محسن مهاجرانی: شکایت می کنم

لیلا طیری
لیلا طیری

» هر چه می توانستند به من نسبت دادند

محمدمحسن مهاجرانی اعلام کرده که برای سفر به امارات متحده عربی سوار بر هواپیما شده بود که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد. او با انتقاد از این روند بازداشت گفت: به سبکی کاملا غیرعادی بازداشت شدم. اگر پیش از آن، احضاریه‌ کتبی به دست من یا وکیلم می‌رسید بدون درنگ خود را به نهادهای قانونی معرفی می‌کردم و نیازی به برگرداندن هواپیما ازآسمان اصفهان به تهران نبود.

محمدمحسن مهاجرانی ۲۸ آبان سالجاری و در ارتباط با دکل گمشده نفتی بازداشت شد او که پس از ۳ هفته از زندان آزاد شده با انتقاد از رسانه های وابسته به سپاه اعلام کرده که از خبرگزاری فارس شکایت می کند چنان که شکایت اش از مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد را پی گیری خواهد کرد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدمحسن مهاجرانی خبر داده است که موکلش روز چهارشنبه، ۱۸ اذر ماه از زندان آزاد شده. خبرگزاری تسنیم متنی از او منتشر کرده که توسط وکیل اش در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته.

براساس این متن محمدمحسن فرزند دکتر عطالله مهاجرانی از دستگاه قضایی خواسته است که روند قضایی پرونده بدون دخالت جریان‌های مسموم سیاسی و اقتصادی پیش برود. او نوشته: از همان وقتی که مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت در دولت پاکدست و مهرورز، نام مرا با تأکید با نام پدرم و با جهت‌گیری سیاسی خاص به‌عنوان عامل اصلی و پشت پرده ماجرای دکل معرفی کرد با این مسئله و موضوع بیشتر و جدیتر مواجه شدم که نهایتاً به دستگیری توسط سازمان اطلاعات سپاه به‌عنوان ضابط قضایی پرونده و حکم دستگیری از سوی قاضی دادسرای ویژه امور اقتصادی روبه‌رو شدم.

او سپس با انتقاد از رسانه های امنیتی نظامی همچون کیهان، رجانیوز، جهان نیوز، مشرق و تسنیم نوشته: هرچه خواستند و هر اتهامی که در تصورشان می گنجید را  درباره دکل نفتی  به من نسبت دادند و تمام آن ماجرا را به حساب خانواده من و دولت اصلاحات نوشته شد و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با همین آهنگ و جهت همان نسبت‌ها را تکرار کردند.

محسن  مهاجرانی عنوان کرده: حق پیگیری قضایی را در رابطه با اتهامات مطرح‌شده برای خود محفوظ می‌دارم و درخواست می‌کنم شکایت از اینجانب از مسعود میرکاظمی وزیر نفت پاک‌ترین دولت تاریخ که در مردادماه گذشته در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه به‌اتهام نشر اکاذیب ثبت شده به‌موازات پرونده دکل با سرعت بیشتری پیگیری شود. از خبرگزاری فارس نیز به‌عنوان میدان‌دار تهمت، افترا و قانون‌شکنی و نمایندگانی که با تهمت و افترا به اینجانب سعی در ایجاد انحراف در روال پرونده اصلی داشتند طرح شکایت خواهم کرد و امیدوارم این شکایت‌ها در دادگاه صالحه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

آبان سال گذشته ۱۴ نماینده مجلس از گم شدن یک دکل نفتی حفاری خبر دادند و در نامه ای اعلام کردند : یک دستگاه دکل نفتی با حدود مبلغ ۷۸ میلیون دلار در سال ۹۰ خریداری شده ولی تاکنون این دکل به ایران انتقال نیافته است. این دکل دین نام دارد و در سال ۹۰ از یک شرکت ترک خریداری شده است.

بیژن نامدار زنگنه، گم شدن این دکل نفتی را تایید کرد و سایت تابناک به نقل از یک مقام آگاه در وزارت نفت نوشت: علیرغم گذشت یک سال از پرداخت کل بهای ۸۷ میلیون دلاری یک دستگاه دکل حفاری نفتی از سوی یک شرکت ایرانی به یک فروشنده خارجی، هنوز خبری از این دکل نیست و دو نهاد نظارتی احتمال وقوع فساد در این پرونده را بررسی می‌کنند.

این وب سایت خبر داده بود که دکل نفتی گمشده در حفاری هایی در مکزیک به کار گرفته شده است.

مسعود میرکاظمی پس از انتشار اخبار مربوط به گم شدن دکل نفتی، محسن مهاجرانی را دلال این دکل معرفی کرد و به روزنامه جوان گفته بود: دلال این دکل فردی به نام مهاجرانی بوده که فرزند وزیر اسبق ارشاد است و با توجه به غیر قابل استفاده بودن این دکل، دکل مذکور چندین سال در بندر شارجه باقی می‌ماند و کشور برای نگهداری این دکل 6 تا ۷ میلیون دلار هم هزینه به اماراتی‌ها پرداخت کرده است.

این سخنان با واکنش محمدمحسن مهاجرانی مواجه شد. او در بیانیه ای اعلام آمادگی کرد در دادگاه مسوول پرونده به هر پرسش و استفساری پاسخ دهد و همزمان همه اتهامات مطرح شده درخصوص نقش مستقیم یا غیرمستقیم خود در خریداری این دکل را تکذیب کرد. محسن مهاجرانی گفته بود که وکلای او از مسعود میرکاظمی شکایت خواهند کرد. هر چند محمود علیزاده طباطبایی وکیل او هم اعلام کرد که شکایتی در همین زمینه به اتهام نشر اکاذیب علیه وزیر نفت دولت احمدی نژاد ثبت کرده، اما این شکایت عملا مورد رسیدگی قرار نگرفت.

 اما خبرگزاری فارس با انتشار خبر بازداشت محمدمحسن مهاجرانی نوشت که بازداشت او با حکم بازپرس دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی انجام گرفته.

 این خبرگزاری پیشتر عنوان کرده بود که محمدمحسن مهاجرانی با دلال اصلی این دکل، شخصی به نام رضا مصطفوی طباطبایی، داد و ستد داشته و در ازای هر قراردادی که به منظور خرید تجهیزات نفتی برای وی منعقد می‌کرده، ۴۰ درصد سهم می‌برده‌است.

دکل نفتی گمشده متعلق به شرکت تاسیسات دریایی بوده و برای دو تن از مسولان سابق این شرکت پرونده قضایی تشکیل شده. فارس نوشته که در دی ماه ۹۳ نیز یکی از متهمان فساد در این شرکت بازداشت شد که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه هم ۶ ماه بعد، در اواخر تیر ماه ۹۴ ، این خبر را تایید کرد.

گفته می شود علی طاهری، مدیرعامل تاسیسات دریایی و مشاور او علی مراد شیرانی که در ارتباط با این پرونده بازداشت شده بودند،در حال حاضر با قرار وثیقه آزادند.