فعلا سردار منتظر المهدی گفته که “سگ گردانی ممنوع است” و گفته که در بیست روز گذشته هفت تن مواد مخدر فقط در یزد کشف شده است. و یک جوری این را گفته که اگر همین طوری حساب و کتاب کنیم انگار مردم ایران روزی نیم کیلو تریاک همراه آبگوشت می خورند. بعدش هم گفته مردم در را به روی مامور آب باز نکنند چون دیده شده که این افراد به اسم مامور آب وارد خانه می شوند و به زنان تعدی می کنند. سردار منتظر المهدی البته توضیح نداده که چرا به جای اینکه جلوی این افراد را بگیرد، گیر داده به کانال های تلگرام و ساپورت های خواهران. فقط از مردم خواسته که مردم وسایل کارتن خواب ها را آتش نزنند. و گفته خرید و فروش نوزادان جرم است.

البته اینکه خرید نوزادان جرم است، طبیعی است که جرم است، این که طبیعی نیست این است که مردم نوزادان خودشان را بفروشند. یعنی چنین اتفاقی رخ بدهد. البته آیت الله علم الهدی برای جلوگیری از این فاجعه گفته است: “توسعه نوازندگی ابزار حمله به حجت خداست.” یعنی حالا مردم وسایل کارتن خواب ها را آتش بزنند، نوزادان را بفروشند، هفت تن تریاک در یک شهر کوچک استان یزد کشف شود، اینها مهم نیست، مهم این است که توسعه نوازندگی وسیله حمله به حجت خداست. یعنی واقعا حالی می کنید با این مملکتی که داریم.