نابودی حیفا و تل آویو در کمترین زمان ممکن

نویسنده
شیرین کریمی

» همراهی سرداران با تهدیدات خامنه ای

سه هفته پس از آنکه رهبر جمهوری اسلامی ضمن سخنانی تهدید به نابودی دو کلان شهر اسرائیل کرد، معاون ستاد نیروهای مسلح و جانشین فرمانده سپاه به حمایت از مواضع وی پرداخته اند. همزمان فرمانده سابق سپاه نیز ادعا کرده است اسرائیل و متحدش ایالات متحده تاکنون سه بار برای حمله به ایران آماده شده اند.

برگزاری جشنواره باقرالعلوم در بیمارستان بقیه الله سپاه پاسداران تهران ، فرصتی در اختیار سرداران جمهوری اسلامی قرار داد تا به حمایت از مواضع تهدید آمیز اخیر رهبر نظام بپردازند. در حاشیه این جشنواره معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس که نظر وی را در خصوص نابودی دو شهر اسرائیل می پرسید گفت :” رهبر انقلاب از توانمندی‌های نیروهای مسلح باخبر هستند و ما این آمادگی را داریم که در صورت حماقت دشمن این فرمایش ایشان را در کمترین زمان ممکن عملی کنیم.”

درست در نخستین روز سال جدید ، آیت الله خامنه ای در جریان سخنرانی سالانه اش در شهر مشهد ، تهدید کرد که اگر “غلطی از سردمداران اسرائیل سر بزند جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.”

حیفا سومین شهر بزرگ اسرائیل است؛ بندری در شمال اسرائیل که مرکز جهانی بهائیان را نیز در خود جای داده است. این شهر عموما در دوره های بالاگیری نزاع میان اسرائیل و حزب الله لبنان یا شبه نظامیان حماس مورد هدف راکت قرار می گیرد. تل آویو نیز پایتخت سیاسی اسرائیل محسوب می شود.

حالا چند هفته پس از تهدیدات آیت الله خامنه ای ، سردار محمد حجازی با ادبیاتی تند با اشاره به اینکه باز هم “دشمنان” از قرار گرفتن گزینه “نظامی” بر روی میز برای مقابله با ایران حرف می‌زنند، خاطرنشان کرده است: “دیگر پایه‌های این میز را موریانه خورده است و این حرف‌ها نیز نشانه انفعال دشمن است.”

اسرائیل ، جمهوری اسلامی را بزرگترین تهدید علیه امنیت خود می داند ، به ویژه از زمانی که محمود احمدی نژاد در نخستین سال های ریاست جمهوری اش تهدید کرد که اسرائیل باید از نقشه جهان حذف شود. برنامه اتمی نظام نیز که مظنون به داشتن سویه های نظامی است به نگرانی های اسرائیل بیش از پیش دامن زده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دست راستی اسرائیل بارها تصریح کرده است که تل آویو در صورتی که احساس کند برنامه اتمی تهران امنیت شهروندان اسرائیل را به خطر خواهد انداخت با حمله نظامی یکجانبه جلو پیشرفت آن را خواهد گرفت. او در ماه های اخیر هم بارها از ایالات متحده و متحدانش خواسته است برای برنامه هسته ای جمهوری اسلامی خط قرمز تعیین نکند.

از سوی دیگر سردار حسین جانشین فرمانده کل نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای تصریح کرده که “سخنان معظم‌له مبتنی بر توانمندی‌های دفاعی ما است و اگر شرایطی پیش بیاید تدابیر ایشان دقیقا اجرا خواهد شد.”

 

رضایی: سه بار آمادگی اسرائیل و آمریکا برای حمله

همزمان محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز اعلام کاندیداتوری کرده، در شهرستان محمود آباد سخنرانی و ادعا کرده است که “ایران تنها کشور جهان سومی است که قدرت بازدارندگی دارد و در مقابل تجاوز دشمن جواب دندان‌شکنی خواهد داد.”

رضایی که از سال ۱۳۶۰ تا ۷۶ فرمانده سپاه بوده ، همچنین گفته است که اسرائیل و ایالات متحده تاکنون “سه بار” آماده حمله نظامی به ایران شده اند. او نیز برای عقب نماندن از قافله رجزخوانی برای رهبران اسرائیل مدعی شده:” امروز ما به جایی رسیدیم که اگر هواپیمایی از رژیم صهیونیستی بتواند یک بمب به ایران بزند، ده‌ها بمب در خاک آن فرود می‌آید.”

 تنش ها میان تهران و تل اویو پس از آن به اوج خود رسید که اواخر ماه بهمن ، اسرائیل یک سردار بلندپایه سپاه قدس را در سوریه به قتل رساند. نخستین گروهی که خبر کشته شدن سردار شاطری را اعلام کرد “ارتش سوریه آزاد ” ـ مهمترین گروه مسلح مخالف بشار اسد-ـ بود. این گروه شبه نظامی خاطرنشان کرده بود این عضو ارشد سپاه قدس در حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه از پای در آمده است؛ در آن زمان ارتش بشار اسد اعلام کرد که جنگنده های اسرائیلی با پرواز بر آسمان سوریه، یک مرکز تحقیقاتی نظامی در شمال غربی دمشق را مورد هدف قرار داده اند.

در پاسخ سردار مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح صراحتا سوریه را به اقدام تلافی جویانه فراخواند: “مقاومت اسلامی چشم خود را به چگونگی اقدام تلافی جویانه سوریه دوخته است.”

سردار حسین سلامی، تصریح کرده بود: “هیچ چیزی بی‏پاسخ نمی‏ماند و ملت ایران جواب ددمنشی‏های رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام و انقلاب را در میدان‏های نبرد خواهد داد.”

ماه گذشته هم جانشین محمد علی جعفری ـ– فرمانده سپاه ـ از بی پاسخ نماندن این قتل سخن گفت.

با این حال جمهوری اسلامی هنوز پاسخی عملی به قتل سردار سپاه قدس نداده است.