سرداران در برابر پولادی قد کشیده اند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» تلاش ستاد مشترک برای بازداشتن یک بازیکن

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه سفر به استرالیا و حضور در جام ۲۰۱۵ ملتهای آسیا هنوز نتوانسته است ترکیب کامل خود را بیابد و سخت درگیر گرفتن مجوز بازی مهرداد پولادی از دردسر خدمت نظام وظیفه است. پولادی ستاره تیم ملی فوتبال ایران به ویژه به هنگام مهار لیونل مسی در پیکار با تیم ملی آرژانتین است.

پولادی پس از جام جهانی به استخدام فوتبال قطر در آمد و مسوولان نظام وظیفه از خواب عفلت صدور کارتهای غیرقانونی معافیت و یا پایان خدمت شماری از بازیکنان فوتبال بیدار شدند و وانمود کردند روی بازیکن شاخصی مثل ستاره ایرانی جام جهانی بسیار قانونی عمل می کنند و برایشان او، تفاوتی با دیگر مشمولان ندارد.

پس از پافشاری کارلوس کی روش (سرمربی تیم ملی) به ضرورت حضور پولادی در تیم ملی و تلاش فدراسیون فوتبال برای برآوردن خواسته او و مساله مهم اعتبار ملی در برابر مدعیان عربی حوزه خلیج فارس و دیگر قدرتهای قاره، سرانجام سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خبرگزاری فارس آب پاکی را روی دست اهالی مشتاق فوتبال ایران ریخت و گفت: “ما برای فدراسیون فوتبال دو شرط را گذاشتیم و این است که ابتدا این افراد به طور رسمی از مردم به دلیل تخلفی که کردند، عذرخواهی کنند و دوم اینکه فدراسیون فوتبال نام پولادی را از تیم ‌ملی خط بزند و برای سایر بازیکنان درخواست بدهد.”

این اعلام نظر رسمی در شرایطی صورت می گیرد که به نظر کارشناسان بازیکنانی با شرایط مشابه پرشمارند ولی از دید سرمربی تیم ملی و اهالی فوتبال؛ هیچ یک در قد و قواره و اعتبار ملی مهرداد پولادی نیستند؛ و ظاهرا همین موضوع باعث شده که نیروهای مسلح مورد برای قدرت نمایی پیدا کند. اینک ماجرا تبدیل به مقابله نیروهای مسلح با پولادی شده است.

سردار کمالی همچنین گفت که وزارت ورزش برای مهرداد پولادی، حسین ماهینی، سروش رفیعی و شجاع خلیل زاده - که کارت معافیت شان باطل شده است، درخواست مجوز بازی در تیم ملی کرده است. اما سروش رفیعی، هم کارتش جعلی بوده و هم به صورت عادی و نه یک ورزشکار درخواست معافیت تحصیلی کرده است.

به گفته او ۶۹ بازیکن کارت معافیتشان باطل شده است و حق بازی ندارند.

از سوی دیگر در حالی که وزارت ورزش برای گرفتن مجوز حضور پولادی دست به دامان سردار فیروزآبادی (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شده است، محمدمهدی نبی (دبیرکل فدراسیون فوتبال که بار دیگر سرپرست تیم ملی شده است) در همین روز به خبرگزاری یادشده گفته بود: “گفته می ‌شود شرط حضور سروش رفیعی، خط خوردن پولادی است!”