دعوت از فتنه‌گران پیام داشت

نویسنده
حسین محمدی

» انتقاد باهنر از جشن همسر روحانی:

برگزاری جشنی به مناسبت تولد دختر پیامبر اسلام از سوی صاحبه عربی٬ همسر حسن روحانی٬ هم‌چنان مورد توجه اصول‌گرایان است و آن‌ها به اظهارنظر درباره این جشن می‌پردازند؛ همان کاری که حامیان دولت روحانی هم می کنند و در تایید.

محمدرضا باهنر٬ نایب‌رییس مجلس٬ درباره این جشن گفته است آن میزان که این جشن در رسانه‌ها مورد نقد قرار گرفت٬ قابل نقد نبود. به گفته‌ی باهنر “در مورد جشن همسر رئیس‌جمهور اخبار منتشره خلاف بود. اینکه به گفته خودشان به همه سکه داده نشده بلکه جمعا پنج سکه به خانم‌های کارآفرین داده شد. در این میهمانی همسر سفرا نیز حضور داشتند که جزو اهل تسنن به شمار می رفتند و سخنرانی بسیار مطلوبی از سوی خانم الهی قمشه ای ارائه شد که در زمینه شناساندن دخت نبی اکرم(ص) حایز اهمیت به شمار می رود”.

به گفته باهنر تنها “نکته قابل نقد جدی” این مراسم “حضور خانم فتنه‌گری بوده که با اشتون دیدار داشت”. به گفته نایب‌رییس مجلس “دعوت از این فرد پیام دارد”.

اصول‌گرایان پیش از این برگزاری چنین جشنی را مورد نقد قرار داده و خواستار پاسخ‌گویی دولت روحانی نسبت به آن شده بودند.

روح‌الله حسینیان٬ نماینده مجلس٬ و از منتقدان این جشن٬ در گفت‌وگو با “آنا”٬ درباره این مراسم گفته بود:“آن‌گونه که در بیانیه آمده، تعدادی کودک بوده‌اند، اگر راست می‌گویند عکس آن‌ها را به نمایش بگذارند تا معلوم شود آن‌ها که رقصیده‌اند، چند ساله بوده‌اند؟” وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مگر شما فیلم و یا عکس این مراسم را دارید، گفت: “بله، بنده فیلم این مراسم را دارم و ما به موقع فیلم این مراسم را منتشر خواهیم کرد”.

هم‌زمان فرشته طائرپور٬ کارگردان سینما٬ که خود در این جشن حضور داشت٬ در پاسخ به منتقدان نوشت: “آنچه به دنبال این مهمانی در برخی سایت‌ها و صحن مجلس مطرح شد، منِ شاهد عینی را به صرافت انداخت که نکند چشمانم دیگر خوب نمی‌بینند و عینک می‌خواهند؟ نکند گوش‌هایم دیگر درست نمی‌شنوند و سمعک می‌خواهند؟ و نکند که حافظه‌ام آنقدر ضعیف شده که مشاهداتم را در فاصله سه روز به دست فراموشی سپرده و خود را سبک کرده است؟ مگر می‌شود اینهمه تفاوت و خبر نادرست را از مجلسی شنید که غایبان، چیزهایی در آن دیده‌اند که شاهدان ندیده‌اند؟ آن نماینده محترم مجلس چگونه می‌تواند برای تحریک افکار عمومی، با طرح اخبار غیرواقعی، به همسر رئیس‌جمهور کشور برچسب‌های کنایتی بزند، آنهم در ایام بزرگداشت مقام زن؟ آن یکی نماینده مجلس چگونه می‌تواند از سکه گرفتن همه مهمان‌ها قصه بسازد و احتیاط نکند از کشیده شدن پرونده تهمت زدنش به دادگاه‌های صالحه و از آن مهم‌تر به دادگاه خدای فاطمه (س)؟ آیا شکستن حرمت زن در ایران، می‌تواند سندی بارزتر از این برای افکار عمومی و خبرنگاران خارجی داشته باشد”.

جشن مورد انتقاد اصول‌گرایان در کاخ سعد‌آباد و به میزبانی صاحبه عربی٬ همسر حسن روحانی٬ برگزار شده بود. این جشن از سوی همسر حسن روحانی و با حضور “همسران وزرا، سفرا و زنان دولت” برگزار شده؛ مراسمی که مناسبت آن نیز تولد دختر پیامبر اسلام بوده و دولتی‌ها آن را “مولودی” و مخالفان دولت “جشنی اشرافی” خوانده‌اند.

روح‌الله حسینیان٬ نماینده مجلس٬ در نطق خود در مجلس، برگزاری این مراسم را با “جشن هنر شیراز” مقایسه کرده و گفته بود: “جشن هنر شیراز هم در ابتدا با هدف توجه به موسیقی سنتی ایجاد شد و بعد از آن سر از ناکجا آباد در آورد”.

جشن هنر شیراز٬ از جشن‌هایی بود که در زمان حکومت محمدرضا پهلوی و با حضور هنرمندان داخلی و خارجی برگزار شد٬ اما برگزاری آن با اعتراض گروه‌های مختلف جامعه همراه بود.

رجانیوز٬ وب‌سایت نزدیک به جبهه پایداری در این زمینه نوشته بود: “رقص لزگی ۶ دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان بخشی از ویژه برنامه‌های این ضیافت بود… با توجه به چهره و پوشش نامناسب بسیاری از افراد دعوت شده در این مراسم پرحاشیه، به خبرنگاران و عکاسان حتی اجازه نزدیک شدن به محیط کاخ سعد آباد نیز داده نمی‌شد تا این جشن خصوصی زنانه دولتی‌ها، انعکاسی در رسانه‌ها نداشته باشد”.

وب‌سایت اصول‌گرای ایران اسلامی هم در خبری مدعی شد که در این مراسم به هر یک از حاضران ۵ سکه بهار آزادی هدیه داده شد٬ لباس‌هایی با قیمت ۱۰ تا ۱۸ میلیون تومان به نمایش درآمد و هزینه‌های این مراسم نیز میلیاردی بود.

محمدحسن آصفری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس٬ نیز در واکنش به برگزاری این جشن٬ خواستار پاسخ‌گویی روحانی درباره نحوه تامین هزینه‌های این جشن شد و گفت: “دولت باید به مردم و نمایندگان پاسخ دهد که هزینه‌های جشن کاخ سعد آباد از کجا آمده است؟ دولت از یک سو از مردم می خواهد با توجه به خالی بودن خزانه با نگرفتن یارانه نقدی به دولت کمک کنند تا اهدافش را پیش ببرد و از یک سو چنین جشن هایی با چند صد میلیون تومان هزینه برگزار می‌کند”.