ترور یک چهره اصلاح طلب در خردادماه

نویسنده
نازنین کامدار

» ارگان نزدیک به سپاه خبر داد

پس از سخنان اخیر محمد خاتمی درباره 25 خرداد و تاکید وی بر این روز به عنوان “مظهر حرکت” جنبش معترضان به نتیجه انتخابات،  و همچنین اعلام درخواست راهپیمایی در تاریخ 22 خرداد از سوی مهدی کروبی،  سایت های نزدیک به دولت و سپاه پاسداران از “در پیش بودن ماه حادثه ها” و “ترور یک چهره اصلاح طلب” در این ماه خبر دادند.

ارگان اینترنتی نزدیک به سپاه در مطلبی با عنوان “پازل وحشت”،  از سازماندهی “فتنه گران برای ماه حادثه ها یعنی خرداد” خبرداده و مدعی “سوءاستفاده فتنه گران از بحث برخورد با مفاسد اقتصادی” شده و نوشته است: “درگیری‌ها و اغتشاشات سال 88 از مناظره دکتر احمدی نژاد و میرحسین موسوی شروع شد آنجا که ایشان در چند سئوال ساده از برخی “واقعیت‌های عیان” پرده برداشت: “بچه‌های آقای هاشمی در این مملکت چه کار می‌کنند؟”،  ”این چه وضع زندگی آقای ناطق است؟” و…همین سئوال‌های به اصطلاح ساده چاشنی کودتای سبز را فعال کرد تا با بر آب دیدن تمام آرزوهایشان،  فضا را به خونین‌ترین شکل مبدل کنند. حالا جناح فتنه‌گر با دستمایه قرار دادن این موضوع (چاشنی) دست به یک انتحار سیاسی دوباره زده است. در ظاهر از حزب الله حریف می‌طلبد و در باطن نهایت فشار را در چند سطح سیاسی،  اقتصادی،  فرهنگی،  اجتماعی و در بدترین حالت امنیتی به دولت حزب اللهی -انقلابی می‌آورد تا با بازگرداندن فضا به خرداد 88 طرح مخوف و براندازانه‌اش را به مرحله اجرا بگذارد”.

این سایت می افزاید: “پیش‌بینی می‌شود این تحرکات هر چه به خرداد نزدیک‌تر شویم بیشتر شود و می‌شود گفت آنها چیزی برای از دست دادن ندارند مگر اینکه حزب الله آنها را ذره‌ذره زجرکش می‌کند و نباید انتظار داشت آنها دست روی دست بگذارند لذا پیش‌بینی آن است که حزب الشیطان به زودی وارد فاز انتحار خواهند شد اما مرحله ماقبل آن داغ کردن فضا برای فعالیت شدید و تاثیرگذار است که در دو جبهه عمده درونی و برونی رقم خواهد خورد. سران اصلی فتنه‌گر در خارج از مرزهای ایران با همکاری کاملاً هماهنگ با سران فتنه داخلی کشور را در بدترین شرایط اقتصادی-اجتماعی و اگر لازم باشد امنیتی قرار خواهند داد و در مرحله بعدی با شعله‌ور کردن خشم مردم فرودست جامعه مرحله براندازی دولت حزب الله را رقم خواهند زد. استفاده از چهره دین‌مدارانه راهبرد اتخاذ شده برای فتنه‌گران است که به صورت بسیار دقیقی تدوین شده است”.
این رسانه نزدیک به سپاه در ادامه از “تلاش فتنه گران برای رواج بدحجابی در جهت داغ کردن فضا” نوشته و افزوده است:” چرا دست‌های خاص برای ترویج “بی‌حجابی” در سطح شهرها بدون هیچ ممانعتی فعالیت می‌کنند؟ چرا مسئولین ذیربط به مانند تساهل و تسامحی که با اغشاشاگران می‌کردند حالا هم به وظیفه خود عمل نمی‌کند؟ چه رازی در این میان است؟ اگر به دقت توجه کنید متوجه این قسمت از “پازل وحشت” برای ماه حادثه‌ها “خرداد” خواهید شد. در قسمتی دیگر از این نقشه شوم فعالیت بسیار منسجم پیاده نظام متمدن و تحصیل کرده را شاهد هستیم.فعالین افراطی در دانشگاه‌ها با وضعیتی “چراغ خاموش” در حال تدارکی بزرگ برای آینده نزدیک هستند. یک غفلت کافیست تا جرقه انفجاری که “شیخ ساده لوح” انتظار می کشد زده شود”.
این ارگان نظامی در حالی از “رواج بدحجابی برای داغ کردن فضا” از سوی سران جنبش سبز سخن گفته که نهادهای امنیتی نزدیک به دولت در هفته های اخیر طرح هایی را در جهت برخورد با شهروندان،  به بهانه برخورد با آنچه که “بدحجابی” می دانند،  به مرحله اجرا گذاشته و حتی در این زمینه برخی از روحانیون حکومتی و امامان جمعه از نسبت بدحجابی و وقوع زلزله سخن گفته و هشدار داده اند.

در همین حال،  شبکه خبری ایران،  یک سایت نزدیک به بسیج دانشجویی نیز از “تدارک جریان فتنه برای اغتشاش در فاصله 22 خرداد تا 18 تیر” سخن گفته و آورده است: “شنیده می شود در جلسه سران فتنه،  درباره جریان فتنه بحث های فراوانی صورت گرفته و به دو محور اصلی منتهی شده است.2 محوری که هنوز انتخاب نهایی برای فازبندی نهایی از میان آنها اتخاذ نشده است.درمحور اول که به “فاز به فاز تا انفجار” وطرح “قرقیزستانیزه کردن” تعبیر شده است، حاضرین در جلسه بر بهره گیری از مناسبت ها برای حضور در خیابان ها تاکید کرده و گفته اند، بعد از روز جهانی کارگر و معلم،  با ادامه دادن حضور خود درخیابان ها تا 22و 25 خرداد پیش رفته و می توانیم شیب اعتراضات را تا 18 تیر افزایش دهیم.همچنین دراین جلسه تصریح شده است اوج این اعتراضات را باید از 18 تیر تا آغاز هدفمند کردن یارانه وشوک تورم حاصل از این طرح رقم زده و انفجار اجتماعی را مثل قرقیزستان ادامه داده و آن مقطع برنامه خود را نهایی کنیم”.

شبکه ایران در ادامه به تشریح آنچه که “محور دوم فتنه با رمز ترور یک شخصیت اصلاح طلب” نامیده،  پرداخته و آورده است: “محور دوم نیز که در جلسات این طیف به “شوک درمانی” معروف شده، به این ترتیب است که باید به سمت یک چاشنی انفجار اجتماعی رجوع کرد.در گفتگوهای انجام شده این شوک، “ترورنمایشی یک اصلاح طلب” تعریف شده است”.

شبکه ایران توضیحی درباره “نمایشی” بودن این عملیات تروریستی نداده،  اما برگزاری تجمعات نیروهای بسیجی در برابر منزل مهدی کروبی،  شلیک مستقیم گاز اشک آور به سمت وی از سوی عوامل نیروی انتظامی،  پخش شایعه بیماری مهلک و… از جمله نشانه های تمرکز برخی از نیروهای افراطی حامی دولت بر اقدام فیزیکی بر علیه مهدی کروبی تلقی شده است.

گفتنی است روزنامه کیهان نیز در تاریخ بهمن ماه سال 87 در تحلیلی به مقایسه خاتمی و بی نظیر بوتو پرداخته و به محمد خاتمی که در آن مقطع آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود،  هشدار داده بود که ممکن است ترور شود.

شبکه ایران در پایان این گزارش می افزاید: “شایان ذکر است این اقدامات و محورهای مورد بحث در جریان اصلاح طلبان در حالی صورت می پذیرد که آنان پیش ازاین درجریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شکست الگو گیری از روش های انقلاب رنگی را تجربه کرده و تاکید دوباره آنان بر این روش ها از ذهنی شدن آنان وفقدان تجربه پذیری از گذشته در میان این جریان حکایت دارد.همچنین تاکید بر روش شوک درمانی ترورنیز در حالی مورد توجه قرار گرفته که فتنه گران در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز برای افزایش میزان آراء خود در نظر سنجی سعی در پیاده سازی این روش داشتند که برنامه آنان با هوشیاری نهادهای مربوطه ناکام ماند. جریان فتنه جهت ایجاد آشوب تمامی تلاش ها و رایزنی های داخلی و خارجی خود را برای یک دامنه زمانی مشخص بکار گرفته است”.

سایت اینترنتی پرچم،  یک سایت دیگر نزدیک به افراطیون حامی دولت نیز در ادامه پروژه هشدار درباره حوادث خرداد ماه روز پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه، با اشاره به اینکه “سران فتنه برای ادامه تحرکات سیاسی خود و احیای آشوب‌های خیابانی سال گذشته،  متوسل به افراطیون اصلاح‌طلب شده و از آنان طلب کمک و یاری کرده‌اند” خبر داده است که: “در همین رابطه قرار است با شعار “اجرای کامل قانون اساسی و… “،  تشکیلاتی پنهان را با حضور این عناصر افراطی در برخی استان‌ها راه‌اندازی کنند.در یکی از جلسات جریان فتنه با تاکید بر ایجاد شوک به حامیان تصریح شده است فاصله زمانی 22 خرداد تا 18 تیر باید مورد بهره برداری و ایجاد آشوب های جدید قرار گیرد.جریان فتنه استارت اصلی را 25 خرداد در نظرگرفته و هماهنگی خود را برای بکارگیری نیروها و دانش آموختگان دو نهاد آموزشی انجام داده است.”

این سایت نیز با اشاره به آنچه که “شوک درمانی جریان فتنه” نامیده،  نوشته است: “هماهنگی هایی با برخی گروهک ها،  بقایای گروهک ریگی و منافقین برای ایجاد آشوب در دامنه 22 خرداد تا 18 تیر انجام شده است. پیش از این نیز اخباری مبنی بر اعلام آمادگی گروهک ریگی برای آموزش عملیات تروریستی به سبزها در رسانه ها منتشر شده بود”.

در همین حال،  یدالله جوانی،  معاون سیاسی سپاه پاسداران نیز در یک همایش نظامی در تهران به عوامل این سازمان نظامی درباره “راهبردهای جریان فتنه در سال ‪ 89” هشدار داده و آنطور که ایرنا گزارش داده،  گفته است: “فتنه به دنبال بازسازی ظرفیت‌های درونی خود در فرصت‌های مناسب است و نشست‌ها،  دیدارها،  بیانیه های پراکنده سران این جریان،  همه حاکی از تلاش آنان برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور است”.

روابط عمومی سپاه پاسداران که متن سخنان این مقام نظامی را در اختیار خبرگزاری رسمی دولت قرار داده،  به نقل از جوانی افزوده است: “سه وضعیت را می‌توان برای  جریان فتنه متصور شد: بازگشت جریان فتنه به دامان نظام و پشیمانی آنان به خاطر اعمال شان می‌تواند اولین وضعیت این جریان باشد. دومین وضعیتی که جریان فتنه به دلیل ناکامی و شکست در یک برآورد واقع بینانه با آن روبروست می‌تواند گوشه‌گیری و انزوا باشد،  بطوریکه دیگر به فکر ایجاد مزاحمت برای جمهوری اسلامی نباشد. ولی سومین وضعیتی که جریان فتنه آن را پیگیری می‌کند،  بازسازی توانمندی‌های درون این جریان و در کمین نشستن برای بدست آوردن فرصت مناسب برای اقدامات بعدی است”.

این مقام سپاه با بیان اینکه “من وضعیت سوم را محتمل تر می دانم”،  افزوده است: “جریان فتنه با توجه به محور اول قصد تاکید به مطالبات اجتماعی،  اقتصادی و سیاسی مردم را دارد تا از این رهگذر هم حمایت مردم را جلب کند و هم بر دولت فشار بیاورد. تلاش برای سازماندهی مجدد و بهبود آسیب‌هایی که سازمان‌های مرتبط با آنان در سال گذشته متحمل شدند از دیگر راهبردهای این جریان است. آنها از طرفی در تلاش هستند که از ظرفیت‌های جذب در جبهه اصولگرایان استفاده کنند و از سوی دیگر به اختلافات در این جبهه عمق ببخشند”.